“Dačija logan MCV”: Obilje korisnog prostora

P. ŽivkoviĆ

11. 02. 2014. u 12:32

Test “Novosti”: “Dačija logan MCV”, pouzdano i robustno vozilo po pristupačnoj ceni. Novo vozilo konstruisano tako da odgovara mnogobrojnim potrebama porodice

RUMUNSKA fabrika pod okriljem francuskog giganta “Renoa” nastavlja oprobanom stazom uspeha i sa starim receptom - mnogo toga za relativno malo novca. Izuzetak nije ni novi “logan MCV”, ili, kako mi to popularno kažemo, “logan karavan”.

“Dačija” nam je ponudila modernije vozilo s pet mesta za putnike i s najvećim prtljažnikom u klasi ( 573 litra!), koji obaranjem zadnjih sedišta može da naraste do impozantnih 1.518 litara.

Najuočljivija dizajnerska promena odnosi se na “peta vrata” - vrata prtljažnika koja se sada podižu uvis, dok su na prethodnom modelu bila dvodelna (dvokrilna). Iako je, naravno, prtljažni prostor svakog karavan vozila bitna odrednica potencijalnih kupaca, jasno je da je i spoljašni izgled sve važniji. Izražajne bočne linije i novi identitet marke “dačija” doprineli su skladnom izgledu novog robustnog i dinamičnog “logana MCV”.

Novi “logan MCV” ima novu tamnosivu ili dvobojnu instrument-tablu (u zavisnosti od verzije) u koju su ugrađeni pregledni i savremeni instrumenti, brojčanici hromiranih ivica i, pre svega, funkcionalne komande najnovije generacije. U zavisnosti od nivoa opreme, hromom su izvedene ivice ventilacionih otvora, logotip na upravljaču i ukras na ručici menjača. Središnji stub je naglašen bojom usklađenom s komandnim ručicama i ukrasnom pločicom na upravljaču (u zavisnosti od verzije).

Unutrašnjost je modernija, ali i dalje veoma jednostavna. Vozač ima dobru preglednost, a komande svih sistema su mu nadohvat ruke.

Ovaj “logan MCV” ima i najsavremenije sisteme za pomoć pri kočenju, a zajedno sa sistemom ABS, koji sprečava blokiranje točkova, pomoć pri naglom kočenju (AFU) omogućava zadržavanje kontrole nad smerom automobila pri kočenju i smanjuje zaustavni put.

DIMENZIJE * Dužina: 4.490 mm
* Širina: 1.740 mm
* Visina: 1.550 mm
* Masa: 1.016 mm

Tu je i elektronski sistem kontrole stabilnosti (ESP). “Dačija” je pridodala i ograničivač, kao i regulator brzine koji se aktivira jednostavnim pritiskom dugmeta na instrument-tabli. Brzina se podešava komandom na upravljaču.

Za bezbednost putnika zaduženi su i vazdušni jastuci, napred i bočni, u svim verzijama. Za dečju bezbednost zadužen je “Isofi” - sistem za pričvršćivanje dečjeg sedišta koji postoji na bočnim sedištima zadnje klupe. U sredinu se može postaviti obično dečje sedište.

U ponudi je veliki izbor motora. Na raspolaganju su dva benzinska motora: “1.2 16V” od 75 KS i “TCe 90”. Prvi razvija 75 KS (55 k) uz umerenu potrošnju u mešovitoj vožnji od samo 5,8 l/100 km, prema fabričkim podacima.

SPECIFIKACIJE * Motor: 1.2 16V
* Snaga: 75 KS
* Obrt. moment: 107 Nm 0-100: 14,5 sek.
* Maks. brzina: 162 km/čas

Motor “TCe 90” ima ugrađeni turbo punjač i plod je tehnologije smanjenja zapremine motora (donsizing), koja znatno smanjuje potrošnju goriva. Razvija 90 KS, uz potrošnju u mešovitoj vožnji od samo 5,2 l/100. Motor “1.2 16V” dostupan je i u verziji na tečni naftni gas - TNG.

Novi “logan MCV” opremljen je blokom motora “1.5 DCi”, koji je priznat zbog svoje pouzdanosti i performansi. Oba dizel motora nude malu potrošnju goriva i emisiju CO2: 3,8 l/100 km, odnosno 99 g/km u mešovitoj vožnji.

Cena osnovnog modela sa benzinskim motorom “1.2 16V” (75 KS) je 8.010 evra, a najjeftiniji “dizelaš“ “1.5 DCi” (75 KS) košta 10.910 evra.

MULTIMEDIJALNI SISTEM

Novi “logan MCV” ima sasvim novi multimedijalni sistem “MEDIA NAV”, ugrađen u središnju konzolu, s velikim ekranom od 18 cm osetljivim na dodir. Tu je i radio-prijemnik, kao i podrška za telefoniranje slobodnih ruku i slušanje muzike sa spoljnih uređaja preko “blututa”. Nudi vrlo intuitivnu navigaciju uz dvodimenzionalni i trodimenzionalni prikaz iz ptičje perspektive. Uređaj upotpunjuju USB i prednji priključak od 3,5 mm, kao i komande na upravljaču.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije