Reno keptur - i krosover i multiven

P. Živković

04. 06. 2013. u 12:04

Organizovana je promotivna vožnja za model "reno keptur". Automobil ima ogromne točkove od 17 inča koji upotpunjuju doživljaj terenskog vozila, ali i veliku mogućnost "personalizacije"

DA JE lep - lep je. U to su, u martu, mogli da se uvere svi posetioci Međunarodnog salona automobila u Beogradu na kojem je premijerno prikazan "reno keptur".

Da je sjajno voziti ga i voziti se u njemu, imali su priliku da se među prvima u Srbiji uvere i članovi ekipe "Novosti".

Kompanija "Reno-Nisan Srbija" organizovala je promotivnu vožnju "keptura" pod istim sloganom pod kojim se ovaj model i prodaje širom planete - "Uhvati život", što je, u suštini, i neka vrsta prevoda s francuskog imena (mnogo više sama ideja dizajnera) ovog automobila.

Ruta, poprilično zahtevna za jednodnevni odlazak i povratak iz Beograda, vodila je pitominom Mačve do uzburkane, nabujale Drine, u sve popularnijem i sve atraktivnijem turističkom raju "Sunčeva reka".

Kako kažu u "Renou", vozilo B segmenta koje je, ipak, pre svega "krosover", dakle pripada brzorastućem segmentu u Evropi, za svoje konkurente smatra "mini kantrimen", "pežo 2008", "nisan džuku" i "opel moku".

Pojedine rivale nadmašuje dizajnom, neke osobenšću, a veliki broj - cenom.

Jer, odmah da kažemo, u promotivnom periodu s kompanijskim popustom od 1.000 evra, ovaj model možete pazariti već za 12.590 evra.

Ipak, krenimo redom.

Da se radi o "krosoveru" s monovolumskim genima, jasno je na prvi pogled. Pri tome je klirens rastojanje od tla - svih 200 mm, što je više nego pristojno u ovoj konkurenciji.

Tu su i ogromni točkovi od 17 inča koji upotpunjuju doživljaj terenskog vozila, ali i velika mogućnost "personalizacije", što ne treba da čudi jer je "keptur" samo "malo drugačiji brat" popularnog "klija 4", sa kojim deli i osnovu.

Dimenzije - 412 cm dužina, 177 cm širina i 157 cm visina - dovode vas, na prvi pogled, u zabunu, jer kada vidite "keptur", ne pomislite da je svega šest centimetara duži od "klija 4".

Pri tome, "čarobnjaci" iz "Renoa" uspeli su da unutrašnjost načine izuzeno komfornom, pa je tako prostor na zadnjoj klupi od 215 cm isti kao kod "Renoove" limuzine "lagune".

Slobodan prostor - napred 905 i nazad 860 cm, i udaljenost vozačevog sedišta od tla čak 655 mm, dokazuju da su dizajneri nadmašili sami sebe.

U "kepturu" se sedi visoko, ali udobno, preglednost je odlična, a utisak da se nalazite u mnogo skupljem terencu je neverovatan.

Prostor za putnike u kabini nije "skockan" nauštrb prtljažnog prostora. On je, bez obaranja sedišta, zavidnih 377 litara. Zadnja klupa može da se pomeri prema napred, pa dobijate 455 litara, a kada se nasloni sedišta obore, i svih 1.235 litara.

Pri tome, pretinci i pregrade u kabini dodaju još 27 litara "korisnog prostora".

"Kaptur" je zamišljen tako da vam vožnju učini što prijatnijom, da "uživate u životu" u svakom momentu. Tako, na primer, presvlake sa sedišta jednostavno skinete, operete ih, stavite druge... Tu je "medija NAV" sistem koji, uz sadejstvo sa "R-linkom", omogućuje da vaš "keptur" postane zabavna, kompjuterska igraonica.

Jedna lepa vest i za putnike sklone alergiji - klima-uređaj vodi računa o sistemu za nadzor kvaliteta vazduha u automobilu.

U "keptur" se ulazi bez ključa, jer tu je "pametna" kartica. Startuje se na dugme, omogućen je i sistem pomoći pri kretanju uzbrdo, a parking-asistencija (kamere i senzori) podrazumeva se.

Izbor motora je "za svakoga ponešto". Od benzinskih "TCe90" i "TCE 120", koji troše 4,9, odnosno 5,4 litra na 100 kilometara, do "dizelaša" "DCi 90" i DCi 115", koji troše 3,7 litara dizela na 100 kilometara, sa emisijom ugljen-dioksida od svega 96 grama po pređenom kilometru.

Tu su manuelni i automatski menjači, "obična" i "dupla" kvačila... Pri tome, "Reno" najavljuje i nove motore, poput snažnijeg "1.5 DCi" sa 110 KS, koji treba da se pojavi 2014.

Ovaj automobil proizvodi se u Valjadolidu u Španiji.

ČINJENICE

DIMENZIJE

Dužina: 4.120 mm

Širina: 1.770 mm

Visina: 1.570 mm

Masa: 1.100 kg

17

ODSTO reciklirane

plastike iskorišćeno na ovom vozilu

15.390

EVRA košta najjeftiniji “dizelaš“

96

GRAMA CO2 emituje dizel agregat

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije