Test Novosti: „Opel insignija“

P. ŽIVKOVIĆ

08. 10. 2013. u 11:35

Naša ekipa među prvima testirala novu „opel insigniju“ na drumovima Nemačke. Autentičan osećaj moto-sporta u „insigniji OPC“, s vrhunskom tehnologijom šasije

NOVA „opel insignija“ nedavno je imala svetsku premijeru na Međunarodnom auto-salonu u Frankfurtu. „Opelova“ perjanica blista s još atraktivnijim stajlingom enterijera i eksterijera, prenoseći nagrađivanu filozofiju dizajna „spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti“ na sledeći nivo.

Koliko je ova atraktivna lepotica napredovala na drumu, „Novosti“ su imale priliku da se uvere u prvoj test vožnji koju je „Opel“ za specijalizovane novinare iz celog sveta organizovao u Nemačkoj, u okolini Frankfurta.

Novi snažni i izuzetno efikasni motori s direktnim ubrizgavanjem, poput dva turbo benzinca i novog turbo-dizel motora, s emisijom od 99 g CO2, uvećavaju već širok portfolio agregata. I na drumu oni „insigniju“ čine okretnom, uzbudljivom. Kod modela s četvora i petora vrata, sa šestostepenim manuelnim menjačem i „start-stop“ tehnologijom, obe varijante, različitih snaga (88 k/120 KS i 103 k/140 KS), troše svega 3,7 litara goriva na 100 pređenih kilometara u kombinovanom režimu vožnje (prema propisu Evropske komisije br. 715/2007), dok „sports turer“ postiže potrošnju od 3,9 l/100 km.

S koeficijentom otpora vazduha, koji je nešto ispod 0,25, „insignija“ je sada najaerodinamičniji hečbek sa petora vrata na svetu. Ono što posebno privlači pažnju jeste potpuno nova generacija info-zabavnog sistema.

- S izražajnijim dizajnom, kokpitom visokog kvaliteta, intuitivnim upravljanjem info-zabavnim sistemima i egzemplarnim pogonskim grupama, kao kod pionirskog turbo-dizela sa emisijom od svega 99 grama CO2 - kaže izvršni direktor Opela dr Karl-Tomas Nojman. - Naša perjanica je sada još više sofisticirana i dopadljiva.

Vrhunski model je u Nemačkoj moguće naručiti od juna u varijantama s četvora i petora vrata, „sports turer“ i „OPC“, kao i, prvi put u „kantri turer“ izvedbi - cene su od 24.325 evra (preporučena maloprodajna cena uključujući PDV u Nemačkoj.)

Prilikom unapređenja kokpita, težište je bilo na tri kriterijuma: jasno, jednostavno i samim tim intuitivno upravljanje, prilagođenje info-zabavne ponude, i, naravno udobnost i bezbednost vozača i putnika, koje su još veće, zahvaljujući najnižem mogućem ometanju od strane saobraćaja na putu.

Središnja konzola donosi potpuno novi osećaj suptilnosti i prefinjenosti, i smešta u sebi niz vrhunskih tehnologija i funkcija. Upravljačka tabla drastično je pojednostavljena. Sada ima samo nekoliko tipki, tako da je upravljanje info-zabavnim sistemom i, npr. klima-uređajem brzo i intuitivno.

Nova generacija info-zabavnog sistema u „insigniji“ omogućava upravljanje preko 8-inčnog tač skrina u boji. S početnog prikaza ekrana, vozač može, dodirom prsta, da pristupa svim glavnim funkcijama i podmenijima, poput radio-stanica, naslova pesama, povezivanja pametnog telefona ili 3D navigacionih mapa, komandi na upravljaču, glasovnoj kontroli ili revolucionarnom tačpedu, koji čak prepoznaje i rukopis. A info-zabavni sistem može se individualno prilagoditi s mogućnošću čuvanja do 60 ličnih omiljenih podešavanja (npr. plejliste, telefonski brojevi, navigacione adrese).

Novo-dizajnirana instrument tabla intenzivira razmenu podataka između čoveka i mašine, s displejom u boji, visoke rezolucije, veličine do 8 inča.

Nova „opel insignija“ nudi mogućnost izbora između tri vrste goriva: benzin, dizel i TNG (tečni naftni gas); snaga je u opsegu od 81k/110 KS do 239 k/325 KS.

Model 2.0 CDTI je ekološki i šampion je po potrošnji goriva. Novi 2.0-litarski turbo-dizel motor sa 120 KS ili 103, 140 KS omogućava emisiju CO2 od svega 99 g/km. Obe varijante mogu da se pohvale i izvrsnim obrtnim momentom, tako da turbo-dizel od 120 KS daje obrtni moment do 320 Nm, a model snage 140 KS čak i do 370 Nm - zahvaljujući automatskoj „overboost“ funkciji koja se aktivira pri punom opterećenju.

Najbolji dizel model u liniji 195 KS je 2.0 biturbo CDTI. Ovaj visokoperformantni dizel-motor razvija impresivan obrtni moment od 400 Nm i ističe se svojom direktnom reakcijom, kao i primernom vučnom snagom u širokom opsegu obrtaja, zahvaljujući sekvencijalnim, dvostepenim turbo-punjačima.

Najistaknutiji benzinski motori su dve nove jedinice s direktnim ubrizgavanjem: 2.0 SIDI turbo (SIDI = direktno ubrizgavanje s paljenjem pomoću svećica) sa 250 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 400 Nm, te motor potpuno nove generacije 1.6 SIDI turbo sa 170 KS i s maksimalnim obrtnim momentom od 260 Nm, i čak dostiže obrtni moment do 280 Nm sa „overboost“ funkcijom.

Osnovni benzinski motor pri izbacivanju na tržište jeste štedljivi i izuzetno čist (evro 6) 1,4 turbo model sa 6-stepenim manuelnim prenosom i start/stop tehnologijom. On isporučuje 140 KS i 200 Nm obrtnog momenta, ali mu je potrebno svega 5,2 litara goriva na 100 pređenih kilometara.


MOĆ NA DRUMU

S maksimalnim obrtnim momentom od 435 Nm i 325 KS, „insignija OPC“ je najžešći od svih „Opelovih“ modela.

Upadljiva karoserija skriva vrhunsku tehnologiju. „Insignija OPC“ ubrzava brzinu od 0 do 100 km/č za 6,0 sekundi („sports turer“: 6,3 sekunde) i postiže maksimalnu brzinu od 250 km/č (elektronski ograničena). Bez ograničenja, OPC verzija s manuelnim menjačem postiže maksimalnu brzinu od 270 km/č („sports turer“: 265 km/č).


„KANTRI TURER“

DOK je njen „sports turer“ rođak elegantan porodični i poslovni karavan, nova „insignija kantri turer“ predstavlja urođenu avanturističku strast. Sportski univerzalac pruža slobodu koja nadilazi ograničenja gradske sredine i asfaltnih puteva. Vrhunski pogon na sve točkove pruža oslanjanje na put i stabilno upravljanje u svim uslovima vožnje. On je uparen sa snažnim turbo-motorima, kao što su 2,0-litarski SIDI benzinac sa 184 k/250 KS, s direktnim ubrizgavanjem, ili visokoperformantni 2.0 biturbo CDTI - oba su sa impresivnim obrtnim momentom od 400 Nm.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije