„Kaptur” - Lepotan na točkovima

P. ŽIVKOVIĆ

10. 09. 2013. u 11:40

Test „Novosti“: vozili smo „reno kaptur 1.5 DCI“, proizvod francuskog giganta. Ljubitelji malih krosovera najzad su dobili automobil koji ispunjava sve snove

LEP, atraktivan, praktičan, štedljiv, zabavan - i nije preskup. Sasvim dosta za jedan automobil. Recept koji je „Reno“ primenio praveći „kaptur“ nastao na osnovu istoimenog koncept vozila, obradovao je sve poklonike malih SUV vozila, pružajući im ono što su poodavno čekali - „čistokrvnog“ krosovera.

Kaptur“ odlikuju glatke, fluidne linije, koje su istovremeno i sportske.

Dug nešto više od četiri metra, sa izraženim klirensom (odstojanje od tla) od pristojnih 200 mm, s velikim točkovima, uz naglašene zaštitnike karoserije, zaogrnut novom paletom boja, „kaptur“ osvaja i na prvi ali i na svaki drugi pogled. „Kaptur“ je lansiran u „arizona“ narandžastoj boji (vozilo na našem testu), koja, upotpunjena s crnim ili belim krovom, pleni poglede prolaznika.

Vizuelni utisak je da je „kaptur“ veći nego što jeste. Dizajneri su u unutrašnjosti iskoristili svaki centimetar prostora i putnicima obezbedili maksimalan komfor za ovu vrstu vozila.

DIMENZIJE * Dužina: 4.122 mm
* Širina: 1.778 mm
* Visina: 1.566 mm
* Međ. rastojanje: 2.606 mm
* Masa: 1.170 kg

Nazad putnici imaju na raspolaganju čak 21,6 centimetara prostora u visini kolena, a zapremina prtljažnika je 455 litara (1.235 sa oborenim zadnjim sedištima). Kabina je sjajno osmišljena, sedišta su udobna, dovoljno široka, dobro „drže“ i u krivinama. Vozač lako podešava svoje sedište (i po visini), baš kao i upravljač.

Sve mu je nadohvat ruke - komande na volanu, „tač skrin“ ekran na centralnoj konzoli... Klima-uređaj je vrhunski - uz filter za polen, ima i sistem za detekciju kvaliteta vazduha, što vozačima koji imaju alergije (na ambroziju, na primer) izuzetno mnogo znači.

Boje unutrašnjosti su moderne, a broj kombinacija čini se neograničen. Baš kao i broj pregrada, fioka (posebno je zanimljiva ona ispred suvozača), elastičnih mrežica za odlaganje sitnica...

Kaptur“ donosi i dva multimedijalna sistema u vozilu - „medija NAV“ i „reno R-link“. Svi uređaji imaju i „blutut“ konekciju, USB utičnice i „Jack“, priključak za telefoniranje bez korišćenja ruku, kao i slušanje muzike i audio-striming.

Digitalni tablet-računar „Renault R-Link“ omogućava sasvim jednostavan pristup inovativnim i praktičnim funkcijama - navigaciji „TomTom LIVE“, multimedijima, telefoniranju, obaveštenjima o vozilu i katalogu aplikacija koje možete da preuzmete sa „R-link stora“.

Na našem testu imali smo vozilo s motorom 1.5 DCi sa 90 KS i „start-stop“ sistemom. Potrošnja, u proseku 3,7 litara (po fabričkim podacima 4,2 litra u gradu, 3,4 litra na otvorenom i 3,6 litara u kombinovanom režimu), uz emisiju štetnih gasova od svega 95 grama CO2 po kilometru, kvalifikuje „kaptur“ i za onu obećanu, ali zasad samo na papiru, subvenciju države od 100.000 dinara pri kupovini automobila.

Ali i dok država Srbija ne počne da stimuliše kupce „zelenih“ vozila, „kaptur“ će cenovno u svojoj kategoriji biti više nego konkurentan.

Cena modela s motorom „Tce 90“ i opremom „autentik“ je 12.590 evra. Najjeftiniji „dizelaš„ košta 14.390 evra, a vozilo na našem testu, s najvišim „dinamik“ paketom opreme (petostepeni manuelni menjač), staje 16.890 evra.

SPECIFIKACIJE

* Motor: 1.5 DCi „start-stop“

* Zapremina: 1.461 ccm

* Snaga: 90 KS

* Obrt. moment: 220 Nm

* 0-100 km/čas: 13,1 sek.

* Maks. brzina: 171 km/čas

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije