“Smart for for” - čigra za četvoro

P. Živković

15. 05. 2015. u 11:35

Ukoliko mislite da vam nešto što je automobilska modna ikona ne odgovara jer ima “samo dva sedišta”, nemački automobilski gigant “Dajmler” je ponudio “isto to” ali sa četiri sedišta - “smart for for”

“Смарт фор фор” - чигра за четворо

AUTOMOBILI “smart” su sinonim za vozilo koje se lako i brzo probija kroz zakrčene ulice velegrada, a zahvaljujući svojim dimenzijama, svom vlasniku obezbeđuju i lakše parkiranje.

I sve to u vozilu koje je svojim izgledom i stilom postalo mnogo više od običnog prevoznog sredstva. Ukoliko mislite da vam nešto što je automobilska modna ikona ne odgovara jer ima “samo dva sedišta”, nemački automobilski gigant “Dajmler” je ponudio “isto to” ali sa četiri sedišta - “smart for for”, pravo “gradsko šilo” za četiri putnika.

Pri tome je rešen i drugi problem za one kojima je potreban veći prtljažni prostor od onog u “smartu za dvoje”. Novi “smart for for” ima sasvim dosta mesta za četvoro odraslih putnika i prtljažni prostor od 185 litara koji, jednostavnim obaranjem zadnjih sedišta, naraste na pristojnih 975 litara.

Pod haubom “smarta” na našem testu bio je trocilindarski motor od 999 kubika, koji razvija 71 “konjsku snagu” koja mu omogućuje da do “stotke” stigne za 15,9 sekundi i da postigne maksimalnu brzinu od 185 km na čas.

Rezervoar od 28 litara omogućuje i pristojnu autonomiju, jer je prosečna potrošnja “smarta for for” 4,2 litra benzina na 100 pređenih kilometara.

Ono na šta su posebno ponosni inženjeri koji su konstruisali ovaj motor jeste emisija ugljen-dioksida u atmosferu koja ne prelazi 97 grama po pređenom kilometru.

To u Srbiji, nažalost, još nema opipljivu vrednost kada je u pitanju džep vlasnika, ali u skoro svim zemljama EU niska emisija štetnih gasova znači i manje poreze i dažbine, baš kao što u mnogim zemljama Evrope plaćate samo pola cene za parking od onog koji plaća vlasnik vozila uobičajenih gabarita.

Povećanje “životnog i radnog” prostora ovog automobila, jasno, nije smelo da se odrazi na suštinu “smarta”. I dalje je to dopadljiv automobil, moderan, zanimljiv za vožnju.

Naravno, nije se odstupilo ni od dobro poznatih sistema bezbednosti - čuvene “tridon” sigurnosne ćelije, mnoštva vazdušnih jastuka, ali i drugih aktivnih i pasivnih sistema koji povećavaju bezbednost ovog automobila.

Primenjena je najsavremenija tehnologija, pa sa “smartom for for” možete pomoću parking sistema kamera i senzora da još lakše parkirate automobil. “Pametni” sistemi vas čuvaju i od neželjenog prelaska u drugu kolovoznu traku, upozoravaju vas na vozila koja dolaze iz “mrtvog ugla” i slično.

Podrazumeva se i da je vozilo ovog tipa snabdeveno sjajnim audio-uređajem, a ceo sistem je lako povezati sa smartfonima i sličnim spravama.

Kupac može da bira neverovatan broj kombinacija boja. I spolja i iznutra.

Svaki deo vozila je osoben, izveden sa originalnim stilom.Materijali su veoma kvalitetni, modernih desena.

Smart for for” na testu “Novosti”, s veoma bogatim paketom opreme, košta 15.634,18 evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Mrsi Mudoje

19.05.2015. 13:31

Kroz zakrcene ulice velegrada ni bicikl se ne probija lako ! To zna svako !