Lakše do novog automobila
05. 04. 2013. u 20:58
U Vladi se razmatra uvođenje sistema prodaje automobila po principu "staro za novo". Ne bi kao ranije bili subvencionisani samo automobili koji se prave u Kragujevcu
U Vladi Srbije se najozbiljnije razmatra uvođenje sistema prodaje automobila po principu "staro za novo", po kojem ne bi, kao ranijih godina, bili subvencionisani samo automobili koji se prave u Kragujevcu, nezvanično saznaju "Novosti".
- U suštini to ne bi bila subvencija davanjem novca za otkup starih automobila, kao što je to bilo kod "punta klasik" već bi bio usvojen predlog Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova - kaže naš sagovornik. - To bi značilo da bi kupac plaćao PDV samo na razliku između cene novog i procenjene vrednosti starog automobila. I iznos kredita bi bio znatno niži, pa bi to dodatno pojeftinilo nabavku novih vozila i sasvim sigurno uticalo na povećanje posrnule prodaje.
Ovaj potez nadležnih se tumači i kao "smirivanje" uvoznika koji su revoltirani pojeftinjenjem "fijata 500 L" za 3.000 evra zatražili pomoć i od Evropske unije. Ministar finansija Mlađan Dinkić, objasnio je u pismu Vensanu Dežeru, šefu delegacije EU da Vlada nije subvencionisala prodaju "fijata 500 L" nego da se radi o novcu za otvaranje 1.400 novih radnih mesta u Kragujevcu, a da je "Fijat" rešio da taj novac preusmeri u plasman "fijata 500 L nacionale" na domaćem tržištu.
Uvoznici, koji kako kažu, čekaju reakcije iz Evropske unije, potvrđuju da imaju informacije da bi prodaja vozila "staro za novo" za sve brendove, krenula od jeseni.
POLOVNjACI
UVOZNICI kažu od njihovog zahteva da se zabrani uvoz polovnih vozila sa motorom "evro 3" nema ništa.
- Dobro je što država, ipak, nagoveštava da će uskoro pooštriti kontrolu uvoza polovnjaka. Naravno, nikom nije na pamet palo da zabranjuje uvoz polovnih vozila, ali treba sprečiti da neispravna vozila krstare našim drumovima - kaže Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova.
Užas
05.04.2013. 23:55
Šta me bre briga za uvoznički lobi! Je li ovo država naroda ili država menaDJera i lobista? Srbija ništa ne dobija subvencionisanjem uvoznika osim rupe u budžetu. Štaviše, još će i svojim parama da "kupi rupu" a posle da je krpi zajmovima koje mi vraćamo.
@ - Ala nas mazu, a?
Ovo bi bilo ravno veleizdaji.Financiranje stranih proizvodjaca automobila,prije svega svapskih i nije nista drugo.Zabraniti i uvoz evropskog otpada.
Zastava je ugušena da ne bila teret na budzetu, naravno po ideji ekon eksperta Dinkića...sad nam nameće da teret Srbiji bude sva auto industrija sveta, pre svega "međ zajed", a carina je od 6.okt mizerna
S obzirom na stanje ekonomije naše zemlje, i sa odobrenim subvencijama retko ko će moći da kupi novi automobil.
Komentari (14)