Test Novosti: Dacia Sandero Stepway

Petar ŽIVKOVIĆ

09. 07. 2013. u 11:15

Jedan od najtraženijih automobila: Terenac koji možete pazariti za manje od 10.000 evra na našem tržištu

KADA su osmislili "sander stepvej", čelnici rumunske kompanije "Dacia" imali su na umu potencijalne kupce koji bi, kada bi im to dubina džepa dozvoljavala, uživali u pustolovinama "off roud" vožnje, udobno zavaljeni ispred komandi nekog terenskog vozila.

Tako je nastao "stepway", čija je druga generacija još jesenas bila na "skeneru" test-ekipe "Novosti", da bi se sada ponovo vratila na naše stranice, upotpunjena novom paletom motora, boja...

Za uspešnu prodaju "stepway-a", i na našem tržištu, zaslužna je "Dacia" zbog proverenog "recepta" od kojeg ne odustaje: što više dati kupcu za relativno malo novca. Jer, cena od 9.790 evra, koliko košta najjeftiniji "stepway" sa benzinskim 0,9-litarskim motorom i 90 KS, sa opremom "ambience", za prosečnog srpskog kupca novih automobila nikako nije "mala para".

DIMENZIJE * Dužina: 4.024 mm
* Širina: 1.753 mm
* Visina: 1.550 mm
* Masa: 1.114 mm
* Prtljažnik: 320/1.200 l

SPECIFIKACIJE * Motor: 1,5 DCi eko
* Zapremina: 1.461 ccm
* Snaga: 90 KS
* Obrt. moment: 200 Nm
* 0-100 km/č: 13,3 sek.
* Maks. brzina: 162 km/čas

Novi izgled prednjeg dela i obilje posebnih dodataka na karoseriji - prednja letvica, svetla za maglu i prednji branik u dve nijanse, daju mu još više robustnosti i toliko omiljen izgled terenskog vozila. Tu su i znatno proširen prostor za točkove, aluminijumske felne od 16 inča, kao standardna oprema, uzdužni krovni nosači u dve nijanse, kao i serijska metalik boja. "Stepway 2" ide i korak dalje s povišenim odstojanjem od tla, ojačanim pragovima vrata i zaštitnim letvicama. Za one koji baš ne žele da jezde "kroz pustinju i prašumu", ovakav "mini terenac" je više nego dovoljan. Pogotovo je dobar izbor za naše (asfaltne) puteve pune rupa. I silazak sa druma ne predstavlja veći problem, naravno, ne treba preterivati.

Prošli model "stepway-a" dokazao se kao vozilo s niskim troškovima eksploatacije. Radeći na novom modelu dizajneri su uložili dosta truda da bi i unutrašnjost vozila bila što više "po meri kupca". Materijali u unutrašnjosti vozila sada su još kvalitetniji, dugotrajniji, a tu su i "elektropaket", klima-uređaj, radio CD MP3 plejer, komande na volanu, USB i "bluetooth" konekcija.

Na našem tržištu u ponudi je "stepway" sa dve vrste motora, turbo-benzinskim od 0,9 litara (tri cilindra) sa 90 KS i "dizelašem" 1,5 DCi sa 90 "konja", dok je na tržištima Zapadne Evrope moguće dobiti i verziju motora 1.6 sa 105 KS koji pokreće "bioetanol". U ponudi su i dva paketa opreme "ambience" i "prestige". Rekosmo da model sa benzinskim motorom i paketom opreme "ambience" košta 9.790 evra. Sa višim nivoom opreme - staje 10.690 evra. "Dizelaš" s početnim paketom opreme košta 11.590 evra, a sa opremom "prestige" - 12.490 evra.

Sve ostalo, ono što je, uostalom, "stepway" i približilo kupcima, nije menjano, ili je samo "blago doterano" - solidan menjač, precizan upravljač, dobre kočnice serijski opremljene ABS sistemom ("Bosch")... Tu je i elektronska distribucija sile kočenja, kao i pomoć pri naglom kočenju, što garantuje bezbrižnu i udobnu vožnju. Pri tome, niska potrošnja već legendarnog "Renoovog" "dizelaša" i dalje je veliki adut "stepway-a" koji smo mi imali na testu.

BROJKE

3,9 litara je prosečna potrošnja

50 litara je zapremina prtljažnika

105grama je emisija štetnih gasova

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije