Japanci ne daju tron

P. ŽIVKOVIĆ

21. 05. 2013. u 11:03

Test "Novosti": Nova "tojota auris 1.4d-4d" nastavila dobro utabanim stazama. Hibridna verzija ovog automobila oborila evropske kupce s nogu

NAKRATKO izgubljeni status najvećeg svetskog proizvođača automobila na planeti "Tojota" je vrlo brzo povratila, a izazivače je "udarila na muke" lansiranjem velikog broja novih modela.

Jedan od najjačih aduta Japanaca svakako je i novi "auris" automobil srednje klase, koji je kvalitetom, tehnologijom i cenom uspeo da za veoma kratko vreme i na evropskom tržištu zabeleži sjajne prodajne rezultate.

"Auris" i u Srbiji, s obzirom na celokupnu situaciju na tržištu i "bušne džepove" građanstva, "dobro gura". Nažalost, najslabije se prodaje model koji je hit ne samo na evropskom tržištu - pogađate, onaj opremljen hibridnim pogonom, ali tu su i "Tojota" i potencijalni kupci, "taoci" državne politike koja nikako da pokaže malo više sluha za to kakav vazduh dišemo i šta ćemo ostaviti budućim pokolenjima.

Na našem testu, a uskoro ćemo se obresti i u "hibridu", ovoga puta je bio "auris" opremljen izuzetnim dizel agregatom 1.4D-4D i sa paketom-opreme "stajl".

Novi "auris" odmah nikoga ne ostavlja ravnodušnim. U "Tojoti" smatraju da je ovo jedan od najboljih automobila koji su ikada napravili. Za vreme testa "aurisa" pomno smo "osluškivali" komentare, većinom pozitivne, iako nam je jedan od vlasnika prethodnog modela "aurisa" izjavio da je u "novajliju" teže ući i izaći, a i da mu se komandna tabla i položaj menjača više sviđa kod "starog (dobrog) aurisa".

Jasno je da su dizajneri i inženjeri "Tojote" imali možda najteži zadatak u karijeri - da naprave boljeg (i lepšeg)naslednika od "starog aurisa".

Da li je lepši (spolja i iznutra) ostavljamo vama da odlučite, ali da je bolji i kvalitetniji, verujte nam, nema nikakve sumnje. Novi "auris" je "za dva koplja" bolji od prethodnog, pogotovo kada sednete za upravljač i krenete.

To je jedno sasvim novo iskustvo. Ogibljenje, upravljanje, preglednost nešto su što će vas posle samo nekoliko pređenih kilometara uveriti da je "Tojota" opet napravila sjajan automobil.

Motor dizelaš 1.4D-4D, "komon rejl", sasvim je sigurno da je među najboljim "naftašima" na svetu. Isporučuje 90 "konja", ali razigranih, koji zahvaljujući obrtnom momentu od 205 Nm, čini vožnju pravim zadovoljstvom.

Emisija štetnih gasova od 99 grama CO2 po pređenom kilometru i sa 3,8 litara prosečne potrošnje nešto su što "aurisa" sa ovim agregatom "toplo preporučuju" kupcima.

Naravno, bitna je i cena. Osnovni model vozila "auris", sa benzinskim motorom 1.33 dual VVT i opremom "tera", staje 14.200 evra. Najjeftiniji "dizelaš" je 18.500 evra, a "naš" na testu, sa opremom "stajl" u kojoj "nema šta nema", staje 19.200 evra.

DIMENZIJE * Dužina:4.275 mm
 * Širina:1.760 mm
* Visina:1.460 mm
 * Masa: 1.275 kg

U paketu-opreme" tera" su BAS, BA (sistem pomoći pri naglom kočenju", EDB, TRC ("trakšn kontrol"), VSC (sistem za kontrolu stabilnosti vozila, EBS sistem, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, bočni vazdušni jastuci, vazdušni jastuci za kolena vozača, prednje i zadnje vazdušne zavese, sistem zaštite od trzajne povrede vrata...

U osnovnom paketu-opreme su i automatski klima-uređaj sa polenskim filterom, električni podizači stakala sa sigurnosnim mehanizmom, CD, MP3 sa četiri zvučnika, AUH i USB utičnice, komande na obruču upravljača koji je inače podesiv i po visini i dubini, centralni naslon za ruku vozača sa pregradama, putni računar, ISOFIH, deljiva zadnja klupa...

"Tera" paket-oprema podrazumeva i dnevna LED svetla,električno podesive i grejne spoljne retrovizore, "folou mi" funkciju svetala, tonirana stakla sa UV zaštitom, zadnje svetlo za maglu.

U početnom paketu-opreme dobijate i HAC sistem za pomoć pri kretanju uzbrdo, elektronsku blokadu motora...

Posle nivoa opreme "tera", sledi "luna", pa "stajl", "sport" i "sol", kao vrhunski paket-opreme.

Od aluminijumskih felni (i od 17 coli) do obilja kože, hroma, tempomata, "start-stop" sistema, navigacije, pa do sistema za automatsko parkiranje sa prednjim i zadnjim senzorima.

Top-ponuda je "auris" sa dvolitarskim dizel motorom i paketom-opreme "sol" koji košta 22.100 evra.

I, naravno, "auris hibrid"...

SPECIFIKACIJE

* Motor:1,4D-4D

* Zapremina:1.364 ccm

* Snaga:90 KS

* Obrt. moment:205 Nm

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Milan

23.05.2013. 17:15

Pogled sa vozacevog mesta podseca na vojnicke dane i polozaj za haubicom, vozacu jos samo slem fali i da upotpuni dozivljaj. Toyota i dizajn, to vam ide zajedno kao vatra i voda.

Milan

24.05.2013. 17:20

Toyota i dizajn enterijera hahahaha....ovako instrument table kod konkurencije nisu izgledale ni pre 20 godina. Izgleda kao neka puskarnica, skloniste...