Test Novosti: Tojota auris hibrid
11. 06. 2013. u 12:22
"Tojota auris hibrid", automobil koji čuva i džep i okolinu. Ovaj model pogoni 1,8-litarski benzinski agregat uparen sa dva elektromotora
ZAHVALJUJUĆI novom "aurisu", japanski gigant "Tojota" je, prema očekivanju, doživeo puno uspeha na tržištu. Ovaj model s hibridnim pogonom je u evropskim zemljama, SAD i, naravno, u Zemlji izlazećeg sunca - pravi hit.
Kod nas, sva priča o "hibridu" kao masovnoj pojavi na srpskim drumovima zastane kod činjenice da su nadležni u državi zaboravili da put u EU vodi i na "elektropogon", pa je izostala ozbiljnija podrška koja se u modernim zemljama ogleda kroz velike subvencije (i do nekoliko hiljada evra), smanjenje ili ukidanje poreza, besplatno parkiranje i ulazak u gradska jezgra...
Ovako, sa cenom od 24.300 evra, "tojota auris hibrid" nije konkurentna, pre svega, sabratu "aurisu" s pogonom na "klasično gorivo", jer "benzinac" košta 14.200, a "dizelaš" 18.500 evra (jasno, u početnim nivoima opreme).
"Auris hibrid" ima i dosta prednosti u odnosu na "standardne" verzije, ne samo u pogledu smanjene potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. "Hibrid" još bolje "leži" na drumu (zbog položaja baterija), manje se haba kočioni sistem...
Dizajn "hibrida" se ne razlikuje od "obične" verzije, koja je nedavno predstavljena i u "Novostima".

Automobil je lep, skladan, sa istaknutim, sportskim linijama. Unutrašnjost je veoma moderna, a futuristički dizajn naglašavaju "detalji" poput ručice automatskog E-CVT menjača, drugačije dizajnirane komandne table, monitora na kome možete da posmatrate kako vaš automobil radi...
Sve je izrađeno od kvalitetnih materijala, ima dosta hromiranih i aluminijumskih detalja, kožom je presvučen volan...
Suština automobila je hibridni pogon. Čini ga izuzetan benzinski motor radne zapremine od 1,8 litara koji je uparen sa dva elektromotora koji razvijaju 60 KV. Udruženi agregati razvijaju 136 konjskih snaga.
Ovaj pogonski sklop, zajedno sa automatskim E-CVT menjačem, čini HSD (Hybrid Synergy Drive), najnapredniji hibridni pogon na svetu.
Litijum-jonske baterije smeštene su ispod zadnjeg sedišta, pa je i prtljažni prostor kod "hibrida" jednak onom u klasičnom modelu.
Vožnja "auris hibrida" predstavlja posebno zadovoljstvo. Do 50 km na čas moguće je da koristite samo elektropogon. Automobil se kreće potpuno bešumno. Pritiskom papučice gasa uključuje se klasični benzinski agregat, ali dok ubrzavate, ili dok kočite motorom ili pritiskanjem pedale kočnice, vi istovremeno punite bateriju. Čim se ona dovoljno napuni, uključuje se elektromotor koji pripomaže "benzincu", pa se tako smanjuje potrošnja goriva, ali i emisija štetnih gasova u atmosferu.

Automobil odlično ubrzava, kroz krivine prolazi kao po šinama, a sva sila elektronskih pomagala, od ABS-a pa do elektronske kontrole stabilnosti i pomoći pri kretanju na uzbrdici, čini vožnju izuzetno zanimljivom i bezbednom.
Za sigurnost putnika, uz ojačanu karoseriju, "zadužen je" i sistem od sedam vazdušnih jastuka i zavesica.
Kamera za vožnju unazad, senzori koji pomažu prilikom parkiranja, parking asistencija, ulazak i zaključavanje vozila bez ključa, paljenje na dugme, dvoozonski klima-uređaj..., sve to se nekako podrazumeva.
Baš kao što se i svuda u svetu podrazumeva da država stimuliše kupovinu ovakve vrste vozila.
ČINJENICE
DIMENZIJE
* Dužina: 4.257 mm
* Širina: 1.760 mm
* Visina: 1.460 mm
* Masa: 1.815 kg
* Rezervoar: 50 l
SPECIFIKACIJE
* Motor: 1.8 VVT-i + el. motor
* Snaga: 136 KS
* Obrt. moment: 182 Nm
* 0-100 km/č: 10,9 sek.
