Opala prodaja automobila u Srbiji
19. 08. 2013. u 08:10
Uvoznike četvorotočkša uhvatila panika. U julu prodato nešto više od 1.900 vozila. Salonima zapretili katanci
REZULTATI julske prodaje novih automobila u Srbiji pokazuju dalji pad i nagoveštavaju još sumorniju jesen, kaže za „Novosti“ Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova.
- U julu je prodato tek nešto više od 1.900 vozila, što je desetak odsto manje od junske prodaje, a u poređenju sa istim mesecima pretkrizne 2008. skoro tri puta manje, kaže Petrović. - Ovakav rezultat ravan je katastrofi i većini dilera sledi neumitno preispitivanje da li u Srbiji vredi uopšte baviti se ovim biznisom. Kada se zna da je „Fijat“ na primer u prvih šest meseci prodao 2.309 vozila, od toga 1.750 modela „500 L“, a očekivali smo bum s obzirom na model, cenu i povoljne kredite, jasno je gde su ostali dileri.
„Škoda“ je u istom periodu prodala svega 1.727 vozila, „Ford“ 1.090...
- Troškovi poslovanja su čak porasli u poslednjih pet godina. Pri tome je 2008. godine u prvih sedam meseci prodato 36.610 vozila a ove, u istom periodu samo 13.607 vozila. Gde je moglo da se uštedi - uštedelo se. Smanjen je i broj radnika, marži kao da nema, a čini se da je sledeće što će nam se desiti biti gašenje brojnih auto-salona - ocenjuje Petrović.
Uvoznici su svojevremeno, da bi ispunili stroge zahteve inostranih principala, morali da izgrade objekte pa su se zadužili kod komercijalnih banaka. Otplata kredita ide sve teže, neki su već „otišli na doboš“, pa se tako dešava da pojedini brendovi ostanu ne samo bez prodajnih salona već i bez ovlašćenih servisa više meseci. Ugrožen je posao nekoliko hiljada radnika kojima preti odlazak na biro za zapošljavanje. Inicijative uvoznika, poput sistema staro za novo, kada bi kupci plaćali porez samo na razliku cene novog i otkupljenog automobila, kod nadležnih, kažu uvoznici, nisu naišle na razumevanje.
- Ima nekih naznaka da se radi na novim propisima o registraciji vozila kako bi se izbegle nelogičnosti da se iznos registracija određuje na osnovu kubikaže vozila - kaže Petrović.
EKO-TAKSA I RAČUNICA
- DRŽAVA nam je nametnula obavezu da plaćamo eko-taksu od 12.000 dinara po toni novog vozila koja ispunjavaju „evro 5“ norme o zagađenju životne sredine istovremeno ne pooštravajući standarde za uvoz polovnih za koje i dalje važi „evro 3“ standard, pa na naše drumove stiže sve više krševa iz Evrope - kaže Petrović.
Računica pokazuje da je uvoznik koji je prodao 1.000 automobila, u proseku teških po 1,1 tonu samo na ime eko-taksi u budžet Srbije morao da uplati 13.200.000 dinara!
Naravno, ta cena se „prevali“ na krajnjeg korisnika kupca, koji sada više ne odlazi u auto-salone ni da gleda vozila.
perica
19.08.2013. 08:58
Smanjite cene i dolazice vam ljudi iz okolnih drzava da kupe novo auto...kao sto su Ceski dileri svojevremeno "preoteli" 1 milion kupaca Nemackoj prodajuci VW. Novo auto kupljeno kod bilo kog dilera ima garanciju od proizvodjaca a ne od dilera. Doci ce Vam i Madjari i Rumuni i Bugari i ostali
@perica - Oce al znas kad? NIkad a mozda ni tad. Sto nasi ne idu u Evropi da kupuju nova auta nego kupuju kod nas? Nije to bas tako kako ti mislis i pises.
Oplesti malo i po uvoznicima polovnjaka koji su se namnozili ko pacovi. Uvoznici vozila (kako novih tako i polovnih) posle uvoza energenata najvise doprinose deficitu. Zato, ko ih bre sljivi, niti zaposljavaju bog zna koliki broj ljudi, niti doprinose bilo cemu drugom. Svi u fijate punto i 500L, a kome se ne svidja i hoce vise i bolje neka odresi kesurdzu pa neka lepo plati. Ajmo sad po mesetarima polovnjaka Vucko. Udri!
@mrmot - taj krš iz kg još u fabrici nije valjao.
@mrmot - Sta da rade oni koji nemaju 11000 evra za 500L a takvih je veoma mnogo? Dobri su nama svapski i francuski polovnjaci.
Komentari (7)