Honda po meri Evropljana

Petar ŽIVKOVIĆ

02. 07. 2013. u 12:16

Test "Novosti": Nova “honda CR-V”, četvrta generacija popularnog SUV vozila. U ponudi automatizovan, elektronski pogon na sva četiri točka. Poboljšana aerodinamičnost vozila

PODATAK da je više od pet miliona “hondi CR-V” prodato u svetu od 1995. godine, kada je ovaj model nastao, pa do danas, dovoljno govori o popularnosti ovog japanskog SUV vozila. Nova, četvrta generacija “honde CR-V” temelji se na karakteristikama koje su doprinele uspehu prethodnika, uz nadgradnju kvaliteta i povećanje praktičnosti, pri čemu je ova “honda” kompletno redizajnirana za evropsko tržište.

Dizajneri i inženjeri “Honde” nazvali su novi model “super CR-V”, verujući da su uspeli da naprave savršen balans između udobnosti automobila i funkcionalnosti i sigurnosti SUV-a.

Četvrtu generaciju odlikuje agresivniji i aerodinamičniji stav, sa dubljim konturama na karoseriji i smelijim dizajnom prednjeg dela. Spušten prednji branik, široki točkovi i upadljivi blatobrani, dodatno ističu dinamiku i efikasnost.

Tu su nova prednja LED dnevna i zadnja svetla i sistem za ulazak bez ključa, a pristup prtljažniku mnogo je lakši.

Dužina automobila smanjena je za pet, a visina za 30 milimetara u odnosu na treću generaciju, s tim što unutrašnji prostor nije smanjen ni za milimetar.

DIMENZIJE * Dužina: 4.570 mm
* Širina: 1.820 mm
* Visina: 1.685 mm
* Masa: 1.653 kg
* Prtljažnik: 589/1.146 l

Novi “CR-V” dizajnom unutrašnjosti nastavlja filozofiju koju inženjeri “Honde” opisuju rečima: “Maksimum čoveka, minimum mašine”, pa je kabina ergonomski dizajnirana i prostrana. Uživanju u vožnji doprinosi znatno smanjenje buke koja dopire iz motora i sa ulice. Materijal za zvučnu izolaciju i apsorpciju zvuka postavljen je na pod ispod kabine, na zadnja vrata, blatobrane, ramove vrata, prednje pregrade i haubu. Inteligentni multiinformacioni displej (i-MID) obezbeđuje različite korisne informacije tokom vožnje, a može se instalirati i “allpaper” po izboru.

Honda” prvi put nudi potpuno automatizovan, elektronski kontrolisan pogon na sva četiri točka. Sistem je konstruisan tako da uvek kreće s pogonom na sva četiri točka, nezavisno od stanja na putu (uzbrdo, nizbrdo, ravna podloga, asfalt, zemljani put”), pri čemu centralna jedinica gasi zadnji pogon samo onda kada je jedini razlog potrošnja goriva. To znači da, ako su na putu ispunjeni svi uslovi za bezbednu vožnju i nema proklizavanja, sistem zbog ekonomičnosti gasi zadnji pogon. Takođe, klijenti prvi put imaju mogućnost izbora između modela “CR-V” s pogonom na sva četiri točka ili samo s prednjim pogonom.

Poboljšana aerodinamičnost i sofisticirana elektronika rezultirale su znatnim smanjenjem potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova. Vozači nove “honde CR-V” mogu se opredeliti za benzinski motor 2.0 i-VTEC ili dizel motor 2.2 i-DTEC.

SPECIFIKACIJE * Motor: 2.2 i-DTEC
* Zapremina: 2.199 ccm
* Snaga: 150 ks
* Obrtni moment: 350 nm
* 0-100: 10,2 sek.
* Maks. brzina: 190 km/čas

Dodatna ekonomičnost postignuta je zahvaljujući sistemu “eko asist”, koji prati tempo vožnje i u skladu sa tim menja boje ambijentmetra postavljenog oko brzinomera. ECON dugme olakšava postizanje maksimalne efikasnosti u svakodnevnim situacijama.

Novosti” su na testu, zahvaljujući ljubaznosti uvoznika “Delta auto”, imali model sa dizel motorom i paketom opreme “komfort”, u kojem “nema šta nema”. Ističemo multimedijalni uređaj koji sadrži i navigaciju s licenciranim mapama Srbije i Evrope, HD kameru za bezbednu vožnju unazad, DVD plejer, “blutut”, konekcije USB i “ajpod”, sedmoinčni HD tač skrin i slot za SD karticu.

Cena testiranog modela je 22.700 evra, dok najjeftinija benzinska verzija košta 24.900 evra.

PET ZVEZDICA NA TESTU

Nova “honda CR-V” ocenjena je s maksimalnih pet zvezdica, kao jedan od najbezbednijih automobila u Evropi, na testu bezbednosti koji je sprovela nezavisna organizacija za zaštitu potrošača “Euro NCAP” (Evropski program za ocenu bezbednosti novih automobila).

Pri ocenjivanju, “Euro NCAP” razmatra sve bezbednosne performanse vozila: zaštitu putnika, dece, pešaka, kao i dostupnost sistema za pomoć vozaču u vožnji. Od uvođenja aktuelne “Euro NCAP” rejting šeme, početkom 2009. godine, svi “Hondini” modeli postigli su maksimalnu ocenu od pet zvezdica.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije