Zatvaraju se fabrike automobila u Zapadnoj Evropi

V. N.

23. 10. 2013. u 13:30

Od pet do deset fabrika automobila moglo bi da bude zatvoreno i otpušteno 80.000 radnika kroz dve do tri godine

OD pet do deset fabrika automobila moglo bi da bude zatvoreno, i otpušteno 80.000 radnika kroz dve do tri godine u Zapadnoj Evropi, piše francuski list „Tribin“.

- Od 2007. godine evropsko tržište automobila beleži veliki pad prodaje, a toga nisu pošteđene ni najveće kompanije u toj oblasti. Najveći evropski i turski proizvođači zabeležili su od 2007. godine do danas pad u prodaji luksuznih automobila i namenskih vozila za 23 odsto, što je 12,3 miliona prodatih vozila manje, a francuski za čak 28 odsto - ocenio je za taj list francuski analitičar specijalizovan za auto-industriju Rolan Berže.

S druge strane, prodaja jeftinih modela, poput „dačije“, „čerija“, „hjundaija“, „kije“ i „ševroleta“, porasla je u Evropi od 2007. do 2012. godine za 40 odsto, dok je prodaja skupih modela, kao što su BMV, „mercedes“, „audi“, „leksus“, „infiniti“ i „sitroena DS“, opala za 14 odsto.

Zbog loše prodaje luksuznih modela i „prevelikog kapaciteta proizvodnje“ doveden je u pitanje dalji rad desetak fabrika i oko 80.000 zaposlenih, i to pre svega na tlu Zapadne Evrope.

Pet fabrika moglo bi da bude zatvoreno u najskorijem roku, dok je mogućnost zatvaranja još pet fabrika otvorena ukoliko se sadašnja tendencija na tržištima nastavi, objasnio je francuski ekonomista.

„Pežo-Sitroen“ već je najavio zatvaranje svog pogona u pariskoj regiji Olne-su-Boa.

„Opelove“ fabrike, američke filijale „Dženeral motorsa“ i „Fijata“, takođe su ugrožene.

- Osim „Folksvagena“ i „Forda“, ostali proizvođači automobila, poput GM-a, „Pežoa“, „Renoa“ i „Fijata“, beleže neodrživu stopu produktivnosti, a tržišta ne pokazuju znake oporavka - izjavio je Maks Blanše.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije