„Insignija“ - pumpa za adrenalin
14. 05. 2013. u 10:58
Predstavljamo “opel insignija kosmo 2.0 DTR BI-turbo AT6” za sladokusce: Pritiskom na dugme “sport”, automobil se automatski, u toku vožnje, transformiše u pravog drumskog trkača
LIMUZINA “opel insignija”, sa oznakom “kosmo”, koju smo imali zadovoljstvo da isprobamo na drumovima Srbije, do sada je najkompletniji model “opel insignije”.
Pod haubom ove uglađene “drumske krstarice” nalazi se moćni 2.0 dizel motor “bi-turbo” koji u 1.956 kubika ima 195 (143 KV) veoma razigranih “konjića”.
Uz pomoć izuzetnog automatskog menjača, do “stotke” stiže za 8,7 sekundi, što je za ovakvu vrstu limuzine, tešku 1.503 kilograma, rezultat za “kapu dole”.
Obrtni moment od 400 Nm čini da svako pritiskanje papučice gasa, koje proprati i zvuk od kojeg adrenalin odmah počne da vam pristiže u vene, izmamljuje osmeh na lice i želju da krenete na što duži put.
Pri tome, “Opel” se potrudio da ova mašina bude i “ekološki svesna”, pa tako moćni “bi-turbo” u atmosferu ispušta svega 129 grama ugljen-dioksida po pređenom kilometru. Prosečna potrošnja, fabrički deklarisana, iznosi 5,9 litara dizela na 100 kilometara u verziji sa automatskim menjačem, a model sa manuelnim menjačem, opremljen i sistemom “start-stop”, kako tvrdi proizvođač, troši izuzetnih 4,9 litara na 100 km.

Na našem testu, koji ćemo uskoro objaviti u “Auto dodatku”, potrošnja je bila nešto veća, ali i vožnja nešto drugačija od prosečne.
Četvorovratni automobil, dug 4.830 mm, širok 2.084 mm i visok 1.498 mm, bez obzira na pozamašne gabarite, izuzetno je lak za manevrisanje, pa su vožnja u gradu i parkiranje veoma komforni.
Precizan upravljač, dobra preglednost, mnoštvo senzora, karakteristike su ove “insignije”, koja svojim izgledom ne prestaje da pleni.
“Opel” je u svoju perjanicu ugradio sve najkvalitetnije elemente koji su u ovom trenutku dostupni. Počevši od mnogo nagrađivanih sedišta “eko-fleks”, pa do izuzetnog audio-sistema, navigacije, putnog računara, ali i sistema “opel oko”, koji vas tokom vožnje snabdeva mnogobrojnim podacima - od toga kolika je dozvoljena brzina vožnje na putu (“čita” saobraćajne znake), pa do toga da vas opominje na udaljenost vozila ispred vas, upozorava kada nagazite saobraćajnu traku...
Vožnja noću poseban je doživljaj. Automobil sam bira i podešava intenzitet svetala i pali i gasi duga svetla po potrebi. Tu su i svetla za pešačku zonu, za teške vremenske prilike, statičko svetlo za raskrsnice... Dinamičko svetlo u krivinama aktivira se pri bilo kojoj brzini, u zavisnosti od ugla skretanja i brzine, i pomera se do 15 stepeni u krivini.