Test Novosti: Chevrolet Trax

P. ŽIVKOVIĆ

15. 10. 2013. u 11:26

"Chevrolet Trax 4X4", novitet na tržištu Srbije, pravo osveženje u klasi SUV vozila: Ovaj mali terenac sposoban je i za odvažnije izlete van druma

KADA neko vozilo bude svrstano u kategoriju SUV ("sport utility vehicle"), to znači da je namenjeno za sport i zabavu. Kako na asfaltnoj podlozi, tako i van nje.

Američki gigant "Chevrolet" ponosi se činjenicom što je SUV vozila pravio još pre 75 godina i, kako kažu, oslanjajući se na prošlost, stvaraju budućnost.

Pred nama, na višednevnom testu, zahvaljujući beogradskom "Centru Boban", našao se "Trax 4X4" - prava prilika da se uverimo da li je "Chevrolet" zaista napravio SUV vozilo namenjeno za uživanje i zabavu na drumu.

Naravno, ne treba pomisliti da ovaj po dimenzijama mali terenac nije sposoban da odgovori i na druge zahteve vozača, one svakodnevne.

Dug nešto više od četiri metra, snabdeven benzinskim turbo motorom od 1,4 litra radne zapremine s 140 KS i 200 Nm obrtnog momenta, "Trax" je i u gradskim uslovima veoma upotrebljiv.

Okretan, startan, brz, ekonomičan... Dizajn ovog vozila je moderan, sportski, mišićav... Unutrašnjost je praktična, savremeno skrojena, krcata tehničkim sistemima, obiljem elektronike, prijatna za oko i nadasve udobna. Mesta ima sasvim dovoljno za četvoro odraslih putnika.

Ukoliko nije previše zahtevan, i treći putnik na zadnjoj klupi bez problema bi mogao da izdrži i malo duži put. Pri tome, u 356 litara prtljažnog prostora može i dosta toga da se smesti. Obaranjem zadnjih sedišta dobija se 785 litara korisnog prtljažnog prostora, pa "Trax" može da odgovori i takvoj vrsti zahteva.

Pogon na sva četiri točka, sa sasvim dosta snage koju pruža turbo motor, i eto mogućnosti da malo siđete i s druma.

Naravno, šansu nismo propustili, pa smo, na opšte oduševljenje posmatrača na beogradskom savskom nasipu, uživali u oblacima prašine koje je "Trax" dizao za sobom.

Da je ovo vozilo pre svega namenjeno mladima i onima koji prate savremene trendove, pokazuje i nivo opreme koju "Trax" nudi već u početnom "paketu".

Naime, "Chevrolet" ovu ciljnu grupu vozača mami pozivom na zabavu, omogućavajući povezivanje preko USB i AU priključaka vašeg smartfona s digitalnim uređajem u vozilu, pa tako možete da slušate omiljenu muziku preko šest vrhunskih zvučnika (ili je bežično prebacite preko "blututa").

Nivoi opreme LT i LT+ (na našem testu smo imali LT verziju) poseduju sistem "Chevrolet maj link" s ekranom osetljivim na dodir od sedam inča i komandama na upravljaču.

"Chevrolet maj link" takođe kanališe informacije vašem gradu, regionu.Jednostavno povežite "pametni" telefon ili tablet uređaj kako biste poslali podatke s vaše mobilne aplikacije na "Chevrolet maj link" zvučnike ili ekran osetljiv na dodir.

Dostupne aplikacije su "tun in" - besplatan pristup na više od 70.000 radio-stanica, zatim "Stitcher" - 15.000 direktnih radio-emisija i multimedijalnih digitalnih podataka na zahtev, "BringGo" - navigacija "od skretanja do skretanja", uz tačke interesovanja na započetoj ruti, a tu je i "SIRI Eyes Free intelligent assistant" - glasovno slanje poruka, planiranje sastanaka, telefoniranje i još mnogo toga.

Naravno, u velikoj gužvi na automobilskom tržištu, pogotovo na ovom našem, cena je jedna od ključnih odrednica.
S početnom cenom od 15.990 evra, "Trax" je ozbiljan takmac i u ovoj utakmici.

BEZBEDNOST U CILjU izbegavanja nesreća, "StabiliTrak" stalno poboljšava vučnu snagu automobila. Pomoć pri kretanju na uzbrdici stabilno drži "Trax" na oštrim uzbrdicama. Zadnji senzori za parkiranje kod nivoa opreme LS+ i iznad ispuštaju zvučni signal ukoliko se suviše približite neželjenim objektima iza vozila. LT i LT+ nivoi opreme takođe imaju sistem kontrole kretanja nizbrdo (HDC) koji olakšava kretanje niz strme nagibe, preko neravnih terena, i to bez kočenja; plus "Chevrolet maj link" kameru pri kretanju unazad, koja vam prikazivanjem prostora iza vozila pomaže da se bezbedno parkirate. U slučaju prevrtanja "Trax-a", njegova struktura je projektovana da izdrži četiri normalne težine vozila. Šest vazdušnih jastuka i sigurnosni pojasevi fiksirani su u tri tačke na svih pet sedišta, a ISOFI sistemi učvršćivanja za bezbednosna sedišta za decu su u standardnoj opremi. Tu su i sklopive pedale za vozača u cilju zaštite donjeg dela nogu.

DIMENZIJE

Dužina: 4.248 mm

Širina: 1.776 mm

Visina: 1.674 mm

Masa: 1.287 kg

Prtljažnik: 356/785 l



SPECIFIKACIJE

Motor: 1.4 turbo

Zapremina: 1.364 ccm

Snaga: 140 KS

Obrt. moment: 200 Nm

0-100: 9,8 sek.

Maks. brzina: 195 km/čas

BROJKE

6,4litara je prosečna potrošnja

53LITARA je zapremina rezervoara

149grama jeemisija CO2 po kilometru

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije