Lakše do novog automobila

P. Ž.

05. 04. 2013. u 20:58

U Vladi se razmatra uvođenje sistema prodaje automobila po principu "staro za novo". Ne bi kao ranije bili subvencionisani samo automobili koji se prave u Kragujevcu

U Vladi Srbije se najozbiljnije razmatra uvođenje sistema prodaje automobila po principu "staro za novo", po kojem ne bi, kao ranijih godina, bili subvencionisani samo automobili koji se prave u Kragujevcu, nezvanično saznaju "Novosti".

- U suštini to ne bi bila subvencija davanjem novca za otkup starih automobila, kao što je to bilo kod "punta klasik" već bi bio usvojen predlog Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova - kaže naš sagovornik. - To bi značilo da bi kupac plaćao PDV samo na razliku između cene novog i procenjene vrednosti starog automobila. I iznos kredita bi bio znatno niži, pa bi to dodatno pojeftinilo nabavku novih vozila i sasvim sigurno uticalo na povećanje posrnule prodaje.

Ovaj potez nadležnih se tumači i kao "smirivanje" uvoznika koji su revoltirani pojeftinjenjem "fijata 500 L" za 3.000 evra zatražili pomoć i od Evropske unije. Ministar finansija Mlađan Dinkić, objasnio je u pismu Vensanu Dežeru, šefu delegacije EU da Vlada nije subvencionisala prodaju "fijata 500 L" nego da se radi o novcu za otvaranje 1.400 novih radnih mesta u Kragujevcu, a da je "Fijat" rešio da taj novac preusmeri u plasman "fijata 500 L nacionale" na domaćem tržištu.

Uvoznici, koji kako kažu, čekaju reakcije iz Evropske unije, potvrđuju da imaju informacije da bi prodaja vozila "staro za novo" za sve brendove, krenula od jeseni.

POLOVNjACI

UVOZNICI kažu od njihovog zahteva da se zabrani uvoz polovnih vozila sa motorom "evro 3" nema ništa.

- Dobro je što država, ipak, nagoveštava da će uskoro pooštriti kontrolu uvoza polovnjaka. Naravno, nikom nije na pamet palo da zabranjuje uvoz polovnih vozila, ali treba sprečiti da neispravna vozila krstare našim drumovima - kaže Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (14)

Užas

05.04.2013. 23:55

Šta me bre briga za uvoznički lobi! Je li ovo država naroda ili država menaDJera i lobista? Srbija ništa ne dobija subvencionisanjem uvoznika osim rupe u budžetu. Štaviše, još će i svojim parama da "kupi rupu" a posle da je krpi zajmovima koje mi vraćamo.

4c

06.04.2013. 04:04

Ovo bi bilo ravno veleizdaji.Financiranje stranih proizvodjaca automobila,prije svega svapskih i nije nista drugo.Zabraniti i uvoz evropskog otpada.

iz glave

06.04.2013. 07:39

Zastava je ugušena da ne bila teret na budzetu, naravno po ideji ekon eksperta Dinkića...sad nam nameće da teret Srbiji bude sva auto industrija sveta, pre svega "međ zajed", a carina je od 6.okt mizerna

Naelektrisani miš

06.04.2013. 08:27

S obzirom na stanje ekonomije naše zemlje, i sa odobrenim subvencijama retko ko će moći da kupi novi automobil.

Slavisa

06.04.2013. 10:20

Ne pise se menaDJEr nego menadzer! Drzava i treba da pomogne prodaju modela koji se prave kod nas, nego sta!

M

06.04.2013. 10:39

Može. Možda je ta ušteda nekome dovoljna da ga motiviše da proda starije vozilo i kupi novo. Time bi se iole pokrenulo tžište a u suprotnom, stagnacija. Ali...

Moma Zivanovic

06.04.2013. 10:47

IZ satelita se vidi...da uvoznicki lobi neda da se mogu uvoziti slobodno automobili....nego samo preko posrednjika NJIH....a drugo jel ono misli da je narod glup i slep? Oce da kazu da je opel vektra 2003 godiste losija i ne ispunjava euro3 standard...

Gledajući realno

06.04.2013. 11:26

Kad pogledamo kolika je cena Fijata 500 L , malo ko od srednja klase građana može da priušti ta kola.Kao drugo,za te pare se mogu kupiti kvalitetnija kola. To više nije Fića dostupan radničkoj klasi. Najgora slika na našim putevima je kad se tridesetogodišnji veteran bavulja po putu a pri tome je još i registrovan.Bolje je dozvoliti i uvoz Evropskog odpada kako pojedinci kažu, nego registrovati starudije. Jer ipak, nemamo svi para za novi auto.

marko

06.04.2013. 13:03

Znaci automobili koje uvoznici uvezu i skinu im 200000 su dobri i ispravni,a ja sebi neznam da kupim auto preko.Nije njima stalo do ispravnosti auta nego do monopola u trgovini automobilima

Kole

08.04.2013. 00:24

Ako Dinkic obeca, onda ce resenje da bude kvalitetno! Nemajte brige. Kad nas je on prevario?

MilošVA

08.04.2013. 22:32

Lično smatram, da ne treba u ovom trenutku onemogućiti uvoz vozila sa euro 3 motorima. Prosečna starost našeg (srpskog) voznog parka je preko 15 godina (batalite zvaničnu statistiku, posmatrajte stanje na ulicama, i malo više izvan Beograda), po tom osnovu bi bilo mnogo bolje omogućiti voženje auto starosti do 8-10 godina. Privremena mera jeste, ali shvatite, nismo mi EU što se tiče standarda, i nećemo skoro moći svi da priuštimo sebi nova vozila ili polovna do 3-4 godine starosti.