Test Novosti: Mazda 3 sedan
22. 07. 2014. u 11:36
Na skeneru „Mazda 3“ sedan „g 100 čelendž“ sa benzinskim motorom 1.5 i 100 ks. Uzbudljiv sportski sedan s niskom potrošnjom mami i cenom od 16.790 evra
NEDAVNO smo na testu „Novosti“, nekako s proleća, imali „mazdu 3“ kojoj je pod haubom „kucao“ dizel agregat.
Zato je ponuda „Dipema“, da isprobamo i verziju „trojke“ s benzinskim motorom, bila poseban izazov.
Jer, o dizajnu „mazde 3“ već je sve rečeno. Ovenčana nagradama, čak i onom najprestižnijom „Red dot“ za dizajn, ova „lepotica“ je priča za sebe. Nova, uzbudljiva kreacija na točkovima. Osobena.
Novim japanskim upečatljivim dizajnerskim jezikom „KODO - duša pokreta“, „mazda 3“ je oblikovana tako da posle prvog pogleda na nju podstakne vaša očekivanja. Potpuno usavršena i razvijena u svakom pogledu, predstavlja veliki korak napred u razredu sedana. Tu je, naravno, na delu i već legendarna „Mazdina“ nova „skajaktiv“ tehnologija. Sistem koji omogućava neponovljivi doživljaj vožnje i nisku emisiju štetnih gasova, a srazmerno tome, i nisku potrošnju.
Novorazvijeni „skajaktiv G 1.5“ lagan je i kompaktan benzinski motor koji pruža primetno nižu potrošnju goriva od prethodnog, 1,6-litarskog motora.
* Dužina: 4.580 mm
* Širina: 1.795 mm
* Visina: 1.450 mm
* Masa: 1.200 kg
* Prtljažni prostor: 419 lit.
SPECIFIKACIJE
* Motor: G 100, 1.5 benzinski * Snaga: 100 KS
* 0-100 km/čas: 10,7 sek.
* Maks. brzina: 182 km/čas
Na našem testu, ovaj motor sa 100 KS trošio je čak i manje od 5,1 litru benzina na pređenih 100 kilometara u kombinovanom režimu vožnje, koliko deklariše fabrika. Prema istim, fabričkim podacima, emisija ugljen-dioksida ne prelazi 119 grama, što je izuzetan rezultat, u samom vrhu u ovoj klasi vozila.
Ova impresivna ekološka efikasnost postignuta je zahvaljujući „Mazdinim“ pionirskim tehnologijama, uključujući „i-ELOOP“, „i-stop sistem“ i, naravno, kompletnu, naprednu „skajaktiv“ tehnologiju.
Vrhunske aerodinamičke karakteristike takođe doprinose izuzetno niskoj potrošnji goriva, kao i aktivan poklopac usisa vazduha ispred hladnjaka koji se automatski otvara i zatvara u zavisnosti od uslova vožnje, smanjujući otpor vazduha automobila i poboljšavajući ekološku efikasnost.
„i-ELOOP“ je napredna ekološka tehnologija koja omogućuje čuvanje energije mnogo bolje u odnosu na druge sisteme zahvaljujući jedinstvenom kondenzatoru velikog kapaciteta. Ta se energija oslobađa i šalje natrag u električni sistem automobila. Automobili obično troše deo energije koju generiše motor za napajanje raznih električnih uređaja, uključujući prednja svetla, klima-uređaj i audio-sistem, a „i-ELOOP“ omogućuje da na raspolaganju bude više energije za pokretanje vozila i time smanjuje potrošnju goriva za oko 10 odsto..jpg)
Tu je i „i-stop“ tehnologija za koju Japanci kažu da su je napravili inspirisani biciklistima.
- Naš „i-stop“ sistem idealno pozicionira klipove kako biste brzo ponovo pokrenuli motor - tvrde u „Mazdi“.
Sistem „i-stop“ poboljšava efikasnost zaustavljanjem motora kada bi inače radio u praznom hodu. To ćete jedva primetiti, jer „i-stop“ ponovo pokreće motor brže i uglađenije od većine „start-stop“ sistema. Vaš motor će biti spreman čim vam zatreba. Sistem „i-stop“ dolazi u „mazdi 3“ serijski u svim izvedbama.
.jpg)
Osvojivši nekoliko nagrada za tehnologiju, ovo je jedini „start-stop“ sistem u svetu koji za ponovno pokretanje motora koristi i energiju sagorevanja.
Cena modela na našem testu je 16.790 evra.
MOBILNO POVEZIVANjE
Nivo izrade u ovom vozačkom okruženju je izuzetan. Oprema, već u početnom paketu „čelendž“ koji smo mi imali na testu, izuzetna je. Pri tome, nova „trojka“ je prva „mazda“ - i jedan od prvih automobila u klasi - koja nudi „MZD Connect“, sistem za mobilno povezivanje.