Test ”Novosti”: Nova “Tojota auris”
25. 08. 2015. u 14:31
“Tojota” je novi “auris” predstavila na martovskom salonu automobila u Ženevi. Njime je promovisala novi stil i nove motore
JEDAN od “Tojotinih” aduta u sve žešćoj tržišnoj utakmici svakako je novi “auris”. Pri tome treba odmah naglasiti da se “auris” nalazi u takozvanom C-segmentu, koji još zovu i “golf klasa”.
Jasno je odmah da ko god želi da se nadmeće za svoj deo kolača u ovoj kategoriji mora da ima mnogo toga da ponudi da bi uspešno parirao automobilu iz “Folksvagena” po kojem je i klasa ponela ime.
“Tojota” je novi “auris” predstavila na martovskom salonu automobila u Ženevi. Njime je promovisala novi stil i nove motore. Jedino što je “staro” jeste činjenica da je “auris” i dalje jedan od retkih automobila na planeti koji možete kupiti s motorom na benzin, dizel ili s hibridnim pogonom.
Kada je “Tojota” 2010. ponudila “auris hibrid”, niko pa ni najveći optimisti nisu očekivali da će u Evropi svaki drugi kupac ovog modela izabrati hibridnu verziju. Do sada je prodato oko 200.000 “aurisa hibrid” na našem kontinentu.
Razlog tome su ne samo poreske i druge olakšice u skoro svim zemljama EU, jer se “auris hibrid” kupuje i u Srbiji koja je svetlosnu godinu daleko od razmišljanja o eko-automobilima, već nešto što Nemci i Englezi, inače veoma zahtevni kupci, kažu - izuzetna vrednost za uloženi novac. Potrošnja od tri i po litra benzina na 100 km i ono što je, verovali ili ne, najveći motiv kupaca u EU, niska emisija ugljen-dioksida po pređenom kilometru od svega 79 grama.
.jpg)
Svakako da je “Tojota” sem napredne hibridne tehnologije u novi “auris” utkala mnogo noviteta, vrhunskih “elektronskih spravica”, ali je znatno poradila i na dizajnu, kvalitetu i, naravno, na sigurnosti.
Na testu “Novosti” imali smo benzinsku verziju s motorom od 1,6 litara koji ispunjava strogu “evro 6” normu.
Inače, u novi “auris” japanski gigant ugrađuje potpuno novi 1,2-litarski turbo motor s direktnim ubrizgavanjem goriva, a dvolitarski turbo dizel zamenjen je novim 1,6-litarskim D-4D motorom, dok je provereni 1,4-litarski D-4D turbo dizel unapređen, nudeći najbolje emisije ugljen-dioksida u klasi u kategoriji do 90 KS. Svi agregati zadovoljavaju “evro 6” standard.
Novi dizajn spoljašnjosti donosi redizajnirani prednji i zadnji deo, pružajući otmeniji i elegantniji izgled. U kabini, izgled je značajno unapređen kroz redizajn kontrolne table, premijum kvalitet svih površina i elemenata i novi 4,2-inčni TFT multiinformacioni ekran (dostupan od srednjeg nivoa opreme, a u hibridnom modelu kao serijska oprema).
.jpg)
Spisak opreme u “aurisu” je podugačak. Od navigacije do kamere za parkiranje. Obilje opreme je svakako nešto na šta Japanci računaju u nadmetanju za srca kupaca u “C-segmentu”.
Nova verzija “aurisa” dodatno je unapređena redizajnom ogibljenja i sistema upravljanja kako bi se poboljšali kvalitet vožnje, udobnost, upravljivost i angažovanje vozača. Takođe, dodatno se obratila pažnja na smanjenje nivoa buke, vibracija i zveckanja u kabini.
Cena “aurisa” je još jedan snažan adut. Najjeftiniji “benzinac” (1,3 VVT, 100 KS) košta 13.490 evra. “Dizelaš” 1,4 D4D sa 90 KS, s prosečnom potrošnjom od četiri litra na 100 km, i u višem paketu opreme staje 19.500 evra, a najjeftiniji hibrid je 23.900 evra.
deki
28.08.2015. 22:38
.preskupa magla...
Drustvo ljuti me da vest o Toyoti pocinjete pomenom vw-a tj. smesnom postapalicom "golf klasa".Toyota je proizvodjac koji uveliko predstavlja modele sa Euro 5 i 6 standardima dok je vas neprezaljeni vw zaglavio u Euro 3 vremenima tj. istoriji!!! Zao mi je sto ste verovali i gajili mit o velikom vw i sto vam se istina surovo prikazala pre mesec dana! Zato molim redakciju da sledeceg puta ne mesa babe i zabe!
Komentari (2)