DAJU najdužu fabričku garanciju (čak sedam godina na sve modele), ali daju i fantastične „jesenje“ popuste. „Kija Srbija“ je ponudila jedan od svojih „bestselera na točkovima“ sa specijalnim popustom od 4.500 evra za sve varijante ovog popularnog terenca.

Tako, na primer, najjeftiniji „sportage“ s benzinskim motorom 1.6 sada košta 17.190 evra. Paket opreme je „kul“ i, između ostalog, ima ABS - sistem protiv blokiranja točkova kod kočenja, EBD - elektronsku raspodela kočione sile, ESC elektronsku kontrolu stabilnosti vozila sa sigurnosnim dodacima: BAS (automatsko pojačavanje sile kočenja), TCS (sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova), HAC (sistem za pomoć pri kretanju vozila na uzbrdici), DBC (sistem za automatsko kočenje prilikom vožnje nizbrdo), CBC (kontrola kočnica na skretanju), TSC (sistem za asistenciju stabilnosti prikolice), RollOver Sensor (sistem za prevenciju od prevrtanja vozila), TPMS (sistem kontrole pritiska u pneumaticima), sigurnosne vazdušne jastuke za vozača i suvozača - suvozačev s mogućnošću isključivanja.

Tu su i bočni sigurnosni vazdušni jastuci, bočne sigurnosne vazdušne zavese, aktivni nasloni za glavu na prednjim sedištima, zadnja svetla za maglu, imobilizator - električna blokada pokretanja motora, klima-uređaj, elektropokretanje prednjih i zadnjih stakala, MDPS - servo upravljač podesiv po visini i dubini, kožom obloženi upravljač i ručica menjača, daljinsko centralno zaključavanje sa sklopivim ključem i sigurnosnim alarmom, putni računar, radio/CD/MP3 audio-sistem sa šest ugrađenih zvučnika, USB + AU priključak za audio-uređaj, Kick-Don - sistem pedale gasa (nema ga kod 1.6 GDI i 1.7 CRDI motora), podna konzola. Tu su i 16-inčni aluminijumski naplaci s pneumaticima dimenzija 215/70, električno podesiva i grejana spoljna ogledala ...

Najskuplja verzija, koju smo mi imali na testu, ima motor od dva litra, „dizelaš„ sa 184 KS, i paket opreme „luxury“. S popustom od 4.500 evra, košta 32.490 evra. Poseduje mnogo toga od panorama krova (stakleni, pomičan po delovima), pa do izuzetnog sedmoinčnog TFT LCD ekrana koji ima veoma oštru rezoluciju tako da vozač u deliću sekunde s lakoćom može da pročita sve informacije - od potrošnje goriva i pređenih razdaljina, pa do upozoravajućih poruka i informacija o izabranom „FleSteer“ načinu tvrdoće volana, navigacije, naprednog „start/stop“ sistema koji automatski pali i gasi motor.

Pored kamere za vožnju unazad, tu je i sistem „pametnog automatskog parkiranja“ (SPAS), koji prepoznaje odgovarajući paralelni parking prostor i posle toga automatski preuzima upravljanje volanom i ocenjuje razdaljinu ispred i iza vozila. Jedino što morate da uradite jeste da prilagodite brzinu i kočenje.

Navigacioni sistem čak uključuje prepoznavanje glasa, funkciju čitanja tekstualnih poruka i šest besplatnih godišnjih nadgradnji mapa.

Kija“ nudi i napredne tehnologije koje poboljšavaju udobnost u vožnji, npr. grejače obruča upravljača. Sedišta se elektronski pomeraju u šest pravaca. Pri tome, vrata otključavate i zaključavate samo dodirom ruke - dovoljno je da vam je ključ u džepu. Vozilo se startuje na dugme...

DIMENZIJESPECIFIKACIJE

Dužina: 4.440 mm

Širina: 1.855 mm

Visina: 1.630 mm

Masa: 1.502 kg

Prtljažnik: 564/1.353 l

Motor: 2.0 CRDI

Zapremina: 1.995 ccm

Snaga: 184 KS

Obrt. moment: 392 Nm

0-100: 9,8 sek.

Maks. brzina: 195 km/čas