Test: „Mercedesov” dugoprugaš sa iskustvom
25. 12. 2013. u 12:24
Novi “mercedes ML 350 blutek 4M”, dokaz superiornosti kompanije iz Štutgarta. Treća generacija “M klase” predstavlja novu polaznu tačku u svetu SUV vozila
SAMO neko ko ima iskustvo dugo 125 godina u pravljenju vrhunskih automobila može da napravi terenac težak više od dve tone koji je sposoban da prevali između dva punjenja rezervoara čak 1.500 kilometara.
Kompanija iz Štutgarta je novom, trećom generacijom modela “M klase” postavila novu polaznu tačku za sva luksuzna SUV vozila.
Smanjena potrošnja goriva i emisija izduvnih gasova naročito su impresivne. U odnosu na prethodni model, potrošnja goriva je prosečno manja za 25 odsto. Posebno se ističe model “ML 250 blutek 4-matik”, s potrošnjom goriva od samo 6 l/100 km (158 g CO2/km), koji može da pređe do 1.500 kilometara s jednim rezervoarom. I pored ovakve efikasnost, “M klasa” ne prestaje da očarava jedinstvenim spojem okretnosti, uživanja u vožnji i vrhunskim komforom. Dodatne impresivne odlike ML modela su “4-matik” - stalni pogon na sva četiri točka, novi dodaci šasiji i inovativni pogonski, dinamički sistemi koji unapređuju performanse vozila na standardnom i “ofroud” kolovozu. Karakterističan dizajn šasije, zajedno sa svestranom unutrašnjošću koja je usmerena ka dobrobiti putnika, unapređuje doživljaj vožnje u novoj “M klasi”.
Dr Tomas Veber, član Upravnog odbora istraživačkog tima “Dajmlera AG” i razvojnog odeljenja “Mercedes-Benca”, rekao je:
Širina: 1.926 mm
Visina: 1.796 mm
Masa: 2.175 kg
- “M klasa” je oličenje našeg iskustva u automobilskoj industriji sakupljenog tokom 125 godina i predstavlja džinovski korak u pogledu efikasnosti, bezbednosti, okretnosti, uživanja u vožnji i dizajna.
Posle test-vožnje modela “ML 350 blutek M4”, ekipa “Novosti” uverila se u istinitost ovih reči. Jer, voziti ovaj terenac predstavlja jedinstveno iskustvo. I to po bilo kojem terenu.
U model “ML 250 blutek” ugrađen je potpuno prerađen “V6” motor od tri litra koji ispunjava “evro 6” standard emisije izduvnih gasova i pruža mnogo bolje performanse uz smanjenu potrošnju goriva. Tu su i EKO start-stop funkcija, novi automatski menjač “7G-TRONIC PLUS” sa sedam stepeni prenosa, s novim štednim konvertorom goriva.
Visok nivo komfora, dinamično ponašanje u vožnji i izuzetne “ofroud” sposobnosti, deo su paketa standardne opreme nove “M klase”. Prvi put, čelično oslanjanje šasije “M klase” obuhvata selektivni sistem prigušenja. Tokom vožnje na umereno neravnom putu, ili prilikom sporije vožnje na “ofroud” terenu, sistem reaguje mekšim podešavanjem koje poboljšava komfor putnika, kao i “ofroud” sposobnosti vozila. Da bi zadržao osećaj blagostanja u teškim uslovima za vožnju, ili prilikom naglog manevrisanja, amortizeri su veoma uposleni kako bi obezbedili visok nivo stabilnosti vozila. U takvim situacijama “M klasa” pomaže vozaču sistemom električnog upravljanja koji obezbeđuje optimalnu servo podršku u skladu sa situacijom u vožnji. Parkiranje ili “ofroud” manevrisanje znatno je olakšano zahvaljujući tome što vam je na raspolaganju servo upravljanje, ali i perfektna kamera za vožnju unazad.

Kompleksan sistem zaštite putnika pruža najveću moguću zaštitu. Raspolaže s devet vazdušnih jastuka koji se razvijaju po potrebi, u skladu s vrstom i ozbiljnošću nezgode, i mogu da umanje pritisak na putnike.
Paket standardne opreme obuhvata sistem za prepoznavanje zamora vozača - preventivni PRESAFE, i sistem upozorenja usled gubitka pritiska u pneumaticima, adaptivna svetla kočnice i “brejk asist” (BAS). Tu su i sistem “intelidžent lajt” - ILS, s posebnom funkcijom osvetljavanja, sistem za pomoć pri vožnji u toku noći sa automatskim prepoznavanjem osoba, sistem za upozoravanje usled ograničenja brzine, sistem za nadgledanje kolovozne trake, sistem za nadgledanje mrtvog ugla...
SPECIFIKACIJE
Motor: V6
Zapremina: 2.987 ccm
Snaga: 258 KS
Obrt. moment: 620 Nm
0-100: 7,4 sek.
Maks. brzina: 224 km/čas