Test Novosti: Mercedes citan 109 CDI
05. 11. 2013. u 10:51
Višenamensko, malo kombi vozilo, veliki adut nemačkog giganta u veoma zahtevnom segmentu
MERCEDES je uvek "mercedes" bez obzira na to o kom segmentu automobilske industrije je reč. To važi i za malo, dostavno i kombi vozilo koje smo imali na testu - sve popularniji "citan".
Snažno, a ipak kompaktno vozilo, što ga čini posebno pogodnim za gradsku upotrebu, u suštini je i namensko dostavno vozilo za urbane sredine. Sa svojim impresivnim kvalitetom i dinamikom vožnje, uzornom bezbednošću i ekonomičnošću i uz visok nivo svestranosti i robusnosti, novi "citan" postavio je nove standarde u ovom segmentu.
"Citan" se nudi u tri dužine i tri varijante modela. Osnova je furgon s tri dužine: 3.940, 4.320 i 4.710 mm. U ponudi je i varijabilni "citan miksto", s pet sedišta i preklopivom klupom u zadnjem delu vozila, rešetkastom pregradom prema tovarnom prostoru i dvoje kliznih vrata. Ovo vozilo zasniva se na ekstradugačkoj varijanti. Treća osnovna verzija je "citan kombi", takođe s pet sedišta i preklopivom klupom u zadnjem delu vozila i, po izboru, kliznim vratima na obe strane vozila, kojeg smo mi imali na testu.
"Mercedes" je želeo da napravi dostavno vozilo koje će parirati, po komforu, bezbednosti putničkim automobilima.
Zato se ovaj kombi u standardnoj opremi isporučuje s elektronskim programom stabilnosti vozila ADAPTIVE ESP, koji uzima u obzir i teret koji se prevozi. Pomenuti inovativni sistem dinamičke kontrole u novom "citanu" kombinuje funkcije uređaja protiv blokiranja ABS, kontrola nad i podupravljanja VDC (dinamička kontrola vozila), kao i TCS (sistem kontrole prianjanja). Takođe obuhvata ASR (sistem kontrole proklizavanja) kao i kontrolu obrtnog momenta prilikom vožnje i kočenja.
* Zapremina: 1.461 ccm
* Snaga: 90 KS
* Obrt. moment: 200 Nm
* 0-100: 17,4 sek.
* Maks. brzina: 150 km/čas
Tu je i pomoćni sistem pri polasku na uzbrdici, dnevna svetla, sigurnosni pojasevi podesivi po visini, sigurnosni pojasevi sa zatezačem i ograničivačem sile zatezanja za vozača i suvozača, upozorivač za vezivanje sigurnosnog pojasa i vazdušni jastuk za vozača isporučuju se kao standardna oprema. "Citan" kombi (sa M1 homologacijom) dodatno ima vazdušni jastuk za suvozača, bočne vazdušne jastuke za zaštitu grudnog koša i vazdušne zavese za vozača i suvozača.
Unutrašnjost novog "mercedes-benc citana" opremljena je u skladu s najvišim standardima. I vozač i suvozač uživaju u čvrstim, komfornim tapaciranim sedištima. Anatomski naslon sedišta pruža bočnu podršku, obezbeđujući komfor i bezbednost. Oslanjajući se na tipične odlike dizajna brenda, tkanine sedišta su prijatna na dodir i prozračna, a takođe se lako održavaju i vrlo su izdržljiva.
* Dužina: 4.321 mm
* Širina: 1.829 mm
* Visina: 1.809 mm
* Masa: 1.380 kg
* Prtljažnik: 685/3.000 l
Jednako moćna i upečatljiva kao i spoljašnjost novog "citana", instrument-tabla je dizajnirana oko vozača. Tekstura površina nalik je koži, što joj daje privlačan izgled i osećaj.
Vozači "mercedes-benc" vozila u kabini novog "citana" odmah će se osećati kao kod kuće i to ne samo zbog prepoznatljive zvezde na upravljaču: kombinovani prekidač, ručica menjača, tasteri za svetla i tasteri na instrument-tabli zadovoljavaju uobičajene "Mercedes-Benc" standarde za okruženje vozača u pogledu rasporeda, izgleda i funkcija. Oplata preko pregrade za stvari dodatno unapređuje unutrašnjost.
Tu je i velika kaseta za rukavice, prostor za odlaganje između prednjih sedišta i korisna polica za odlaganje iznad vetrobranskog stakla gde mogu da se smeste svi oni predmeti
nadohvat ruke koji su vozaču svakodnevno potrebni. Praktična, standardna oprema za novi "citan" obuhvata upravljač podesiv po visini, centralnu bravu s daljinskom komandom i spoljašnje retrovizore podesive iz vozila.
Izbor motora je širok. Tri turbodizel motora, s visokim obrtnim momentom i direktnim ubrizgavanjem, sa snagom od 55 k (75 KS), do 81 k (110 KS), i benzinski motor, s punjačem koji isporučuje 84 k (114 KS), ispunjavaju sve standardne zahteve. Svi dizel motori imaju filter čestica čađi u standardnoj opremi. Snaga se na prednje točkove prenosi putem menjača s pet i šest stepeni prenosa sa džojstik ručicom postavljenoj nadohvat ruke na centralnoj konzoli.
.jpg)
Na našem testu "citan" je pod haubom imao dizelaša od 1,5 litara i 90 KS, kojeg je razvio "Reno". Prosečna potrošnja od 4,3 litra (fabrički podaci) i niska emisija štetnih gasova postignuti su sa "BlueEFFICIENCY" paketom koji, između ostalog, obuhvata ESO start-stop funkciju, upravljanje baterijom i generatorom, a u zavisnosti od varijante, optimizovane pneumatike s optimizovanim otporom kotrljanja koji dodatno smanjuju potrošnju goriva.
Mesta ima u izobilju za petoro putnika, a prtljažni prostor se, sa 650 litara preklapanjem sedišta, povećava na svih 3.000 litara.
Pri tome dvoje bočnih kliznih vrata, omogućavaju izuzetno lako ulaženje putnika ili utovar, odnosno istovar robe. Iako je nastao u saradnji sa "Renoom" , partnerstvo iz 2010. "citan" nikako nije "kangu" sa znakom "zvezde" na haubi.
"Citan" je čistokrvni "mercedes".
Sloba
06.11.2013. 18:26
Cistokrvni nije. vise neki mesanac. Poznato je mnogima da je ovo ustvari kangoo, samo malo personalizovan. Smanjeni su troskovi i ne treba se toga stideti. Ali izjaviti laz da je cistokrvan, - od unutrasnjosti (oblik volana, ventilacija, rucice za otvaranje) pa prema spoljnom delu gde imamo odlike renoovog dizajna vrata, i zamislite renoov motor. Isto kao kad bi rekli da je toyota aygo cistokrvna toyota
Komentari (1)