Test Novosti: Novi Kia pro ceed 1,6 GDI
23. 04. 2013. u 11:30
Novi model Kije krenuo u osvajanje i srpskog tržišta. Treći član porodice "ceed" predstavlja veliko osveženje u ponudi naših auto-salona
U pravoj poplavi automobila koji liče jedni na druge, dolazak "Kiapro ceed-a" u naše salone je pravo osveženje. Dizajnersko odeljenje pod rukovodstvom Petera Šrajera, šefa dizajnera, ali i predsednika "Kie", ponovo je imalo jedinstvenu priliku da "pusti mašti na volju" i da sa mnogo duha, šarma, skroji atraktivnog sportistu kojeg je podjednako lepo gledati i voziti.
- Auto i spolja i iznutra utelovljuje emocije i energiju. Ako pogledate auto odmah vam je jasno da je to auto, koji bi hteli i voziti, a ne samo imati. "Kia" je na uzbudljivoj dizajnerskoj avanturi i novi "pro ceed" samo ubrzava ovo putovanje u blisku budućnost - ukratko objašnjava Šrajer.
Od predstavljanja prvog modela "pro ceed" 2007. godine prodato je više od 55.000 komada, što je predstavljalo 12 odsto od ukupne "ceed" prodaje.
Jasno je da je južnokorejski gigant, koji beleži konstantan rast prodaje i povećanje tržišnog udela, svestan da i dalje konkurenciju mora da "bije" svim adutima koji su krasili prethodni model.
Zato je treći član porodice "ceed", novi "pro ceed" koji je upravo krenuo u osvajanje sve zahtevnijeg evropskog tržišta, a među prvim kupcima su i naši sugrađani, pored kvaliteta nasleđenih od hečbek i karavan verzije, morao da novim, sportskim dizajnom, obezbedi dobru startnu poziciju.
* Zapremina: 1.582 ccm
* Snaga: 135 KS
* Obrtni moment: 164.3 nm
Dužinom 4.310 mm, širinom 1.780 mm i međuosovinskim razmakom od 2.650 mm "pro ceed" je jednak petovratnom bratu, ali je vizuelno bitno drugačiji.
Linija krova je niža za čak 40 mm," B-stub" je pomaknut unazad za 220 mm, bočne površine iza "B-stuba" su nove kao i bočni prozori, "C-stuB2, zadnji deo, kućište zadnjih svetala i zadnji branik. Kako bi se novi "proceed" još više razlikovao od ostala dva "ceed-a" na raspolaganju je i šest posebnih boja karoserije.
U zavisnosti od opremljenosti modela na spoljnom izgledu prvo primećujemo jedinstvenu tamnu hromiranu masku, LED dnevna svetla, LED zadnja svetla i novu kolekciju atraktivnih aluminijumskih naplataka. Premijum dodaci između ostalog uključuju kožni tapicirung, armaturnu i centralnu konzolu u crnom pijano laku, aluminijumske pedale itd. Moguće je naručiti i grejana i električno sklopiva bočna ogledala sa osvetljavanjem okoline vozila prilikom približavanja zaključanom vozilu.
* Dužina: 4.310 mm
* Širina: 1.780mm
* Visina: 1.430 mm
* Masa: 1.225 kg
Novi "pro ceed" kupcima nudi identičan izbor motora, menjača i opreme kao hedžbek i karavan verzije. Na raspolaganju su dva benzinska (1.4 MPI, 1.6 GDI) i dva dizel motora (1.4 GT, 1.6 VGT) snage od 90 do 135 KS (66 do 99 k).
U ponudi su pored osnovnog paketa opreme "LH fan" i "LX fan plus", "LX urban", "LX dinamik", "eks stajl", i kao top ponuda "Eks maks" nivo opreme.
Na testu "Novosti" imali smo verziju sa 1,6 GDi motorom sa 135 "konja" i paketom opreme "eks stajl".

U ovom paketu opreme dobijate i električno podesiva i sklopiva spoljna ogledala, projekcijska prednja svetla, dnevna svetla, zadnji krovni spojler, hromirani rub, maske motora, hromirani nastavak izduvne cevi, tonirana stakla, zadnji brisač i grejač stakla. Točkovi su čelični od 15 coli sa gumama 195-65 R15...
Naravno, tu je klima sa hlađenjem pregrade ispred suvozača, centralno zaključavanje, volan podesiv i po visini i dubini, merač spoljne temperature, digitalni sat, reostat,putni računar, radio CD sa šest zvučnika (dva visokotonca), komande na upravljaču, umeci od hroma i aluminijuma...
U "našem" paketu opreme "eks stajl" bukvalno nema šta nema. Od kože, dvoozonske klime, daljinskog centralnog zaključavanja, grejača u spoljnim tretrovizorima, parking senzora, hroma, do aluminijumskih točkova od 16 inča i pneumaticima 205-55 R16!

I koliko ovo zadovoljstvo košta?
Sa motorom 1,4 benzincem sa 100 KS i početnim paketom opreme "LX fan", košta 10.890 evra! Automobil na testu "Novosti" sa 1,6 GDi benzincem i 135 KS (paket "eks stajl"), košta 14.340 evra! Najjeftiniji dizelaš 1,6 CRDI sa 110 KS sa paketom opreme "LX fan plus) staje 14.040 evra.