Test Novosti: Ševrolet orlando

Petar ŽIVKOVIĆ

23. 07. 2013. u 11:53

Ševrolet Orlando - vozilo sa sedam sedišta i mnoštvom praktičnih rešenja. Pravi porodični automobil, dobro opremljen i veoma bezbedan

PRE nešto više od godinu dana, na testu smo imali "orlando" sa benzinskim 1,8-litarskim motorom i manuelnim menjačem. Tada su utisci bili više nego povoljni, a reakcije čitalaca i kupaca još bolje.

Zato, kada je s nama nedavno kontaktirao jedan od čitalaca s molbom da napišemo nešto i o "dizel" varijanti ("još ako bi moglo i sa automatskim menjačem"), iskreno, jedva smo dočekali. Naravno, uz pomoć drugara iz Centra "Boban", koji su nam za sedmodnevni test obezbedili "orlando" sa dizel agregatom od dva litra sa 163 KS i automatskim menjačem.

"Orlando" je vozilo koje bismo uslovno mogli da "uguramo" u kategoriju "monovolumena". Ipak, narodski rečeno, to je veliko vozilo sa sedam sedišta, namenjeno, pre svega, porodičnim ljudima.

Uz obilje mesta, predstavlja pravu malu garsonjeru na točkovima, pritom sređenu tip-top.

"Orladno" je robustan automobil, sa izgledom koji se ne susreće kod ostalih sedmoseda na tržištu. On nije "produžen hečbek" kome je pridodato nekoliko pomoćnih sedišta, on je napravljen tako da sedmoro putnika može da se preveze a da pritom oni u poslednjem redu sedišta ne moraju da budu "pigmeji".

Dizajneri "Ševroleta" primenili su recept "točkovi napolje - telo unutra", a to su objasnili željom da "orlando" bude i elegantan i "mišićav" u isto vreme.

Unutrašnjost je, takođe, veoma originalna. Tu je dvostruki kokpit, kome poseban "šmek" daje plavo pozadinsko osvetljenje. Sve komande su dobro pozicionirane i lako dostupne, ne samo vozaču, već i suvozaču i putnicima.

Sve ono što se podrazumeva da moderan, porodični automobil treba da ima - tu je. Od klima-uređaja, pa do izuzetnog audio-uređaja, "blutut" konekcije za "hends-fri" telefoniranje...

Pregrada za odlaganje sitnica ima bezbroj, čak je jedna smeštena i iza radio-uređaja.

Prtljažni prostor je ogroman, a iza drugog reda sedišta "kriju" se još dva, uklopljena u ravan pod. Podižu se lako, jednostavnim povlačenjem ručice na naslonu. Ulazak u automobil na treći red sedišta neočekivano je lak, jer se jednim povlačenjem ručice na vrhu sedišta u drugom redu ona "katapultiraju i savijaju", obezbeđujući sasvim dovoljno prostora za ulazak.

Podatak da "orlando" poseduje čak 30 kombinacija za prevoz putnika i transport prtljaga nismo uspeli da proverimo. Jednostavno, nismo bili toliko maštoviti...

Sva sedišta mogu se individualno preklapati, a u drugom redu je odnos 60:40, što je idealno ukoliko, na primer, imate montirano dečje sedište.

"Ševrolet" ponosno ističe da je bezbednost u "orlandu" maksimalna. Pored mnogobrojnih vazdušnih jastuka i zavesica (prednji, bočni i krovni), tu je i sigurnosni kavez sačinjen od vrhunskog čelika.

Naravno, pored ABS sistema, tu je i sistem za kontrolu proklizavanja i pomoć pri naglom kočenju i skretanju.

Izbor motora i nivoa opreme zaista je velik. Na raspolaganju su benzinski agregati 1.4 turbo sa 140 KS i 1.8 sa 141 KS i "dizelaši" sa dva litra radne zapremine, sa 131, odnosno 163 KS. Menjači su manuelni, sa šest stepeni prenosa, i izuzetan automatski menjač koji smo imali na testu.

Potrošnja "dizelaša" kojeg smo mi isprobali, sa 163 KS, bila je u okviru fabrički deklarisanih, prosečnih sedam litara na 100 km.

Nažalost, prosečni srpski kupac, za razliku od onih iz bogatijih zemalja, prvo pita za cenu.

S početnih 15.390 evra, koliko košta model sa 1,8-litarskim benzinskim motorom i paketom opreme LS, "orlando" je primer odličnog odnosa cena - kvalitet. Za one koji prevaljuju više kilometara od proseka, tu je "dizelaš" - 18.990 evra staje onaj s manuelnim, a 20.490 evra sa automatskim menjačem.

Cene su, naravno, promenljiva kategorija, pa je savet da se dodatno raspitate o svemu u najbližem prodajnom salonu "Ševroleta".

DIMENZIJE Dužina 4.652 mm
Širina 1.836 mm
 Visina 1.633 mm
Masa 1.528 mm

SPECIFKACIJE

Motor 2.0 dizel
Snaga 163 KS
Obrt. momenat 360 nm
0-100 11 sek.
Maks. brzina 195 km/čas

BROJKE

* 7 litara je prosečna potrošnja
* 64 litara je zapremina rezervoara
* 186 grama je emisija CO2 po kilometru

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije