Polovnjake nema ko da kupi

P. Ž.

28. 06. 2013. u 11:10

Zbog pada standarda prodaja novih i polovnih automobila sve više opada

ZBOG sve lošijeg životnog standarda, prodaja automobila ide znatno lošije. Ne traže se ni nova, niti polovna vozila. U prvih pet meseci ove godine prodato je svega 9.415 vozila. Ne pomažu ni "specijalne akcije i popusti", plaćanje čak i odmora za dve osobe kupcima novih četvorotočkaša, jer jednostavno narod više nema para. Ne pomažu mnogo ni sve povoljniji auto-krediti zbog bojazni potencijalnih kupaca od gubitka radnog mesta.

- Rezultati prodaje u maju su ravni katastrofi - kaže Miloš Petrović predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila. - Prodato je samo 2.391 novo vozilo. Od tog broja 2.224 su putnički automobili, a 167 su laka komercijalna i dostavna vozila, što je još porazniji podatak po našu privredu.

Petrović objašnjava i da je kragujevačka fabrika FAS prodala 413 vozila "500 L" što lošu krvnu sliku ostalih uvoznika čini još alarmantnijom.

- Počela su otpuštanja radnika i u kompanijama u dilerskim mrežama u kojim je to do skoro bilo nezamislivo - kaže Petrović.

- Jednostavno, svi su već smanjili marže na minimum, skresali sve moguće rashode, nažalost i plate radnicima i sada su ostali bez ikakvog manevarskog prostora. Ova industrija u Srbiji zapošljava na desetine hiljada radnika i plašim se da se stanje još više ne pogorša.

U poređenju sa prošlom mesecom pad prodaje od 70 vozila se i ne čini ogromnim, a u odnosu na isti mesec prošle godine je čak prodato i nešto više vozila, ali podsećanje na maj 2008. kada je kriza i počela, pokazuje pad od skoro 40 odsto.

- U prvih pet meseci te "pretkrizne" godine prodali smo preko 25.000 automobila što je dva i po puta više nego u istom periodu ove godine - ističe Petrović.


NEMA ZIME ZA LIMUZINE

DA se kriza najbrže prolazi ako ste zavaljeni u udobnim sedištima limuzina, zna i ovdašnja bogata klijentela, koja u auto-salone ne ulazi da bi samo uživala u čarima lepih hostesa, kao većina srpskog (muškog) stanovništva.

- "Audi" je prodao oko 50, BMV 40, a i "Mercedes" je tu negde - kaže prvi čovek Srpske asocijacije uvoznika automobila.

- Svi luksuzni brendovi na nešem tržištu su sačuvali obim prodaje od 50-ak vozila mesečno, kao što je bilo i pre krize.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Ur

28.06.2013. 12:22

Omoguciti kupovinu na kredit ljudima koji svoja primanja ostvaruju u inostranstvu i prodaja ce se sigurno udvostruciti.

Mitar Tarabic

09.07.2013. 10:40

Samo da pojasnim. Poredjenje je uredu! Ni alva se na ovakvom nivou primanja ne prodaje lako! U odnosu na druge slatkise alva je skupo zadovoljstvo koje se kupuje na grame a ne na kilograme! Po ovoj ceni je veliki uspeh prodati i jedan F 500L a kamo li stotine!

kerber52

09.07.2013. 14:53

za nove me bas briga ali polovni su toliko skupi da je to veliki bezobrazluk, milo mi je sto je takva situacija, ne zbog gradjana koji nemaju ni za leba ali zbog preprodavaca koji svaku priliku za napuvavanje cena koriste, polovni automobili starosti preko 10 gidna ne smeju da kostaju vise od 1500 evra, to mislim na one luksuznije, obicni hecbekovi i manji do 1000e, dok to ne bude bilo treba da propadaju

Saša

07.12.2013. 15:13

@kerber52 - Kerbere52 mislim da nisi upoznat sa cenam auta u inostranstvu i sa troskovima koji prate takve automobile dok stignu do auto placeva. Zato mislim da tvoje željene cene nece biti u skorijoj buducnosti . Ako hoćeš pristojan polovnjak i u inostranstvu mora pristojno da se plati. Mogu da ti dovezem slupanog punta ako hoces ispod 1000 € ocarinjenog