Test. Atraktivni i ekonomični „klio”
29. 10. 2013. u 11:12
Test „Novosti“: „reno klio 1.5 DCI“, veliki adut francuskog automobilskog giganta. Ovaj mališan osvojio je maksimalnih pet zvezdica na strogim evropskim kreš testovima
DA li smo već testirali „reno klio 4“? Jesmo. A da li smo vozili onaj sa dizel motorom 1.5 DCI? Jesmo. I opet, ovaj „reno klio 4“ sa 1.5 DCI motorom nismo. Nema tu nikakve zabune, uz malo mašte, i ne preterano mnogo novca (ni za ispražnjene džepove prosečnih srpskih vozača), svaki „reno klio 4“ postane jedinstven.
Reč „personalizacija“ u ovom slučaju znači da je moguće prilagoditi vozilo raznim ukusima. Izaberite krovne nalepnice, kućišta retrovizora, obrube prednje maske, donju oblogu zadnjeg branika, izaberite naplatke (felne) i dobićete svoj unikatan automobil.
Dizajneri „Renoa“, koje je predvodio Lorens van der Eker, smislili su da uz pomoć pet spoljnih dekoracija „oplemenite“ svoj automobil. Na primer, ukoliko rešite da promenite bočne letvice koje se nude u pet boja - hrom, crvenoj, crnoj, plavoj ili u boji slonove kosti, već ste različiti.
U ponudi su i tri motiva krovnih nalepnica, poput „trendi“, „elegant“ i „sport“. Felne od 16 inča mogu biti crne ili u boji „slonove kosti dijamantskog sjaja“, a one od 17 cola u crnoj, crvenoj, plavoj ili u već pomenutoj boji „slonove kosti dijamantskog sjaja“...
A zatim možete da se poigrate i sa enterijerom, pa sami osmislite kombinaciju boja u svom kokpitu. Obloge za vrata, upravljač, presvlake, tepisi, armaturna ploča, sve se nudi u velikom spektru boja, pa je jasno da je broj kombinacija skoro neograničen, i da na scenu stupa vaša mašta.
Koliko to zadovoljstvo košta? Osnovni model „klija 4“, s benzinskim motorom 1.2, košta 10.190 evra, sa uračunatim PDV-om i eko-taksom od 12.000 dinara po toni vozila, bez obzira na to što je ovaj „klio“ po emisiji štetnih gasova „zeleniji“ od nekih naših nacionalnih parkova. Najjeftiniji „dizelaš„ staje 13.190 evra.
Naravno, sve zavisi i od nivoa opreme koji želite, dodataka, personalizacije. Pri tome treba znati da je slogan „Renoa“, da je „klio“ mali auto koji nudi sve što i veliki, u potpunosti tačan. Počevši od bezbednosti pa do raznoraznih savremenih elektronskih sistema koji su doskoro bili rezervisani samo za skupocenije limuzine. „Klio 4“ je u pooštrenim evropskim NCAP kreš testovima dobio maksimalnih pet zvezdica za bezbednost.
Koliko košta „personalizacija“? Ukoliko poželite, na primer, paket „trendi 1 lajt“, kao što je bio na našem crnom test-vozilu (crveni dodaci spolja i iznutra, aluminijumske 16-inčne „pešn“ felne), to će vas zadovoljstvo koštati dodatnih 240 evra. To nije ni malo, ni mnogo. Taman toliko da dobijete svoje unikatno vozilo.

Možete da birate i između benzinskih i dizel motora. Benzinski su 1,2-litarski sa 16 ventila i 75 KS koji emituje 125 grama CO2 po pređenom kilometru i troši oko 5,5 litara benzina na 100 pređenih kilometara. Zatim, revolucionarni trocilindraš od 898 kubika s turbopunjačem „enerdži TCE 9
Kod „dizelaša“ agregat „DCI 75“ razvija 75 KS i, uz potrošnju od svega 3,6 litara na pređenih 100 km, emituje 95 grama CO2 po km. Snažniji je „enerdži DCI 90“ (93 grama CO2/km, 3,5 lit/100 km) sa 90 KS, koji ima na raspolaganju i dvostruko kvačilo.
DIMENZIJE
* Dužina: 4.062 mm
* Širina: 1.731 mm
* Visina: 1.448 mm
* Masa: 1.152 kg
* Prtljažnik: 300 l
SPECIFIKACIJE
* Motor: 1.5 DCi
* Zapremina: 1.461 ccm
* Snaga: 90 KS
* Obrt. moment: 220 Nm
* 0-100: 12,1 sek.
* Maks. brzina: 178 km/čas
Politika
MIRA NEMAJU NI MRTVI SRBI: Šiptarski vandali oskrnavili srpsko groblje kraj Obilića
13. 12. 2025. u 20:52
Kako je krenulo na kraju će blokaderi da obeležavaju godišnjicu godišnjice
13. 12. 2025. u 18:32