“Toyota aygo x-wave”: Bez krova je lepše

P. Živković

16. 07. 2015. u 13:13

Nova “tojota ajgo” skrojena je tako da svom vlasniku pruži obilje zabave ali i da, spremno, odgovori na sve zadatke modernog života u gradskim uslovima

“Тоyота aygo x-wave”: Без крова је лепше

NOVA “tojota ajgo” skrojena je tako da svom vlasniku pruži obilje zabave ali i da, spremno, odgovori na sve zadatke modernog života u gradskim uslovima.

Tojotu ajgo” je naša ekipa već testirala, ali smo sada, na višednevnom testu, imali “kabriolet”, tačnije rečeno, verziju s platnenim krovom.

Sve što važi za “osnovni model” - cena 8.360 evra, vredi i za model sa oznakom “h-vejv”, s tim što se, naravno, radi o znatno višem paketu opreme.

Nemojte ni da pomislite da u osnovnom paketu opreme “ajgu” nešto fali. Daleko od toga. Tu su i klima-uređaj, i radio, i obilje vazdušnih jastuka i zavesica, ABS, ESP sistem...

Ipak, “Toyota aygo x-wave” košta 12.670 evra. Podrazumeva se da za taj novac dobijate nešto više i bolje.

Prvo što nam pada u oči jeste crni “kanvas” platneni krov. Jednostavnim pritiskom na dugme krov se “podiže” i “spušta”.

Nažalost, nismo uspeli da uživamo u čarima sunca i vetra u kosi jer nas je, za vreme našeg testa, pratila dosadna kiša.

Ova druga generacija “tojote ajgo”, koja je krajem prošle godine krenula i u osvajanje srpskog tržišta, nema mnogo dodirnih tačaka s prethodnikom.

Nastala je po ideji Akija Tojote (a šefovska se ne poriče), da japanska kompanija napravi još bolji, zabavniji automobil za vožnju. Jasno, uz vrhunski kvalitet kojem “Tojota” teži.

BROJKE

* 3.455 mm je dužina
* 1.460 mm je visina
* 1.615 mm je širina
* 168 litara je prtljažnik
* 3,8 litara je prosečna potrošnja
* 998 kubika je zapremina motora
* 88 gramaje emisija CO2

U ovom modelu postoji obilje sistema za pomoć vozaču. Tu su sistem kontrole stabilnosti vozila (VSC), sistem protiv blokiranja točkova (ABS), signal kočenja u slučaju nužde (EBS), sistem pomoći pri kretanju uzbrdo (HAC), sistem upozorenja na pritisak u gumama...

Dnevna LED svetla i svetla za maglu daju još sportskiji izgled omalenom automobilu. Ovakav nivo opreme do sada je bio rezervisan za vozila iz viših kategorija, pa zato i ne čudi što brisači rade pomoću senzora, što su spoljašnji retrovizori električno podesivi i što se greju. Tu je i daljinsko centralno zaključavanje, stakla su dodatnio zatamnjena, a po upotrebi hroma čini se da se neki japanski dizajner setio dobrih starih vremena.

Da se radi o eksluzivnijem modelu, jasno je i kada se uđe u unutrašnjost. Tu su trokraki kožni volan, elektro-servo menjač ukrašen veoma lepom ručicom s kožom i hromiranim delom, kao i klima-uređaj s polen filterom, limiter brzine, električni podizači stakala, nekoliko utičnica, multifunkcionalni tač-skrin ekran, sjajan audio-sistem, sportska sedišta...

Motor na testu, “trocilindraš”, “benzinac”, sa 998 kubika, sasvim je dovoljan za vozilo ovakvog tipa. Pri tome, ovaj motor je izuzetno štedljiv, a ono što naše ljude trenutno mnogo ne zanima, za razliku od vascelog modernog sveta, jeste to što je emisija ugljen-dioksida u atmosferu veoma niska, 88 grama po pređenom kilometru.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije