Ševrolet traks skrojen za uživanje
08. 05. 2013. u 12:47
Ekipa "Novosti" na prvoj evropskoj test vožnji "Ševrolet traksa" u Zadru
ZA evropsku premijeru, prvu test vožnju namenjenu specijalizovanim novinarima, novog SUV vozila "traks", automobilski gigant "Ševrolet" izabrao je hrvatsko primorje i Zadar.
Novi SUV "ševrolet", koji deli iste "gene" sa "opel mokom", dopadljiv je, izuzetno zanimljiv, nabijen savremenim tehnološkim čudesima, ali i okretan, agilan, ekonomičan automobil, spreman da odgovori na mnogobrojne zahteve vlasnika.
Na dvodnevnom testu, savršenim hrvatskim auto-putevima, kao i lokalnim, imali smo priliku da isprobamo modele sa pogonom na dva i četiri točka, sa 1,4 benzinskim turbo motorom, ali i sa novim 1,7 dizel agregatom, uparenim sa ručnim ili manuelnim menjačem.
Ovoga puta smo izabrali da vam predstavimo model sa 1,4 turbo-benzincem, i pogonom na sva četiri točka.
Ovaj SUV "ševrolet" opremljen je "MyLink" uređajem, koji vozačima "traksa" omogućava sistem veoma lak za upotrebu i pristup medijima, uključujući posebne aplikacije sa njihovih prenosivih uređaja.

Sistem može da pohrani uparene informacije sa do pet "pametnih" telefona istovremeno. Uređaji za pohranjivanje sadržaja, uključujući MP3 plejere, ajpod, ajped, takođe se mogu povezati preko USB-a. Prisutan je priključak za lične muzičke uređaje i "pametne" telefone koji ne koriste USB ili blutut priključke. "MyLink" tehnologija omogućava i kretanje na malom prostoru, zahvaljujući standardnoj retrovizorskoj kameri koja je ugrađena u svaki "traks" koji poseduje poboljšan, priključen radio-uređaj.
"BringGo" aplikacija pretvara "MyLink" ekran na dodir u pravi GPS.
Navigacija pomoću telefona je laka, bez trošenja novca koji je obično potreban za integrisane navigacione sisteme. "BringGo" aplikacija se može kupiti "onlajn" preko "iTunes" i "Google Play" prodavnica i skinuti na kompatibilne telefone sa sistemima IOS i android.
Zahvaljujući sposobnosti pohranjivanja mapa na "pametnom" telefonu, korisnici imaju pristup lokacijama i mestima skretanja čak i kada je telefonski signal slab (bez naplaćivanja za usluge rominga).
Vođenje po trakama pomaže vozačima ukazujući na traku u kojoj treba da se kreću, dok "live traffic" funkcija pruža informacije u realnom vremenu, kao što su izveštaji o nezgodama i mogućnosti za promenu pravca radi izbegavanja saobraćajnih gužvi. Usluga vezana za saobraćaj iziskuje aktivan mrežni priključak preko pametnog telefona.
Uz još neke korisne funkcije ovog sistema, poput lokacija policijskih stanica, benzinskih pumpi, moguće je koristiti i "TuneIn striming audio" sistem koji obezbeđuje nesmetano povezivanje sa lokalnim, međunarodnim i internet radio programima, povezujući slušaoce na globalnu mrežu od 70.000 stanica.

Unutrašnjost je jednostavna, moderno oblikovana. Na komandnoj tabli dominira "kilometar sat" i koji je "pozajmljen" iz "sparka" i "avea"...
Kupci će moću da biraju između jedanaest boja eksterijera. Točkovi u ponudi su u tradicionalnoj izvedbi od pet krakova. Izvedeni su u veličini od 16 ili 18 inča od čelika ili alu-legura.
Na raspolaganju su tri kombinacije boja enterijera: potpuno "jet" crna ili "jet" crna sa "Medium Titanium" ili "Bronstone" sedištima. U zavisnosti od nivoa opreme, sedišta su prekrivena tekstilom, kombinacijom tekstil/imitacija kože ili imitacijom kože.
Na raspolaganju je do osam konfiguracija sedenja. Prostor za glavu je 1.005 mm (zadnja sedišta: 985 mm), dok je prostor za noge napred i nazad 1.037/908 mm, a rameni prostor 1.374/1.340 mm.
Pogodnosti odlaganja su mnogobrojne. Prostor za prtljag može se uvećati do maksimalnih 1.370 litara, sa dodatnim prostorom ispod patosa za odlaganje tereta. Pored deljivosti zadnje klupe u odnosu 60/40, napredniji nivoi opreme modela "traks" poseduju suvozačko sedište koje se može potpuno oboriti, nudeći dodatnu fleksibilnost za predmete dužine do 2,3 m.

Zadnji red sedišta poseduje običnu utičnicu od 230 V, koja se može koristiti za punjenje laptop računara i drugih elektronskih uređaja bez potrebnog adaptera.
U spoju sa šestostepenim manuelnim prenosom, model 1.4 L isporučuje 140 KS (103 k) dajući maksimalan obrtni momenat od 200 Nm, dok 1.7 L turbo-dizel motor daje 130 KS (96 k), i maksimalan obrtni momenat od 300 Nm.
U ponudi je i motor od 1,6 litara, benzinac sa 115 KS kojeg nismo imali prilike da testiramo u Zadru.
1.7 L turbo-dizel motor najštedljiviji je među ova tri motora i sa manuelnim prenosom (FD) troši 4,5 l na 100 km, dok je prosečna potrošnja modela 1.4 L turbo sa manuelnim prenosom 6,5 litara. Emisije ugljen-dioksida su 120 i 149 g/km.
AD sistem, koji je na raspolaganju za varijante sa 1.4 L turbo-benzinskim motorom ili 1.7 L turbo-dizel motorom, automatski se prilagođava preovlađujućim uslovima na putu i značajno unapređuje vuču na klizavim i šljunkovitim putevima.
Dolazak "traksa" u naše prodajne salone očekuje se početkom ili sredinom juna, a cena će biti nešto viša od 16.000 evra.