Test Novosti: „Opel kaskada“

P. Živković

22. 10. 2013. u 11:30

„Opel kaskada“ kabriolet su nam podarili čarobnjaci iz Riselshajma. Ovaj automobil ima samo jedan zadatak - da pruži vozaču i putnicima neograničeno uživanje

PODATAK da se u Engleskoj na drumovima vozi najviše kabrioleta zvuči neverovatno. Nekako, prosečnog srpskog zaljubljenika u automobile, bar onog srednje životne dobi, vožnja bez krova odmah asocira na Kaliforniju.

Ali kada usred oktobra rešite da skinete krov sa „opel kaskade“ u suncem okupanom Beogradu, shvatite da Englezi znaju šta rade.

Dakle, pritisnuli smo dugme, sačekali 17 sekundi, diveći se automatskom, sklopivom, mekom krovu i - Kalifornijo, eto nas!

Oko nas sjajno izvajano, zavodljivo telo „opel kaskade“ privlači poglede kao Monika Beluči. Rezak zvuk moćnog motora meša se s milozvucima, čini se, još moćnijeg stereo-sistema. Ma kakav stereo - to je koncertna dvorana na točkovima.

Kokpit kao iz bajke, sedišta kao fotelja direktora uspešne firme!

DIMENZIJE * Dužina: 4.696 mm
* Širina: 1.839 mm
* Visina: 1.443 mm
* Masa: 1.816 kg
* Prtljažnik: 280/380 l

„Opel kaskada“ je kabriolet koji su genijalci iz Riselshajma skrojili tako da podseća na elegantne automobile iz nekih srećnijih vremena pedesetih godina 20. veka, ali koji vas glamurozno vodi u bolju budućnost, gde su vam svi vidici otvoreni i nadohvat ruke.

„Kaskada“ će vas osvojiti stilom, elegancijom, ali i vožnjom. Na našem testu smo imali moćni dvolitarski turbo sa 165 KS i vrlo dobrim obrtnim momentom od 380 Nm. Sasvim dovoljno da „kaskada“, teška 1,8 tona, dobro reaguje na pritisak pedale gasa. Ubrzanje bi, kažu u „Opelu“, moglo da bude i „strelovitije“, ali je mnogo pažnje posvećeno bezbednosti putnika, a u Riselshajmu s tim kompromisa nema.

GEPEK I MEKANI KROV MOGUĆE je spustiti i zadnja sedišta (elektronski sistem „fleks-fold“ to radi automatski), pa će tandem na prednjim sedištima koji krene na primer na letovanje dobiti i svih 750 litara korisnog prtljažnog prostora (sa spuštenim krovom 280, a s podignutim 380 litara). Osnova krova napravljena je od magnezijumskih komponenti, a da bi bila postignuta vrhunska akustika i toplotna izolacija, korišćene su najbolje tkanine i specijalna izolacija.

Sa spuštenim krovom (prilikom spuštanja brzina ne sme da bude veća od 50 km na čas) vožnja predstavlja sasvim novi doživljaj. Pri tome, zahvaljujući mnogobrojnim sistemima koje je „Opel“ ugradio u „kaskadu“, poput „HiPerstrut“ sportskog vešanja, s točkovima od 18 inča, ide kao po šinama, ne primećujući ni „ukrase“ naših drumova - „udarne rupe“.

Mnogobrojni elektronski sitemi pomažu u bezbednosti. Moćni farovi prate putanju vozila, „osvetljavaju“ i „iza krivine“, a elektronika je zadužena i da vas upozori na vozila koja dolaze iz „mrtvog ugla“, da vam pomogne da se parkirate unazad uz pomoć kamere. Ukratko, u „kaskadu“ je ugrađeno više elektronike nego u „Apolo“ kojim je Armstrong sleteo na Mesec.

Podrazumeva se da napa koža kojom su obloženi unutrašnjost vozila, volan i sedišta, sva sila hroma, vrhunski audio-sistem, bord kompjuter poslednje generacije i ostala „Opelova“ čudesa papreno koštaju.

Mi smo napravili mali test, pa smo pitali sve one koji su razgledali „kaskadu“, a bilo ih je zaista mnogo, da li mogu da pretpostave koliko košta.

SPECIFIKACIJE * Motor: 2.0 turbo dizel
* Zapremina: 1.956 ccm
* Snaga: 165 KS
* Obrt. moment: 380 Nm
* 0-100: 10,3 sek.
* Maks. brzina: 212 km/čas

Malo ko je pogodio, jer su svi smatrali da vredi, brat-bratu, 30.000-40.000, a bilo je nekih koji su bili ubeđeni da košta i više od 50.000 evra.

Nevericu je izazvao podatak da testirana „kaskada“ košta, sa sve automatskim menjačem, 23.626 evra (s porezima i eko-taksom), a da osnovni model, s motorom od 1,4 litara (turbo), košta 22.300 evra.

Iako u zemlji u kojoj je prosečna plata najniža u regionu sledeći zaključak može da zvuči kao jeres, treba reći da „opel kaskada“ uopšte nije skupa.

„Kalifornikacija“ je počela.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije