Volvo: Premijera u Iloku
28. 05. 2013. u 11:05
Predstavljamo: "volvo V 40 kros kantri", novi adut u ponudi "Grand motorsa". Sve verzije poseduju "start-stop" sistem i sistem regeneracije kočione energije
Dobro organizovana premijera "volvo V40 kros kantrija" u Iloku, na kratkoj ali zabavnoj ruti, duž Dunava, na kojoj je bila i ekipa "Novosti", potvrdila je da je ova kompanija ponovo napravila izuzetan automobil, u najzahtevnijem, "premijum C" segmentu.
"Volvo" je pre tačno 15 godina predstavio model "V70 kros kantri" koji je postavio temelje u sasvim novom segmentu. Naslednik, "volvo V40 kros kantri", kako tvrdi Leks Kersemejkers, stariji potpredsednik sektora za proizvodnu strategiju u "Volvo korporaciji", stvoren je za kupce koji žele svakodnevni osećaj avanture.
Vozačeva pozicija u modelu "V40 kros kantri" je za 40 milimetara viša od one u standardnom "V40". Tu su i točkovi poput onih u "volvou V70", s felnama veličine do 19 inča, dok prednji deo ima tamni kontrastni branik, saćastu masku hladnjaka i uspravna dnevna LED svetla. Na zadnjem delu dominira branik sa integrisanim difuzorom. Iako je u pitanju premijum petosed, tu su i mnogobrojni "of-roud" detalji, kao što su visokosjajna crna kućišta za svetla, crna kućišta retrovizora i krovni nosači.

Unutrašnje osvetljenje je spektakularno. Vozač može da uživa u prelasku s crvenog na plavo svetlo, u zavisnosti od temperature u enterijeru, ili da izabere sedam različitih opcija svetla dostupnih u kombinaciji s "T5 turbo" benzincem. Moćni 2,5-litarski petocilindrični motor sa 254 KS i 400 Nm obrtnog momenta, u kombinaciji sa automatskim menjačem, nudi ubrzanje do 100 km/č za 6,1 sekundu, a u proseku troši 7,8 l/100 km.
Ovaj "T5" motor dostupan je i u dvolitarskoj verziji sa 213 KS i 300 Nm. U ponudi je i motor "T4", 1,6-litarski GTDI motor sa 180 KS i 270 Nm, koji u proseku troši 5,5 l/100 km. Opcija je i dvolitarski "T4" petocilindraš sa 180 KS i 300 Nm.
Verzija "T5" uparena je sa šestostepenim automatskim menjačem, dok je "T4" dostupan sa automatizovanim šestostepenim "paueršift" menjačem sa dvostrukim kvačilom ili šestostepenim ručnim menjačem.
Petocilindrični dvolitarski "D4" turbo-dizelaš razvija 177 KS i 400 Nm, pa nudi ubrzanje do 100 km/č za 8,6 sekundi (8,3 sa automatskim menjačem), a troši tek 4,4 l/100 km (5,2 sa automatskim menjačem).
Tu je i dvolitarski "D3" sa 150 KS i 350 Nm. Oba dizel motora dostupna su u kombinaciji sa šestostepenim ručnim ili šestostepenim automatskim menjačem.
Štedljivi "D2" - 1,6-litarski dizelaš sa 115 KS i 285 Nm, u proseku troši samo 3,8 l/100 km.
Cena je 23.150 evra.