Dacia je predstavila novi model „duster“ za 2014. godinu.

Reč je o popularnom „4X4“ vozilu koje se na tržištu bori za svoje mesto pod suncem, primenjujući dobro poznati recept ove kompanije „mnogo toga postići za relativno malo novca“.

Duster“ je stekao svoje poklonike robustnim izgledom i jasno je da je „fejslifting“ koji je bio neophodan takođe morao da bude veoma blag, pažljivo odvagan. Zato su izvedene minimalne korekcije dizajna. Najvidljivija je nova maska hladnjaka, farovi koji su dosta atraktivniji i koji su opremljeni LED dnevnim svetlima. Pridodate su aluminijumske felne od 16 inča, snažnije deluju i krovne „šine“. Na zadnjem delu vozila izmenjene su svetlosne grupe, a kraj auspuha je ukrašen hromiranim nastavkom.

Najviše primedbi na ranije modele odnosilo se na skromnu unutrašnjost. Zato je sada „Dacia“ novom „dasteru“ podarila novi enterijer koji se bazira na nekim već viđenim detaljima i rešenjima, što se može videti iz novih modela, poput „sandera“, „stepveja“ i „logana“.

Tako je sada moguće kupiti „dustera 4X4“, s multimedijalnim sistemom „medija NAV“, koji uključuje i navigacioni uređaj, ali i blutut konekciju.

Komande elektropodizača prozora sada su s centralne konzole (kao kod „sandera“) premeštene na naslone za ruke u vratima i mnogo su lakše dostupne vozaču, odnosno suvozaču. Sedišta su izmenjena i sada su bolje ergonomski urađena, a pored novih dezena tkanina za sedišta i tapacirung, u ponudi je i kožna opcija.

Novi „duster“ dobio je i novi motor, pa je sada pod haubom smešten i benzinski agregat od 1,2 litra TCe turbo koji razvija 125 KS i uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem.

To se odrazilo na obrtni moment i iskorišćenost snage, pa je tako, navode u „Dacia-i“, čak 90 odsto snage motora dostupno već pri 1.500 obrtaja radilice u minuti, što će znatno poboljšati vozne karakteristike ovog terenca. Jasno, redukovana je i potrošnja koja sada, prema fabričkim navodima, iznosi 6,0 litara na 100 pređenih kilometara.

Naravno, pored ovog benzinca, u ponudi ostaju i dosadašnji provereni agregati. Benzinac od 1,6 litara sa 105 KS i čuveni dizelaš 1,5 DCi u verzijama sa 90 i 110 KS.