„Doker“: Trudbenik sa Karpata
14. 05. 2013. u 10:56
Test Novosti - ”dačija doker” novi adut rumunske fabrike u sve popularnijem segmentu. Izuzetno praktično, višenamensko vozilo odgovara potrebama savremene porodice
VEST da je “drugi brend” francuskog giganta “Renoa”, uprkos opštem padu prodaje vozila na evropskim tržištima, zabeležio rast proizvodnje (i prodaje) od 23,7 odsto u prvom tromesečju ove godine, verujemo nije nikoga iznenadila.
To se desilo jer su komšije iz fabrike podno Karpata, napravile korak od sedam milja, i poslednjih nekoliko meseci krenule su u još žešću ofanzivu na tržište, lansiranjem novih modela (i motora).
“Novosti” su među prvima u Srbiji imale priliku da se upoznaju sa novom “dačijom doker”, koja se uskoro očekuje i u našim prodajnim salonima, kada će biti saopštena i cena.
S obzirom na dosadašnju praksu “Dačije” treba očekivati da se kupci ponovo raduju, a da glava zaboli konkurenciju. Osnovni model u Rumuniji košta 9.000, u Francuskoj 9.400, a u Nemačkoj 8.990 evra!
Dakle, očekujte lepe vesti...

Ulazak na zadnju klupu je olakšan bočnim kliznim vratima, a kao opcija je ponuđeno da “pazarite” model koji na oba boka ima klizna vrata što je, verujte, neverovatno praktično kada parkirate vozilo na malom prostoru.
* Širina: 1.751 mm
* Visina: 1.814 mm
* Masa: 1.090 kg
Nije ni novost da je unutrašnjost “dačije”, pa i “dokera” savremena, snabdevena modernom tehnologijom. Vozač lako zauzima željeni položaj, preglednost je dobra, sedište ergonomski napravljeno, sve komande su na upravljaču ili tik na dohvat ruke.
“Doker” je opremljen modernim “medija nav” multimedijalnim sistemom sa ekranom od sedam inči osetljivim na dodir. Jednostavan je za korišćenje, tu je i sjajni audio-sistem, a uz pomoć “blututa” moguće je i “uparivanje” vašeg mobilnog telefona sa sistemom i telefoniranje “bez ruku”, ali i slušanje muzike sa vaših prenosivih uređaja, pametnih telefona...
Navigacioni sistem je veoma dobar i nudi 2D i 3D prikaze. Tu su i brojne USB i 3,5mm utičnice...
* Zapremina: 1.461 ccm
* Snaga: 90 KS
* Obrt. moment: 200 Nm
Novitet je limitator brzine, ali i sistem za pomoć pri parkiranju unazad. Kako je “dačija doker” namenjena porodici, razumljivo je da je velika pažnja posvećena i bezbednosti. Tako je “doker” opremljen sa četiri vazdušna jastuka, ABS i ESC (elektronska kontrola stabilnosti) sistemom, i ISOFIH sistemom na zadnjoj klupi za optimalno učvrćivanje dečjih sedišta.
Kada vam je potrebno sredstvo za prevoz tereta većih gabarita “doker” se pretvara u pravog “lučkog” radnika.
Zadnja klupa se može preklapati u razmerama 1:3 i 2:3 pa se uz povećanje zapremine sa 800 na čak 3.000 litara, mogu prevoziti predmeti dužine i do 1,57 metara! Prostor u zadnjem delu “dokera” je oblikovan tako da možete da utovarite predmet širine 1.082 mm.
U osnovnoj verziji “doker” je opremljen motorom 1,6 MPi od 85 KS. U ponudi su i dizelaši 1,5 DCi od 75 i 90 KS, a najavljen je i najnoviji, moderni agregat TCe 115 benzinac sa turbo-punjačem koji razvija 115 KS.
Mi smo na testu imali model sa sjajnim, veoma ekonomičnim dizelašom 1,5 DCi motorom od 90 KS.