Test “Novosti”: Kaljenje „hovera” na Dakar reliju
29. 04. 2015. u 11:35
Kineski “Grejt vol hover H5 4h4” pleni kupce i na našem tržištu. Materijali su veoma kvalitetni, sve je lepo skrojeno, prijatno za oko, ali i na dodir, i - funkcionalno
KINESKA kompanija “Grejt vol” sve je prisutnija i na našem tržištu. Zahvaljujući “Centru S” iz Boleča koji zastupa, prodaje i servisira ova vozila koja se sklapaju u Bugarskoj, na našem testu se našao i veoma zanimljivi terenac “hover H5”.
Ovaj robustni automobil, s pogonom na sva četiri točka, oprobao se i na stazama i bogazama Dakar relija, uspevši da zabeleži čak i jednu etapnu pobedu i da završi reli svih relija, osvojivši šesto mesto u generalnom plasmanu.
Jasno je da se kineski automobil trudi za svoje mesto pod suncem i da je Dakar, kao svojevremeno za “Micubiši”, samo odskočna daska za osvajanje tržišta.
Zato, da vidimo šta to “hover H5” nudi kupcima i na našem tržištu.
Vozilo, zanimljivog izgleda, dugo je nešto više od četiri i po metra, široko je 1,8, a visoko 1,7 metara. Udaljenost od tla je 194 mm, što jasno ukazuje na sposobnost “hovera H5” da svom vlasniku pruži i čari “ofroud” vožnje.
Međuosovinsko rastojanje od čak 2,7 metara ukazuje na to da u kabini ima obilja prostora, kako u prijatnom okruženju vozača, tako i na zadnjoj klupi. Pri tome je i prtljažni prostor više nego izdašan. Sa 810 litara, obaranjem naslona zadnje klupe naraste na respektabilnih 2.074 litra.
Unutrašnjost vozila na testu, s početnim paketom opreme, pokazuje da su Kinezi odlučni u nameri da u što skorijoj budućnosti otkinu veliki deo kolača iz ovog automobilskog segmenta.
| BROJKE |
| 4.649 mm je dužina |
| 1.810 mm je širina |
| 1.745 mm je visina |
| 70 litara je zapremina rezervoara |
| 11,7 litara je prosečna potrošnja |
| 126 KS je maskimalna snaga |
| 171 km je maksimalna brzina |
| 630 kg je nosivost ovog vozila |
Pod haubom se nalazi snažan benzinski agregat od 2,4 litra radne zapremine koji isporučuje 126 KS i garantuje maksimalnu brzinu od 171 km na čas. Menjač - manuelni, petostepeni.
Prema fabričkim podacima, potrošnja se kreće oko 11,7 litara na 100 km, ali je u model na našem testu ugrađen TNG uređaj koji je znatno smanjio troškove za gorivo, baš kao i činjenica da se “hover H5” registruje kao teretno vozilo, pa se tako bitno smanjuju i troškovi registracije.
Doplata za TNG uređaj je 550 evra, a ta investicija, bez obzira na nesrazmerno visoku cenu auto-plina u Srbiji, veoma brzo će se isplatiti, pogotovo ako planirate “veću kilometražu”.

“Hover H5” ima podugačak spisak bezbednosne opreme već u osnovnom paketu. Tu su ABS, EDB, ventilirajući kočioni diskovi napred i pozadi. U vratima su ojačanja, a prednji i zadnji branici imaju sistem za apsorciju energije udara. Tu su i prednji vazdušni jastuci, isofiks sistem za dečja sedišta, reduktor, mehanička blokada zadnjeg diferencijala, elektronska blokada motora...
Od opreme, kako smo i navikli u vozilima “Grejt vola”, u standardnom paketu opreme, između ostalog, dobijate automatski klima-uređaj, progresivni servo upravljač, centralnu bravu sa daljinskim upravljanjem, električne podizače stakala napred i nazad, dnevna svetla, “prati me kući” funkciju svetala, automatsko paljenje, senzorima, prednjih svetala, senzor za kišu, automatsko aktiviranje brisača, elektropodesive retrovizore s grejačima..
Pri tome, za kraj sledi poslastica. Ovo vozilo košta 13.640 evra!
Sledeći, najviši paket opreme, sa istim motorom, koštaće vas 14.240 evra!
Garancija je 100.000 kilometara ili tri godine.
Vozac
29.04.2015. 11:56
Velika je ovo potrosnja...Npr VW Tiguan 2.0 tdi 4motion ima prosecnu potrosnju od 6 l...
@Vozac - tiguan prema podacima prospekta troši 6 litara dizela a u svakodnevnici oko 8-9..znam pošto vozim jednoga ovde u njemačkoj. uzmi u obzir da gore navedenog hovera pokreće benzinski motor pa i donekle za očekivati da troši oko 12 litara benzina.
Komentari (2)