SNAŽAN i pouzdan, novi „pežo 301“ je svestrani automobil koji su osmislili tehnički stručnjaci ovog brenda. „Lavić“ sa oznakom „301“ odlično je skrojen za one koji vreme na drumu provode u gradskoj vožnji, ali i na svim ostalim vrstama puta, jer mu performanse obezbeđuju perfektno prianjanje u raznim uslovima vožnje.

Novi „pežo 301“ kombinuje moderan dizajn sa opremom i kompaktnim prostorom za čitavu porodicu.

Na prvi pogled, jasno je da je „Pežo“ pokušao, i rekli bismo, uspeo u tome, da skroji limuzinu koja će biti „čistokrvni“ automobil ovog brenda, ali i da za tržišta koja, pod teretom ekonomske krize, imaju sve manju kupovnu moć, ponudi primamljivu cenu.

Pri tome, jasno je da automobilski gigant sa 120 godina dugom tradicijom ne može sebi da dozvoli da napravi „jeftin“ automobil. Zato je „pežo 301“ automobil kakav i očekujete da će napraviti „Pežo“. Dopadljiv, udoban, prostran.

Novi „pežo 301“ dug je skoro četiri i po metra, ali mu to ne smeta da i u gradu, kako rekosmo, pokaže da sedani nisu izgubili bitku sa hečbek verzijama. Preglednost je vrhunska, manevarske sposobnosti su vrlo dobre, volan precizan, pa je parkiranje „pežoa 301“ čak i u uskim beogradskim ulicama posao koji ne zahteva mnogo vozačkog umeća.

ČINJENICE

DIMENZIJE
* Dužina: 4.442 mm
* Širina: 1.748 mm
* Visina: 1.446 mm
* Prtljažnik: 506/1.332 l

SPECIFIKACIJE
* Motor: 1.2 benzin
* Zapremina: 1.200 ccm
* Snaga: 72 KS
* 0-100: 15,9 sek.
* Maks. brzina: 160 km/čas

U unutrašnjosti i ovog „lavića“ ima mesta u izobilju. Sedišta vozača i suvozača su udobna, široka, bočno ojačana, pa lepo drže telo i pri oštrijoj promeni pravca. Cela kabina je veoma dobro ergonomski osmišljena, a vozaču su sve neophodne komande nadohvat ruke. Instrumenti su lako uočljivi, bez suvišnih prekidača i dugmića. Materijali korišćeni u kabini su napravljeni tako da traju, iako bi nešto zamerki moglo da se stavi na kvalitet (tvrde) plastike, ali imajte na umu da je zadatak inženjera i dizajnera „Pežoa“ da naprave cenovno pristupačan auto.

Ukoliko je i bilo kompromisa oko izbora vrste plastike za kokpit, kada je motor u pitanju vozne i bezbednosne karakteristike onakve su kakve i dolikuju automobilu s „lavom“ na haubi.

Benzinski motor sa 1,2 litra radne zapremine i 72 KS se i na našem testu pokazao veoma ekonomičnim. Prosečna potrošnja od oko pet i po litara na testu tek je nešto viša od fabrički deklarisanih 5,2 litra, što je za vozilo ovih dimenzija više nego odličan rezultat. Na otvorenom putu fabrika najavljuje potrošnju od svega 4,2 litra benzina na 100 pređenih kilometara, a nama je putni računar, pri konstantnim brzinama od 80 do 90 kilometara na čas, pokazivao i potrošnju nižu od četiri litra na 100 km.

ALU FELNE U standardnoj ponudi, u paketima „akses“ i „aktiv“ predviđeni su točkovi sa čeličnim naplacima i ukrasnim ratkapnama od 15 cola, kao i rezervni točak standardnih dimenzija. Doplata za aluminijumske točkove, koji su deo standardne opreme u paketu „alur“, iznosi samo 290 evra za četiri felne od 15 inča „zandvort“, plus čelični rezervni točak standardnih dimenzija.

Na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno mesta za tri odrasle osobe. Prtljažnik je priča za sebe. „Gepek“ raspolaže sa 506 litara korisne zapremine, ali kada bi se „računalo“ po staroj metodi (koliko stvarno litara može da se uspe u prtljažnik), brojka raste na svih 640 litara. Obaranjem zadnje klupe dobija se prostor od 1.332 litra, što je sasvim dovoljno i za predmete većih gabarita.

Osnovni model, sa benzinskim motorom 1.2 i paketom opreme „akses“, košta 9.990 evra, i za taj novac dobijate, između ostalog, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, bočne vazdušne jastuke, kodirani ključ sa imobilajzerom, centralnu bravu sa daljinskom komandom, električne podizače prednjih stakala, putni računar, ABS, ESP, tonirana stakla, dnevna svetla, dugme za otvaranje prtljažnika na ključu i instrument-tabli, servo volan podesiv po visini...

U sledećem paketu opreme „aktiv“ cena raste na 10.720 evra, a uz sve ono što sadrži paket opreme „akses“, dobijate i klima-uređaj, svetla za maglu, radio CD MP3 plejer, spoljne retrovizore sa električnim komandama i grejačima...

Najjeftiniji „dizelaš„, sa motorom 1.6, čija je potrošnja 4,1 litar na 100 km, s paketom opreme „aktiv“, košta 13.340 evra, a top-ponudu predstavlja paket „alur“ u kome „nema šta nema“ i za koji treba izdvojiti 14.170 evra.