Test „Novosti“: Kia sid sport vagon

P. ŽIVKOVIĆ

26. 11. 2013. u 12:34

Poznati korejski automobilski gigant mnogo očekuje od "kije sid sport vagon". Posle prvog pogleda, jasno je zašto je glavni dizajner ove kompanije dobio prestižnu nagradu

AUTOMOBIL sve više prodaju dizajneri! Kupac, pa čak i ovaj naš u Srbiji, s jednim od najtanjih buđelara u Evropi, s pravom od automobila očekuje da bude bezbedan, ekonomičan, da ima moderne motore i sve moguće elektronske "džidža-bidže", od navigacije do klima-uređaja, i da bude pametan kao "smartfon".

I uglavnom sada svi proizvođači automobila to i nude. Kvalitet, ali i cenu, određuje klasa vozila, pa u takozvanim segmentima automobila vlada neviđena gužva. Nije retkost da pojedini prizvođači u određenim kategorijama imaju i po dva modela...

Zato se svi u automobilskoj industriji slažu da je dizajn baš taj jezičak na vagi koji će u moru sličnih vozila "nagovoriti" kupca da izbroji novac za određeno vozilo.

Južnokorejski gigant "Kija" je u svom pohodu na vrh (trenutno je na koti 5) svetske automobilske industrije izabrao recept za uspeh u kome je jedan od najbitnijih činilaca dizajn. Zato i ne čudi što je glavni dizajner ove kompanije Peter Šrajer (odnedavno potpisuje i modele "Hjundaija") dobitnik "Zlatnog volana" za dizajn, prestižnog priznanja koje je pre njega, iz iste, umetničke branše, dobio legendarni Đorđeto Đuđaro 1995. godine.

DIMENZIJE * Dužina: 4.505 mm
* Širina: 1.780 mm
* Visina: 1.485 mm
* Prtljažnik: 506/1.332 l

Šrajer je najzaslužniji za stvaranje više puta nagrađivanog "Kijinog" dizajnerskog jezika i tigrove karakteristične maske po kojoj su modeli ove kompanije postali prepoznatljivi.

Već prvi pogled na vozilo koje se našlo na našem testu - "kiju sid sport vagon", potvrđuje da je prestižni međunarodni žiri bio u pravu kada je nagradio Šrajera.

Elegantni, otmeni karavan, istovremeno veoma sportski izgleda, kao luksuzni "kruzer" koji seče talase. Svaki detalj od prednjeg do zadnjeg branika je kao izvajan. Unutrašnjost je moderna, materijali su kvalitetni, a od opreme, po "Kijinom" dobrom običaju, "nema šta nema".

Na našem testu imali smo benzinski motor 1.6 GDI sa 135 KS i šestostepenim automatskim menjačem s paketom opreme "LH dinamik" koji košta 14.990 evra.

Ovaj moderni benzinski agregat u ovom automobilu, tvrde u fabrici, potrošiće samo 6,3 litra na 100 pređenih kilometara, odnosno 5,9 ukoliko je vozilo snabdeveno sa ISG-om, "Kijinim" sistemom "start-stop".

Mi na našem testu nismo imali ovaj sistem, ali smo prosečno trošli manje goriva. Na otvorenom putu, po fabričkim podacima, potrošnja ne prelazi 4,9 litara na 100 km ("start-stop"), a u gradu 7,4-8,2 litra.

Za ovoliki automobil i moćnu, veoma razigranu "ergelu", to je nešto što će i te kako značiti kao podrška dizajnerskim naporima da se nađe put do džepa kupca.

Osnovni model "kije sid sport vagon" u Srbiji se prodaje sa 1.4 CVVT benzinskim motorom sa 100 KS (prosečna potrošnja 6,1 litar na 100 km) i košta, s početnim paketom opreme "LH fan", 12.740 evra.

Jasno, kako je u pitanju "Kija", i početni paket sadrži klima-uređaj (hladi i fioku ispred vozača) i podešavanje volana po visini i dubini, komande na obruču volana, elektropodizače, daljinsko zaključavanje, prednje i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, sve moguće elektronske sisteme za kočenje, elektronsku stabilizaciju vozila, pa čak i pomoć pri kretanju uzbrdo. Spoljni retrovizori se elektronski podešavaju, ima i dnevna svetla, hromiranu izduvnu cev, krovne nosače...

"Kija" u Srbiji nudi čak pet paketa opreme i mogućnost izbora između četiri motora.

Dva benzinska, koja smo već pomenuli, i dva "dizelaša" - 1.4 CRDI i 1.6 CRDI, sa 90, odnosno 128 KS. Postoji i mogućnost ugradnje plinskog BRC uređaja uz doplatu od 900 evra (sa atestom).

Na našem testu imali smo treći (srednji) paket opreme, čije bi nabrajanje izgledalo kao pokušaj pisanja "Rata i mira"...

Najskuplji u ponudi je model sa dizel motorom 1.6 i opremom "eks maks", koji jedini košta više od 20.000 evra (21.660). Naravno, ne treba zaboraviti ni još jedan veliki adut "Kije" - najdužu fabričku garanciju u Evropi od sedam godina, ili 150.000 pređenih kilometara.

SPECIFIKACIJE

* Motor: 1.6 GDI

* Zapremina: 1.591 ccm

* Snaga: 135 KS

* Obr. moment: 165

* 0-100: 9,9 sek.

* Maks. brzina: 195 km/čas

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije