„Tojota RAV” opet za koplje ispred

V.N.

03. 09. 2013. u 11:30

Test „Novosti“: Nova generacija „tojote RAV 4 2.2 D-4D“. Kada god predstave manjeg terenca, konkurencija je na mukama

SADA već davne 1994. godine, „Tojota“ je tržištu ponudila omaleni terenac „RAV 4“, koji je bio nešto sasvim nesvakidašnje - osoben, pomalo čudan ali - neodoljiv.

Kupci su prepoznali kvalitet, upotrebljivost, i legenda je rođena! Naredne dve generacije samo su još više „dizale pritisak“ konkurenciji i još lakše stizale do kupaca.

Ukupno, nešto više od 4,5 miliona ljudi (srećnika) do sada je kupilo „tojotu RAV 4“, a s obzirom na to kakva je nova, poslednja verzija ovog vozila, sigurni smo da će petomilioniti kupac biti vrlo brzo usrećen.

Četvrta generacija“ koju su „Novosti“ imale na testu je odgovor „Tojote“ sve žešćoj konkurenciji. I zato je „RAV 4“ morao da ponudi toliko toga, da pitanje šta je sledeće moguće, jednostavno lebdi u vazduhu.

Opet za koplje ispred svih - rezultat je tih nastojanja „Tojote“, ne samo kada je „RAV 4“ u pitanju.

DIMENZIJE Dužina: 4.570 mm
Širina: 1.850 mm
Visina: 1.660 mm
Masa: 1.700 kg
Prtljažnik: 547/1.746 l

Novi krosover je toliko drugačiji od ostalih da se čini kao da je prethodni model ko zna kada napravljen. Novi dizajn koji odiše snagom i elegancijom, novo vešanje, novi motori, još naprednija tehnologija...

RAV 4“, da odmah kažemo, ma koliko izgledao kao neki „gradski lepotan“, sposoban je da se uhvati ukoštac i s najzahtevnijim izazovima vožnje van asfaltnog puta.

On ima klirens (udaljenost najniže tačke od tla) od čak 190 mm, što je za većinu urbanih krosovera nedostižno. Pogon na sva četiri točka s mogućnošću blokiranja prenosa snage 50:50 između osovina (do 40 km na čas) adut je „tojote RAV 4“ u borbi sa blatom, snegom...

Dinamička kontrola obrtnog momenta 44 obavlja se putem elektromagnetnog kvačila. Pogon „sarađuje“ s dinamičkim sistemom vožnje (IDDS), usklađenim sa elektronskom kontrolom stabilnosti i elektro-servo upravljanjem. Ukoliko senzori detektuju gubitak podloge ili zanošenje, sistem šalje snagu na „drugu stranu“. Takođe, pri odabiru režima „sport“, moment se raspoređuje u odnosu 90:10, kako bi se ublažilo trošenje guma.

Pri tome se „RAV 4“ vozi kao klasičan automobil s pogonom na prednje točkove, a snaga se prebacuje, automatski, nazad u trenutku kada prednji točkovi počinju da proklizavaju.

Nova „tojota RAV 4“ je znatno veća u odnosu na prethodnika - čak za 205 milimetara (međuosovinsko rastojanje je poraslo na svih 2.660 mm), ali vozne osobine nisu ništa lošije. Naprotiv, zahvaljujući novom vešanju, mnogobrojnim elektronskim sistemima, nešto nižem težištu, „RAV 4“ se vozi lagano, sa uživanjem, a kroz krivine prolazi poput nekog „hečbeka“.

SPECIFIKACIJE Motor: „2.2 D-4D“
Zapremina: 2.231 ccm
Snaga: 150 KS
Obrt. moment: 340 Nm 0-100: 9,6 sek.
Maks. brzina: 190 km/čas

Za izuzetan doživljaj vožnje svakako je najzaslužniji 2,2-litarski „dizelaš„ sa 150 KS.

Menjač, šestostepeni automatski, uz mogućnost korišćenja polugica na volanu za sekvencijalno menjanje brzina, baš je onakav kakav se i očekuje od „Tojote“ - sjajan.

Fabrički deklarisana potrošnja je 6,7 litara dizela na 100 pređenih kilometara (5,9 na otvorenom, 8,2 gradski uslovi), što je za vozilo teško skoro dve tone vrlo dobar rezultat.

Na našem testu smo, tokom sedam dana, imali različitu potrošnju - od fantastičnih 4,8, pa do još uvek veoma pristojnih 7,5 litara dizela na 100 kilometara.

Jasno, u zavisnosti od maršrute i uslova na putu.

Agregat 2.2 dizel (D-4D) ima TCCS sistem (Toyota Computer Controlled System) snabdeven 32-bitnim procesorom koji je zadužen za precizno ubrizgavanje goriva, ali i kontrolu izduvnih gasova.

Unutrašost vozila „RAV 4“, neverovatan paket opreme, snabdevenost mnogobrojnim sistemima, nešto je što ovaj krosover približava „premijum“ segmentu terenaca, gde, poznato je, „Tojota“ godinama čuva tron s „lendkruzerom“.

Novi „RAV 4“ je u svojoj konkurenciji ponovo postavio nove standarde.

Osnovni model košta 24.100 evra.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije