Test Novosti: „Mazda 3 G120 čelendž“

P. Živković

08. 04. 2014. u 13:11

Automobil u kojem će vas sigurno primetiti. Treća generacija popularnih „trojki“, dokaz da Japanci uvek mogu bolje

NA predstavljanju druge generacije „mazde 3“ pre nekoliko godina, upitali smo se šta će sledeće Japanci da smisle, kako će uopšte moći da naprave bolji automobil od naslednika čuvene linije „323“ (od 2003. godine na sceni je oznaka „mazda 3“), šta će novo ponuditi svojim ionako, pomalo „razmaženim“, vernim kupcima.

Odgovor smo dobili posle prvih desetak kilometara provedenih za komandama nove „mazde 3“...

Na testu „Novosti“, zahvaljujući ljubaznosti kompanije „Dipem“, našla se „mazda 3“, sedan, s benzinskim dvolitarskim motorom i paketom opreme „čelendž“.

Nova „mazda 3“ predstavlja nastavak dizajnerskog pravca kodo, što u slobodnom prevodu znači „duša pokreta“.

Japanci nastoje da svaka linija, svaka oblina nove „mazde 3“ odaje utisak pokreta, kretanja. Na sve to dodajte i ono poznato „zum-zum“, i, naravno, postaće vam maksimalno jasno šta to dizajneri zapravo žele.

Ovakav, dobro znani, uspešni recept, kao najmiomirisniji začin, sadrži i „skajaktiv“ tehnologiju, pa na kraju dobijate poslasticu „mazdu 3“.

Jednostavno rečeno, Japanci su uspeli da naprave još bolji automobil, dizajnerski zanimljiviji i tehnološki izuzetno napredan. Podrazumeva se da ova lepotica vodi računa i o prirodi. Emisija štetnih gasova i, naravano, potrošnja dodatno su smanjene, ali ne nauštrb voznih karakteristika („skajaktiv“ tehnologija).

Dvolitarski motor na našem testu pod haubom ima čistokrvnu ergelu od 120 „konja“. Fabričkih 5,1 litar benzina na pređenih 100 kilometara, u kombinovanom režimu vožnje, zbilja nije teško dostići. Emisija CO2 po pređenom kilometru je respektabilnih 119 grama.

Menjač, šestostepeni, manuelni, priča je za sebe. Precizan kao u „mazdi“. Ovaj menjač je i jedan od najvećih „krivaca“ što je vožnja toliko zabavna.

ČINjENICE DIMENZIJE
* Dužina 4.580 mm
* Širina 1.795 mm
* Visina 1.450 mm
* Prtljažnik 419 lit.
* Masa 1.200 kg

U „Mazdi“ kažu da je to zato što zabavu u vožnji stavljaju na prvo mesto.

Ovaj nekonvencionalni pristup dizajniranju i izradi automobila, kažu u ovoj kompaniji, inspirisan je drevnom japanskom izrekom „Jinba Ittai“ - „jedinstvo konja i jahača“. Time se stvara čvrsta veza između automobila i vozača koja pridonosi uzbudljivom iskustvu vožnje.

Nova konstrukcija „skajaktiv“ karoserije poboljšava performanse i pruža vam bolje iskustvo vožnje zbog upotrebe više čelika visoke i ultravisoke čvrstoće, što je dovelo do povećanja krutosti konstrukcije karoserije za oko 30 odsto.

SPECIFIKACIJE * Benzinski motor 1.998 cm3 * Snaga 120 KS
* Obrt. moment: 210 Nm
* 0-100 km/čas: 8,9 sek.
* Snaga 120 KS
* Maks. brzina: 198 km/čas

Kombinacija povećane čvrstoće i manje težine poboljšava upravljivost na putu, a automobil čini agilnijim za vožnju. To poboljšava voznu dinamiku i pruža zabavnije iskustvo vožnje.

Naravno, Japanci nisu napravili nikakav kompromis po pitanju bezbednosti, a o tome dovoljno govori i svih pet „zvezdica“ na evropskim, sve strožim, „kreš testovima“.

Pored obilja vazdušnih jastuka, zavesa i zavesica, elektronskih sistema za pomoć pri kočenju i skretanju i slično, tu su i sistem nadzora zadnjeg „mrtvog ugla“ (RVM), sistem upozorenja za napuštanje vozne trake (LD), sistem upozorenja u slučaju naglog kočenja (ESS), sistem za prepoznavanje udaljenosti...

Jasan pogled na sva sigurnosna upozorenja pruža vam „Head up“ displej.

Unutrašnjost je moderna, skladna, krcata obiljem najsavremenije tehnologije. „Mazda“ je sve uspela da integriše, i mobilni telefon, i internet konekciju, i da vam sve to prikaže na novom „tač-skrin“ ekranu.

Mazda 3“ već u osnovnom paketu ima obilje opreme. Početna cena „mazde 3“ na tržištu Srbije je 14.490 evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

Japanac

09.04.2014. 10:56

@Ford - Ford nije vlasnik Mazde niti je ikada bio. Najveći udeo Forda u Mazdi je bio 33,4% akcija koje je Ford prodao pre 4-5 godina. Nova generacija Mazda automobila ne da nema veze sa Fordom, nego tehnički nema veze ni sa jednom prethodnom Mazdom. Nova Mazda3 sa starom deli samo ime. Pročitaj malo pa onda pričaj....

Dule

11.04.2014. 20:04

@Ford - Ford je imao partnerstvo sa Mazdom od 1979 - 2010-te godine, cak je Ford posedovao do 33% Mazde. Za to vreme Mazda se najvise uzdigla kao kompanija. BusinessWeek istice da je alijansa izmedju Forda i Mazde bila jako uspesna, cak je zbog deljenja tehnologije sa Fordom Mazda godisnje stedila do 90 miliona dolara godisnje umesto da ih trosi na razvoj tehnologije. Od raskida sa Fordom imaju samo probleme. Ford je kao vlasnik izvukao i Volvo iz krize koji je bio pred bankrotom.

Dule

12.04.2014. 11:02

Ford je imao partnerstvo sa Mazdom od 1979 - 2010-te godine, cak je Ford posedovao do 33% Mazde. Za to vreme Mazda se najvise uzdigla kao kompanija. BusinessWeek istice da je alijansa izmedju Forda i Mazde bila jako uspesna, cak je zbog deljenja tehnologije sa Fordom Mazda godisnje stedila do 90 miliona dolara godisnje umesto da ih trosi na razvoj tehnologije. Od raskida sa Fordom i njegovog napustanja imaju samo probleme. Ford je kao vlasnik izvukao i Volvo iz krize koji je bio pred bankrotom.