Test: „Mercedes” - korak ka savršenstvu

P. Živković

04. 03. 2014. u 12:58

Test “Novosti”: novi “mercedes S klase”, perjanica nemačkog giganta, opet pomerio granice. U “Dajmleru” ističu da su težili ka tome da naprave najbolji automobil na svetu

PRVI pogled i prvi ulazak u kabinu novog “mercedesa S klase”, koji smo imali zadovoljstvo da isprobamo na poligonu centra “Mercedes-Benca” u Krnješevcima, uverio nas je u to da perjanica fabrike iz Štutgarta i dalje deluje bajkovito.

S tri razvojna prioriteta “Intelligent Drive”, “Efficient Technology” i “Essence of Luury”, nova “S klasa” pomera granice tehnologije na mnogim nivoima. Ne samo što je u tehnološkom smislu predvodnik među vozilima “Mercedes-Benca”, već je to i u razvoju automobila uopšte.

Kao i od svake prethodne generacije, i od nove kupci očekuju da uspostavi standarde u svim segmentima i da opravda epitet “najbolji automobil na svetu”. Dr Diter Zeče, predsednik Upravnog odbora “Dajmlera AG” i direktor “Mercedes-Benc karsa”, objasnio je “ideju vodilju”.

- Naše težnje nisu bile definisane u smislu bezbednosti ili estetike, snage ili efikasnosti, komfora ili dinamičnosti, već smo želeli “najbolje ili ništa” u svakom pogledu.

SPECIFIKACIJE Motor: S 350 blutek Zapremina: 2.987 ccm
Snaga: 258 KS
Obrt. moment: 620 Nm 0-100 km/čas: 6,8 sek.
Maks. brzina: 250 km/čas

I zaista, težnja ka najboljem, korak ka savršenstvu, posebno je primetna u unutrašnjosti vozila: bez obzira na to da li je reč o sedištima ili klimatizaciji, komandama ili dizajnu, “infotainment” sistemu ili komforu i bezbednosti u zadnjem delu vozila - nove ideje, brižljiva realizacija i najviši nivo kvaliteta naglašavaju visoke standarde koje su inženjeri postavili pred sebe i pred top-model “Mercedes-Benca”.

Isto važi i za bezbednost. Obilje novih sistema novu “S klasu” čini još komfornijom i bezbednijom nego do sada. Vozilo nove “S klase” je prvi automobil u svetu čije unutrašnje i spoljašnje osvetljenje nema nijednu konvencionalnu sijalicu.

DIMENZIJE Dužina: 5.116 mm
Širina: 1.899 mm
Visina: 1.483
Međ. rastojanje: 3.035 mm

Funkcionalnost svetala na više nivoa je još jedna svetska inovacija: iz obzira prema ostalim učesnicima u saobraćaju koji se nalaze iza vozila, intenzitet svetala sistema za kočenje noću se smanjuje, kao i tokom stajanja na semaforu. Približno 500 LED dioda osvetljava kolovoz, vozilo, unutrašnjost vozila i prtljažnik.

Tu su mnogobrojne kamere, infracrveni senzori i slična savremena čudesa koja, praktično, omogućavaju ovoj krstarici da sama, bez pomoći vozača, samo na glasovnu komandu, na primer, pronađe put do odredišta. Vozi, parkira se sama, prepoznaje saobraćajne znakove, noću razlikuje pešaka pored puta od zeca, tako da će svetla “blicnuti” samo čoveku a ne i životinji, jer se pretpostavlja da bi se uplašila i istrčala na kolovoz. “S klasa” ima i kamere “od 360 stepeni”.

Ukoliko vozač nije u situaciji da vidi kada neko istrči na put, suviše naglo koči, izleće iz mrtvog ugla ili iz krivine, “S klasa” “vidi” i - koči, ako treba. Čak i kada neko naleće otpozadi na vas, “S klasa” i za tu situaciju ima rešenje. Ukoliko je vozač umoran, automobil će sam naći najbliži restoran i “predložiti” odmor i kafu. Putnici na zadnjem sedištu mogu i da se ispruže ili da dožive do sada nezamislivu masažu zasnovanu na principu “vrućeg kamenja”. “S klasa” ima i svoju parfimeriju, omogućiće vam da imate najluksuzniju kancelariju na točkovima, a pri tome će da “pegla” i neravnine na putevima.

U principu, nabrajenje svega što “S klasa” ima zahtevalo bi desetak puta više prostora od ovog koji je nama na raspolaganju.

Cena testiranog modela “S 350 blutek L” je 134.988 evra! U ponudi ima i skupljih i jeftinijih modela, naravno, sve u zavisnosti od želje i platežne mogućnosti kupca.


EKONOMIČNI MOTORI

Ponuda “S-klase” u prvoj godini obuhvata dve hibridne verzije, model s motorom na benzin i model s motorom na dizel gorivo: “S 400 HYBRID”, “S 500”, “S 350 BlueTEC” i “S 300 BlueTEC HYBRID”. Svi motori ispunjavaju zahteve “evro 6” standarda emisije izduvnih gasova.

Uskoro se očekuje model “S 500 Plug-In HYBRID”, s potrošnjom goriva manjom od četiri litra na 100 pređenih kilometara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije