Test “Novosti”: “Tojota auris turing sports”
28. 01. 2014. u 11:51
Karavan vozilo koje postavlja nova pravila. Niskoj emisiji štetnih gasova doprinosi i “start-stop”
DA je vreme ružnih karavan vozila za nama, potvrđuje i prvi pogled na “tojotu auris turing sports”. Elegantna, skladna silueta razbija stereotipe o ovoj vrsti automobila, koji su ranije imali osnovni zadatak da vlasniku daju obilje tovarnog (unutrašnjeg) prostora.
Naravno da su u “Tojoti” svesni da kupci karavan vozila zahtevaju, pre svega, veliki prtljažnik, pa je “auris turing sports”, dug nešto više od 4,5 metara, tako skrojen da mu je prtljažnik među najvećima u klasi.
Osnovna zapremina prtljažnog prostora je 530 litara, s tim što je dužina poda respektabilnih 1.115 mm, što, uz podatak da je širina poda 1.450 mm, garantuje da ćete bez problema utovariti i poprilično gabaritni teret.
Jasno je da se obaranjem sedišta svakog karavana dobija “kombi vozilo”, pa je tako i u “tojoti auris TS”. Jednim potezom (sistem “izi flet”) obaraju se nasloni zadnjih sedišta, pa zapremina prtljažnika naraste na ogromnih 1.658 litara, a dužina poda se poveća na 2.047 mm.
Sve ovo su inženjeri “Tojote” uspeli da urade ne jednostavnim “kalemljenjem” dodatnog “kofera” na “hečbek” verziju. Napravili su lep, dopadljiv, višenamenski automobil, čija je unutrašnjost skoro potpuno ista kao kod “hečbek” verzije.
“Tojota auris ST” je i prvo vozilo ovog tipa koje je opremljeno hibridnim motorom.
U ponudi su i provereni benzinski i dizel agregati. Svi su poslednja reč tehnike, zaduženi za obilje snage, ali i nisku emisiju štetnih gasova, što, naravno, podrazumeva i nižu potrošnju.
.jpg)
“Benzinci” su 1,33-litarski valvematik i 1,6-litarski valvematik, a “dizelaši” su poznati i mnogo hvaljeni 1.4-4D i moćni dvolitarski 2.0-4D DPF (126 KS). Naravno, ponos Japanaca je hibridni agregat od 1,8 litara koji razvija 136 KS. Na našem testu imali smo verziju s benzinskim motorom od 1,6 litara i 132 KS uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem.
Prosečna potrošnja na našem testu, posle pređenih više od 600 kilometara, iznosila je sjajnih 5,8 litara, a bilo je pojedinih dana kada je “granica” pomerana na ispod pet litara, zahvaljujući izuzetnom “start-stop” sistemu koji je gradsku vožnju “pretvarao” u vožnju na otvorenom putu.
I ovaj “auris” je nabijen svim mogućim elektronskim sistemima - od navigacije do kamere na zadnjem delu vozila koja nemerljivo olakšava parkiranje. “Auris ST” je i maksimalno bezbedno vozilo.
.jpg)
S lakoćom je osvojeno svih pet “zvezdica” na NCCAP kreš testu zahvaljujući naprednom sistemu vazdušnih jastuka kombinovanih s mnogobrojnim elektronskim sistemima koji pomažu vozaču prilikom kočenja, nagle promene pravca, a pri tome sprečavaju proklizavanje i slično.
Osnovna cena “aurisa ST” u Srbiji od 15.200 evra verovatno je zadala mnogo glavobolje konkurentima. Pri tome, “aurisu 1.33 dual VVT”, sa 99 KS, i paketom opreme “tera” (ABS, BA - sistem pomoći pri kočenju, EBD - elektronska raspodela sile kočenja, TRC - kontrola proklizavanja, VSC - kontrola stabilnosti vozila, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavesice napred i nazad, vazdušni jastuk za kolena vozača, sistem zaštite od trzajne povrede vrata, automatski klima-uređaj s filterom za polen, radio-CD-MP3 sa četiri zvučnika, putni računar), nema šta da se zameri.
Najjeftiniji “dizel” košta tačno 20.000 evra.
.jpg)
U tu cenu uključeni su i petogodišnja garancija bez ograničenja kilometraže i pet godina besplatne pomoći na putu, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu.