Simpatični i štedljivi „500 H 1.6 MJT2”

V. N.

26. 05. 2015. u 13:55

Test Novosti: “Fijat 500 H 1.6 MJT2” novi adut torinskog giganta. Ima dve različite verzije sa dve “različite duše”, kako to vole da kažu Italijani. Jedna je više “velegradska”, dok je druga idealna za terenske uslove

Симпатични и штедљиви  „500 Х 1.6 МЈТ2”

ZA premijeru svog malog krosovera, torinski gigant “Fijat-Krajsler” izabrao je, prošle jeseni, Salon automobila u Parizu.

Početkom godine, novi član porodice “500”, krosover “500 H”, stigao je u prodajne salone Evrope i, kažu, zasada se prodaja odvija “prema očekivanjima”.

U Srbiji je “500 H” zvanično predstavljen na martovskom salonu automobila, zajedno sa “džip renegejdom”, s kojim i deli istu platformu.

Oba ova lepotana prave se u supermodernoj italijanskoj fabrici u Melfiju.

I oba, kao magnetom, privlače specifičnu klijentelu koja, kako naglašavaju magovi torinskog giganta, prepoznaje “evoluciju brenda, kao izraz tehnološke zrelosti koja mu je u krvi”.

- Novi član porodice “500” svojim izgledom privlači klijentelu istančanog ukusa, koja voli perfektan stil enterijera a spoljašnost prilagođenu novim potrebama mobilnosti i gradskih porodica koje vikend žele da provedu i van asfaltnih ulica. Upravo taj spoj savršenog italijanskog dizajna i prilagodljivosti krosovera čini ovaj model novim pravcem “Fijata” - rekao je na predstavljanju ovog modela Boris Čučković, direktor marketinga FCA Srbija.

Novi “500 X” ima dve različite verzije sa dve “različite duše”, kako to vole da kažu Italijani. Jedna je više “velegradska”, dok je druga idealna za terenske uslove, sa ekonomičnim benzinskim i dizel motorima, tri tipa sistema prenosa - manuelnim, devetostepenim automatskim i šestostepenim automatskim sa dvostrukim kvačilom, kao i s pogonom na prednjim točkovima, na sva četiri točka ili s prednjim pogonom sa sistemom “Traction Plus”. Prva, u nivoima opreme “pop”, “popstar” i “laundž”, ima osoben, elegantan stil, a druga verzija, u “kros” i “kros plus” nivoima opreme, poseduje izgled i tehnologiju koji su karakterističniji za terenac.

Na testu “Novosti” imali smo prvu verziju, “velegradsku”, sa dizel motorom 1,6 MJT2, koji se još jednom dokazao kao izuzetno ekonomičan agregat. Potrošnja na našem, sedmodnevnom testu bila je tek nešto viša od prosečnih 4,1 litar na 100 pređenih kilometara, koliko obećava fabrika.

Dopadljiv, simpatičan mali terenac, naglašenih sportskih linija, raspolaže veoma modernom kabinom, pri čemu je vozaču, ali i putnicima, ponuđen komfor na koji nailazimo kod konkurencije, ali u višim kategorijama SUV vozila.

Fijat 500 H” nema šta nema, od navigacije pa do sjajnog audio-sistema. Unutrašnjost je lepo “skockana”, onako italijanski - šmekerski. Od ručice menjača do naslona za glavu na sedištima, sve je posebno, drugačije, originalno. Jasno, prema obliku obruča upravljača i još nekim detaljima vidi se pripadnost porodici “500”.

Kompaktan spolja, izdašan iznutra, ponosno kažu Italijani: to je prostrano, bezbedno okruženje, sa širokom upotrebom visokokvalitetnih materijala i kvalitetnom obradom, kao i mnoštvom praktičnih odeljaka za skladištenje. Udoban putnički deo je nepogrešivo “made in Italy”, i dostupan je u najmanje sedam konfiguracija enterijera koje se razlikuju u izboru različitih tkanina, kože, završne obrade i boja. Optimalnu funkcionalnost omogućavaju podesiva sedišta i prostran prtljažnik. Kupci mogu da izaberu neku od 12 različitih boja i neki od osam različitih dizajna za 16, 17 i 18-inčne alu-felne.

Model na testu bio je opremljen “trekšen plus” sistemom, poznatim iz “fijata 500 treking” koji se pravi u Kragujevcu.

Radi se o sistemu koji na komandu vozača zadatu jednostavnim okretanjem dugmeta prilagođava vozne osobine uslovima na putu. To nije klasičan “of roud” sistem, pogon na sve točkove, ali je za one koji žele da se vikendom provozaju i van asfalta, a da to ne učine baš na Dakar stazama i bogazama, sasvim dovoljan.

Cene su i na našem tržištu veoma konkurentne. Najjeftiniji benzinski model košta 15.990 evra, a “dizelaš” staje 17.990 evra.

BEZBEDNOST

Fijat 500 X” nudi najbolje trenutno dostupne aktivne i pasivne bezbednosne sisteme. Cela linija modela standardno poseduje šest vazdušnih jastuka, ESC - elektronsku kontrolu stabilnosti i svetla za maglu s funkcijom za skretanje. Pored toga, u zavisnosti od verzije i tržišta, dostupni su, standardno ili na zahtev, napredni “Lane Assist” sistem za upozorenje na promenu trake i “Blind Spot Assist” sistem koji pomaže pri promeni trake tako što prati mrtve uglove.

Na zahtev, vaš “500 X” takođe može biti opremljen i “ParkView” zadnjom kamerom i “Brake Control” sistemom za pomoć pri kočenju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije