Test Novosti: Chevrolet Trax
15. 10. 2013. u 11:26
"Chevrolet Trax 4X4", novitet na tržištu Srbije, pravo osveženje u klasi SUV vozila: Ovaj mali terenac sposoban je i za odvažnije izlete van druma
KADA neko vozilo bude svrstano u kategoriju SUV ("sport utility vehicle"), to znači da je namenjeno za sport i zabavu. Kako na asfaltnoj podlozi, tako i van nje.
Američki gigant "Chevrolet" ponosi se činjenicom što je SUV vozila pravio još pre 75 godina i, kako kažu, oslanjajući se na prošlost, stvaraju budućnost.
Pred nama, na višednevnom testu, zahvaljujući beogradskom "Centru Boban", našao se "Trax 4X4" - prava prilika da se uverimo da li je "Chevrolet" zaista napravio SUV vozilo namenjeno za uživanje i zabavu na drumu.
Naravno, ne treba pomisliti da ovaj po dimenzijama mali terenac nije sposoban da odgovori i na druge zahteve vozača, one svakodnevne.
Dug nešto više od četiri metra, snabdeven benzinskim turbo motorom od 1,4 litra radne zapremine s 140 KS i 200 Nm obrtnog momenta, "Trax" je i u gradskim uslovima veoma upotrebljiv.

Ukoliko nije previše zahtevan, i treći putnik na zadnjoj klupi bez problema bi mogao da izdrži i malo duži put. Pri tome, u 356 litara prtljažnog prostora može i dosta toga da se smesti. Obaranjem zadnjih sedišta dobija se 785 litara korisnog prtljažnog prostora, pa "Trax" može da odgovori i takvoj vrsti zahteva.
Pogon na sva četiri točka, sa sasvim dosta snage koju pruža turbo motor, i eto mogućnosti da malo siđete i s druma.
Naravno, šansu nismo propustili, pa smo, na opšte oduševljenje posmatrača na beogradskom savskom nasipu, uživali u oblacima prašine koje je "Trax" dizao za sobom.

Naime, "Chevrolet" ovu ciljnu grupu vozača mami pozivom na zabavu, omogućavajući povezivanje preko USB i AU priključaka vašeg smartfona s digitalnim uređajem u vozilu, pa tako možete da slušate omiljenu muziku preko šest vrhunskih zvučnika (ili je bežično prebacite preko "blututa").
Nivoi opreme LT i LT+ (na našem testu smo imali LT verziju) poseduju sistem "Chevrolet maj link" s ekranom osetljivim na dodir od sedam inča i komandama na upravljaču.

Dostupne aplikacije su "tun in" - besplatan pristup na više od 70.000 radio-stanica, zatim "Stitcher" - 15.000 direktnih radio-emisija i multimedijalnih digitalnih podataka na zahtev, "BringGo" - navigacija "od skretanja do skretanja", uz tačke interesovanja na započetoj ruti, a tu je i "SIRI Eyes Free intelligent assistant" - glasovno slanje poruka, planiranje sastanaka, telefoniranje i još mnogo toga.
Naravno, u velikoj gužvi na automobilskom tržištu, pogotovo na ovom našem, cena je jedna od ključnih odrednica.
S početnom cenom od 15.990 evra, "Trax" je ozbiljan takmac i u ovoj utakmici.
DIMENZIJE
Dužina: 4.248 mm
Širina: 1.776 mm
Visina: 1.674 mm
Masa: 1.287 kg
Prtljažnik: 356/785 l
SPECIFIKACIJE
Motor: 1.4 turbo
Zapremina: 1.364 ccm
Snaga: 140 KS
Obrt. moment: 200 Nm
0-100: 9,8 sek.
Maks. brzina: 195 km/čas
BROJKE
6,4litara je prosečna potrošnja
53LITARA je zapremina rezervoara
149grama jeemisija CO2 po kilometru