Test Novosti: Megan berlina
05. 08. 2014. u 11:14
Novi „Reno megan berlina GT lajn 130 tce enerdži“ na skeneru naše redakcije: Prestižna oprema i vrhunski benzinski motori neće nikoga ostaviti ravnodušnim
MAGOVI dizajna i mehanike iz „Renoa“ uspeli su da, ionako atraktivni, novi „megan“ učine još zavodljivijim i primamljivijim.
Na testu „Novosti“ našla se „megan berlina“ sa opremom „GT lajn“ i s modernim benzinskim motorom „TCE 130 enerdži“.
„Megan berlina“ se diči novooblikovanim prednjim delom, skladnim i izražajnim linijama, stilizovanim i prepoznatljivim logotipom i dnevnim LED svetlima koja prave poseban svetlosni identitet. Ona je elegantna, zrela i inovativna.
„Reno“ je u izradu ovog modela uložio mnogo znanja stečenog na pistama Formule 1. Pobednički tim, kako kažu u „Renou“, ovoga puta činili su Rob Vajt, tehnički direktor „Reno motorsporta F1“, i Gaspar Gaskon, direktor odeljenja konstrukcije motora u „Renou“. Cilj je bio da se napravi motor za svakodnevnu upotrebu, sa znatno manjom prosečnom potrošnjom goriva i manjom emisijom štetnih gasova za najmanje 35 odsto.
Kao rezultat toga nastao je motor „TCE 130“, koji iz svega 1.198 kubika „izvlači“ čak 132 „konja“, s obrtnim momentom od 205 Nm, a pri tome troši, prema fabričkim podacima, 5,4 litra benzina na 100 pređenih kilometara u kombinovanoj vožnji i emituje 124 grama ugljen-dioksida po pređenom kilometru.
Ovaj motor se na našem testu pokazao kao izuzetno žustar, pa iako smo veći deo vožnje proveli na gradskim ulicama uz povremeni izlazak na auto-put, potrošnja nije značajnije odstupala od fabrički deklarisanih normi - 6,7 po gradu, 4,6 na otvorenom i 5,4 kombinovano.

Trkački geni nasleđeni iz Formule 1 nisu samo odlika nove linije motora koji pokreću „reno berlinu“. Jasno je da je „Reno“ svoje veliko iskustvo primenio i na vešanje, upravljivost, kočenje. „Megan“ ide kao metak, uživanje je veliko, kao da se nalazite u nekom mnogo skupljem i snažnijem sportskom automobilu.
Ovom osećaju znatno doprinosi i oprema „GT lajn“, koja na već „bogatu trpezu“ dodaje skupoceni začin.
Da biste ušli i pokrenuli (na dugme) novu „megan berlinu“ potrebna vam je samo kartica koju stavite u novčanik, džep, i auto se sam otključava, zaključava...
Udobna, sportska sedišta, odličan obruč upravljača, sjajan manuelni, šestostepeni menjač, pregledna instrument-tabla, „Renoov“ „R-link“ sistem... Od navigacije audio-sistema sa Bose zvučnicima, pa do sistema za prepoznavanje trake na putu, automatskog paljenja dugih svetala, kamere za parkiranje unazad, dvoozonskog klima-uređaja, sve je tu.

I onda još dodajte „GT lajn“ paket. Nije posredi samo „šminka“ poput oznaka na vratima, crvenih linija koje „oživljavaju“ kokpit, već su tu i RS sedišta, lepi aluminijumski točkovi, dodatno zatamnjena stakla, drugačija ručica menjača...
Cena „megan berline GT lajn“, koju smo imali na testu, iznosi 16.990 evra. Najjeftinija nova „megan berlina“ sa opremom „autentik“ i motorom 1.6 16 V, sa 110 KS, staje 12.990 evra.
| DIMENZIJE | SPECIFIKACIJE |
| * Dužina: 4.302 mm | * Motor: TCE 130 enerdži |
| * Širina: 1.808 mm | * Zapremina: 1.198 ccm |
| * Visina: 1.471 mm | * Snaga: 132 KS |
| *Masa: 1.215 kg | *Obrtni moment: 205 Nm |
| * Prtljažni prostor: 405 lit. | * 0-100 km/čas: 9,7 sek. |
| *Maks. brzina: 200 km/ča |
GT-LAJN
Nosilac sportskog nasleđa „Reno sporta“, paket „GT-lajn“ spaja sportske karakteristike sa zadovoljstvom u svakodnevnoj vožnji. Pažnja koja je bila posvećena detaljima prepoznaje se u sedištima s bočnim ojačanjima (sa izvezenim natpisom „GT-lajn“), crvenom šavu na upravljaču (kao i na ručici menjača), posebnom pragu na vratima i aluminijumskim papučicama.
