Nešto sasvim drugačije iz Pežoa

P. ŽIVKOVIĆ

17. 09. 2013. u 12:25

Test „Novosti“: naša ekipa uživala u vožnji krosovera „pežoa 2008“, novog aduta francuskog giganta. Urbani terenac sa znakom „lava“ na haubi nikoga ne ostavlja ravnodušnim

DIZAJN, snaga i elegancija. To su aduti koje „Pežo“ smatra da su najjače karte novog „pežoa 2008“, koji proizvođač opisuje kao „urbanog avanturistu“.

I zaista, u pravoj „poplavi“ malih SUV ili krosover vozila, „Pežo“ je ponudio nešto sasvim drugačije: smeo, atraktivan dizajn, obilje opreme, izuzetnu paletu motora i, u odnosu na naše tržište, relativno nisku cenu.

Jer za 13.590 evra, koliko košta takozvani osnovni model, dobijate vozilo sa benzinskim motorom od 1,2 litra koji razvija 82 „konjske snage“ i ubrzanje od 13,5 sekundi do „stotke“ (maksimalno 169 km/čas), s više nego umerenom potrošnjom benzina od 4,9 litara na 100 pređenih kilometara. Paket-oprema „akses“ podrazumeva centralnu bravu s kodiranim ključem i imobilajzerom, električne podizače prednjih stakala, elektropodesive spoljne retrovizore s grejačima, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, bočne vazdušne jastuke i zavesice, putni računar, tonirana stakla, ABS, EDB, „hil-asistant“, LED dnevna svetla, aluminijumske krovne nosače, čelične felne...

Doplata za klima-uređaj u ovom paketu (osim za verziju sa HDI motorom, gde je klima-uređaj standard) iznosi 790 evra.

Najjeftiniji dizelaš (1.4 HDI), s klima-uređajem u paketu opreme „akses“, košta 15.990 evra. Sledeći nivo opreme je „aktiv“, a završni „alur“, u kojem, verujte nam, nema šta nema, a nabrajanje i manjeg dela pozamašnog spiska zauzimalo bi mnogo više prostora nego što ga mi imamo.

DIMENZIJE * Dužina: 4.159 mm
* Širina: 1.793 mm
* Visina: 1.556 mm
* Međ. rastojanje: 2.537 mm
* Prtljažnik: 350/1.194 l
* Rezervoar: 50 l

Automobil izgleda sjajno. Na našem testu smo imali model s panoramskim krovom, koji se dobija uz doplatu. Uz paket „aktiv“ treba doplatiti još 850 evra, a uz „alur“ 480 evra. Verujte nam, to će vam, sasvim sigurno, biti jedna od najboljih investicija kada je automobil u pitanju.

Ionako lepa kabina, skrojena moderno, znalački, s panoramskim krovom, uz ambijentalno osvetljenje, izgleda „kao iz snova“.

Sedišta su dobro sačinjena, dobro drže telo i kod oštrijih prolazaka kroz krivine. Obruč upravljača, nešto manjih dimenzija, sa „odsečenim“ donjim delom, doprinosi utisku da se nalazite u vozilu s neskrivenim sportskim ambicijama.

SPECIFIKACIJE * Motor: 1.6 HDI
* Zapremina: 1.600 ccm
* Snaga: 112 KS
* Obrt. moment: 270 Nm
* 0-100 km/čas: 10,4 sek.
* Maks. brzina: 188 km/č

Lepo i originalno su izvajane i ručica menjača i ručica parkirne kočnice.

Prtljažni prostor, sa standardnih 340 litara, lako „naraste“ na zavidnih 1.194 litra.

Motor na našem testu, čuveni 1.6 HDI, potrošio je u proseku 4,1 litar benzina. To je skoro „u dlaku“ isto kao što fabrika obećava (3,8 litara). Menjač je precizan, petostepeni, manuelni, što ionako glatku vožnju čini još prijatnijom.

Sa ovakvim dizajnom, kvalitetom, karakteristikama i cenom, ovaj model „Pežoa“ ima sve predispozicije da postane jedno od najbolje prodavanih vozila sa amblemom „lava“ na haubi.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Dule

18.09.2013. 18:02

Imam Peugeot 406 i zadovoljan sam njime, medjutim ove nove Peugeot serije mi se ne dopadaju. Peugeot je previse eksperimentisao sa dizajnom i danas mu modeli ne lice na Peugeot vec na neki istocni automobil. Sada je nama koji kritikuju VW jasno zbog cega su konzervativni i idu na siguran dizajn. Inace imam i novi Ford Mondeo 2.0 TDCI koji ima Pezo dizel motor jer Ford, Volvo, Citroen, Mazda, Jaguar, Land Rover ugradjuju Pezo dizele. I dalje dajem plus Pezou!