Test „Novosti“: Mercedes GLA 220 CDI 4matic sport luxury
09. 09. 2014. u 14:01
„Mercedes GLA 220 CDI 4matic sport luxury“ opravdao očekivanja. Ovo je dinamičan, sportski automobil veoma je praktičan i bezbedan u svakodnevnoj vožnji
ONA poznata doskočica da je fudbal igra u kojoj uvek pobeđuju Nemci mogla bi, vrlo lako, da se primeni i na automobilsku industriju.
Dokaz tome je novi „Mercedes GLA“. Za ovaj automobil u „Mercedes Benz-u“ kažu da je „multitalentovan igrač“.
Nemački gigant je predstavio, s ponosom ističu u Štutgartu, novi doživljaj kompaktnog SUV automobila koji na ubedljiv način spaja napredni dizajn, sjajne vozne karakteristike u gradskoj vožnji i izvanredne „of-roud“ mogućnosti.
I zaista, tokom (prekratkog) testiranja ovog automobila, članovi naše ekipe su uživali, jer je GLA dinamičan, sportski automobil koji istovremeno pruža praktičnost i bezbednost u svakodnevnoj vožnji.
Kao prvi automobil „Mercedes Benz-a“ u segmentu kompaktnih SUV vozila, ispoljava visok stepen upravljivosti u gradu, dok je vrlo živahan na otvorenim putevima, a ono malo „off-roud“ vožnje koju smo mogli priuštiti uverilo nas je da je „mercedes“ - „mercedes“.
Oprema je visokog kvaliteta, mnogo je pažnje posvećeno detaljima, a prilagodljivi enterijer, s mnogo sjaja, odmah govori da se radi o vozilu iz takozvanog premijum SUV segmenta.
* Širina: 1.804 mm
* Visina: 1.479 mm
* Masa: 1.585 kg
* Prtljažnik: 421/836 l
SPECIFIKACIJE * Motor: 220 cdi
* Zapremina: 2.143 ccm
* Snaga: 170 KS
* Obrt. moment: 350 nm
* 0-100: 8,3 sek.
* Maks. brzina: 230 km/čas
Na testu smo imali model s novom generacijom „4Matic“ pogona na svim točkovima s potpuno varijabilnom raspodelom obrtnog momenta.
Motor, dobro poznati „dizelaš„ 220 CDI, sa 170 KS, sasvim je dovoljan za sportske ambicije prosečnog vozača. Do „stotke“ stiže za 8,3 sekunde, što je rezultat kojim se malo koje SUV vozilo može podičiti.
Nemci kažu da je GLA najuglađeniji od svih SUV vozila.
To potkrepljuju podatkom da je koeficijent otpora vazduha samo 0,29. Uz izvrsni sedmostepeni automatski menjač, GLA opremljen motorom koji smo mi imali na testu, prema fabričkim podacima, troši 4,3 litra dizela na 100 pređenih kilometara. Na našem testu, prema podacima na putnom računaru, ta potrošnja bila je tek nešto veća.
.jpg)
MOTORI
Moderni četvorocilindarski motori s turbopunjenjem i direktnim ubrizgavanjem, kao i „EKO start/stop“ funkcija, deo su standardne opreme i doprinose vrhunskoj efikasnosti. U ponudi će biti motori s rasponom snage od 136 do 211 KS.
Modeli sa sistemom „4Matic“ opremljeni su standardno i sa DSR (regulatorom brzine na nizbrdicama) i opcijom transmisije za „off-roud“ uslove.
CENA
Najjeftiniji model „GLA 200“ košta 27.396 evra. Model na našem testu ima cenu od 45.043 evra, a top-ponudu predstavlja „GLA AMG 45“, koji košta 50.160 evra.