Test Novosti: „Ševrolet kruz LTZ 2.0 AT6“
12. 03. 2014. u 11:58
Najatraktivniji modeli "S4", "svift" i "S-kros" su na popustu i do 1.150 evra
TAMAN kad smo pomislili da smo sve o "ševrolet kruzu" rekli, stigne nam nova poslastica zbog koje svaki novinski prostor postane premali.
Ponuda iz "Centra Boban", ovlašćenog uvoznika i servisera "Ševroleta", da isprobamo "kruz", "dizelaš" s dvolitarskim motorom i 163 "konja", bila je ona koja ne samo što se ne odbija, već se oberučke prihvata.
Tamnobraon metalik limuzina, sa aluminijumskim felnama od 17 cola, u "Bridžstonovim" "cipelama", sa zatamnjenim staklima, sportskim oprugama, zadnjim spojlerom, šestostepenim automatskim menjačem i sjajnim paketom opreme, deluje veoma moćno, kočoperno, a ipak dovoljno uglađeno, kako i dolikuje limuzini sa sportskim nervom.
Ono što "kruz" nudi je i izuzetno komforna, stilski veoma lepo izvedena kabina. Vozač se za komandama "kruza" oseća kao pilot borbenog aviona, čemu mnogo doprinosi moderna, atraktivna komandna tabla.
Da biste otključali-zaključali ovaj automobil, dovoljno je da imate ključ u džepu ili torbi. Startuje se pritiskom na dugme. Upravljač s tri kraka, servo, sve komande nadohvat ruke - počev od sjajnog automatskog klima- -uređaja, pa do navigacije, vrhunskog RD S radija s kompakt-disk uređajem, MP3 plejerom sa USB-om, "AUH in" utičnicama, sa četiri kvalitetna zvučnika...
"Kruz" je opremljen i kamerom za vožnju unazad, ima dodatne senzore za parkiranje, automatsko paljenje brisača, automatsko paljenje dnevnog svetla...

Od sigurnosne opreme, "kruz" ima ABS, sistem koji sprečava blokiranje točkova, električni sistem BAS koji prepoznaje silu pritiska naglog kočenja, ESC električni sistem kontrole stabilnosti vozila, TCS sistem kontrole vuče (proklizavanja), a tu su i šest vazdušnih jastuka za vozača i suvozača, bočni jastuci, zavesice...
Ono što, ipak, odmah ostavlja bez daha jeste sjajni motor od dva litra, "dizelaš" koji, uparen sa šestostepenim automatskim menjačem, isporučuje 163 konjske snage (obrtni moment 360 Nm) i koji uz ubrzanje od 9,1 sekunde do 100 kilometara na čas stiže do maksimalnih 205 km/čas.
Ovaj agregat je i veoma štedljiv, pa, prema fabričkim navodima, troši u gradu 8,3, a na otvorenom putu pet i u kombinovanoj vožnji 6,2 litra.
Na našem testu prosečna potrošnja dostigla je 6,7 litara, što je sasvim razumljivo kada se zna da nismo uspeli da odolimo čarima moćne "ergele" pod haubom.
Emisija štetnih gasova je 164 grama CO2 po pređenom kilometru.
I na zadnjoj "klupi" ove limuzine ima sasvim dovoljno mesta da se smeste tri odrasla čoveka.
PrtljaŽnik je među najvećima u klasi i raspolaže sa 450 litara.

"Ševrolet kruz" sa benzinskim 1.6 motorom je uoči početka Sajma automobila u Beogradu koštao 11.990 evra. Najjeftiniji "dizelaš", dvolitarski LTZ, imao je cenu od 16.800 evra. Automobil na našem testu, sa izuzetno bogatim sportskim paketom opreme, košta 17.900 evra.
ČINjENICE
6,2 litra je prosečna potrošnja na 100 km
164 GRAMA je emisija CO2 po km
450 litara je zapremina prtljažnika
11.990 evra je cena osnovnog modela
SPECIFIKACIJE
Motor: 2.0 dizel LTZ
Zapremina: 1.998 ccm, snaga: 173 KS
Obrt. moment: 360 Nm 0-100: 9,1 sek.
Maks. brzina: 205 km/čas
DIMENZIJE
Dužina: 4.603 mm
Širina: 1.797 mm
Dužina: 1.477 mm
Međ. rastojanje: 2.685 mm
Dule
12.03.2014. 19:57
Sevrlet je najavio povlacenje sa Evropskog trzista ove godine jer je direktni konkurent Opelu koji je isto vlasnistvo GM-a (General Motorsa) sa kojim deli tehnologiju pa ko kupi ovaj automobil ostace bez ovlascenih servisa i visoku cenu delova uz drasticni pad cene automobila jer niko nece hteti da ga kupi kao polovnjaka. Ne kazem da je auto los, samo je jako los izbor s obirom na navedenu situaciju. Takodje ko vozi Sevrlet neka mu je sa srecom da ne bude kao za MG Rover i SAAB. Proverite!
@Dule - Jedini problem će biti prodaja polovnjaka. Servisi su zajednički za Opel, Saab i Chevrolet, tako da će isti nastaviti servisiranje Chevroletovih vozila. Garancije će važiti i nakon odlaska. Mada me ne bi čudilo da odustanu od povlačenja sa tržišta (barem u pojedinim delovima Evrope uključujući i nas)
Chevrolet je najavio povlacenje prodaje iz Evrope do kraja 2015.godine, a razlog je uvodjenje EURO 6 standarda u Evropi za sva nova proizvedena ili uvezena vozila. Fabrike u Juznoj Koreji i Rusiji koje proizvode Chevrolet vozila nisu zatvorene ,kao u slucaju pojedinih brendova koje ste naveli, vec nastavljaju proizvodnju .Ovlasceni servisi nastavljaju da rade, kao i prodaja originalnih delova , tako da nema razloga da se vlasnici Chevrolet automobila brinu. Provereno!
@marijanajovanov - Naravno to nije istina. Povlace se da bi Opel ojacao kao sto sam dole napisao i to mozete proveriti ako ukucate na google naziv clanka ,,Chevrolet se povlači iz Evrope kako bi Opel ojačao - B92". Imao sam Daewoo Espero i znam kakva mu je bila servisna mreza kada je Shevrlet kupio Daewoo i marka ugasena. A i dok je postojao Daewoo u ovlascenom servisu nisu imali originalne svecice a za pokvareni prozor su me slali kod nekog majstora u Marinkovu Baru. Pravice oni u Rusiji za druga trzista!
@marijanajovanov - Zao mi je zbog iskustva koje ste imali sa Daewoo servisom i nabavkom delova.Ali ceo brend Daewoo je ugasen,i to stvarno predstavlja veliki problem za vlasnike takvih automobila.Ako pratite auto industriju, sigurno ste primetili da Reno i Opel vec imaju u prodaji vozila sa EURO 6 standardom, a nije mogla ni da Vam promakne objava da od Septembra 2015 sva vozila moraju u Evropi da imaju ovaj standard.Chevrolet je prvi koji se povukao , videcemo sta ce ostali brendovi da urade do tada.
Komentari (8)