“Toyota aygo x-wave”: Bez krova je lepše
16. 07. 2015. u 13:13
Nova “tojota ajgo” skrojena je tako da svom vlasniku pruži obilje zabave ali i da, spremno, odgovori na sve zadatke modernog života u gradskim uslovima
NOVA “tojota ajgo” skrojena je tako da svom vlasniku pruži obilje zabave ali i da, spremno, odgovori na sve zadatke modernog života u gradskim uslovima.
“Tojotu ajgo” je naša ekipa već testirala, ali smo sada, na višednevnom testu, imali “kabriolet”, tačnije rečeno, verziju s platnenim krovom.
Sve što važi za “osnovni model” - cena 8.360 evra, vredi i za model sa oznakom “h-vejv”, s tim što se, naravno, radi o znatno višem paketu opreme.
Nemojte ni da pomislite da u osnovnom paketu opreme “ajgu” nešto fali. Daleko od toga. Tu su i klima-uređaj, i radio, i obilje vazdušnih jastuka i zavesica, ABS, ESP sistem...
Ipak, “Toyota aygo x-wave” košta 12.670 evra. Podrazumeva se da za taj novac dobijate nešto više i bolje.
Prvo što nam pada u oči jeste crni “kanvas” platneni krov. Jednostavnim pritiskom na dugme krov se “podiže” i “spušta”.
Nažalost, nismo uspeli da uživamo u čarima sunca i vetra u kosi jer nas je, za vreme našeg testa, pratila dosadna kiša.
Ova druga generacija “tojote ajgo”, koja je krajem prošle godine krenula i u osvajanje srpskog tržišta, nema mnogo dodirnih tačaka s prethodnikom.
Nastala je po ideji Akija Tojote (a šefovska se ne poriče), da japanska kompanija napravi još bolji, zabavniji automobil za vožnju. Jasno, uz vrhunski kvalitet kojem “Tojota” teži.
* 3.455 mm je dužina
* 1.460 mm je visina
* 1.615 mm je širina
* 168 litara je prtljažnik
* 3,8 litara je prosečna potrošnja
* 998 kubika je zapremina motora
* 88 gramaje emisija CO2
U ovom modelu postoji obilje sistema za pomoć vozaču. Tu su sistem kontrole stabilnosti vozila (VSC), sistem protiv blokiranja točkova (ABS), signal kočenja u slučaju nužde (EBS), sistem pomoći pri kretanju uzbrdo (HAC), sistem upozorenja na pritisak u gumama...
Dnevna LED svetla i svetla za maglu daju još sportskiji izgled omalenom automobilu. Ovakav nivo opreme do sada je bio rezervisan za vozila iz viših kategorija, pa zato i ne čudi što brisači rade pomoću senzora, što su spoljašnji retrovizori električno podesivi i što se greju. Tu je i daljinsko centralno zaključavanje, stakla su dodatnio zatamnjena, a po upotrebi hroma čini se da se neki japanski dizajner setio dobrih starih vremena.
Da se radi o eksluzivnijem modelu, jasno je i kada se uđe u unutrašnjost. Tu su trokraki kožni volan, elektro-servo menjač ukrašen veoma lepom ručicom s kožom i hromiranim delom, kao i klima-uređaj s polen filterom, limiter brzine, električni podizači stakala, nekoliko utičnica, multifunkcionalni tač-skrin ekran, sjajan audio-sistem, sportska sedišta...
Motor na testu, “trocilindraš”, “benzinac”, sa 998 kubika, sasvim je dovoljan za vozilo ovakvog tipa. Pri tome, ovaj motor je izuzetno štedljiv, a ono što naše ljude trenutno mnogo ne zanima, za razliku od vascelog modernog sveta, jeste to što je emisija ugljen-dioksida u atmosferu veoma niska, 88 grama po pređenom kilometru.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju