Završen Sajam aujtomobila: Svi gledali, niko ne kupuje

P. Ž.

31. 03. 2013. u 21:09

Upravo završeni Sajam automobila u Beogradu ostaće upamćen po slaboj prodaji četvorotočkaša. Vlasnike, prema prvim procenama, dobilo tek oko 1.500 vozila. Jedino luksuzna planula

MEĐUNARODNI salon automobila u Beogradu, 51. po redu, ostaće upamćen po poseti koja je bila kao u "starim dobrim vremenima", ali i po jednoj od najslabijih prodaja u poslednjih desetak godina. Procenjuje se da je kroz kapije sajma prošlo oko 160.000 posetilaca, ali je novi automobil pazarilo tek oko 1.500 građana.

- Nismo u stanju da kažemo koliko je automobila prodato, jer za realizaciju dogovorenih kupovina, isporuku kaparisanih vozila i izdatih profaktura treba da prođe bar desetak dana - kaže za "Novosti" Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila, naglašavajući da je jasno da će samo mali broj izlagača uspeti da pokrije i troškove učešća na sajmu.

Petrović objašnjava da je uvek mnogo više izdatih profaktura nego stvarnih kupovina. A samo mali broj uvoznika je zadovoljan prodajom:

ZA SKUPOĆU NEMA ZIME I dok se velika većina uvoznika "presabira" i razmišlja kako da popuni manjak u kasi koji su napravili na Sajmu, prodavci najskupocenijih automobila i kod nas trljaju ruke. Već prvog dana sajma prodat je najskuplji "mercedes SLS AMG" za 345.086 evra, a da je izlagač imao bar još dva-tri ova lepotana (napravljeno je ukupno 400 komada)i oni bi "planuli". Kao alva su išli i BMV modeli, najskupocenije "tojote", "audiji"... Dok su za vozila od 8.000 do 15.000 evra najčešće uzimani krediti i lizing, skupocene limuzine su su planule za gotovinu.

- Pre dve godine prodali smo skoro tri hiljade automobila na ovom Sajmu. Oko 1.000 "punto klasika" je tada prodao "Fijat", a svi ostali oko 2.000. Sada se čini, iako ne znamo konačne rezultate prodaje, izgleda da je rezultat upola manji.

Samo su retki prodavci automobila, poput "Suzukija", koji je prodao 100 automobila, izašli sa podacima. Većina ističe da su rezultati slabiji od onih od pre dve godine

Ni u kompaniji "Fijat", na čijem štandu je bila ubedljivo najveća gužva, nisu želeli da saopšte ni "preliminarne" podatke o broju izdatih profaktura. Svakako najviše interesovanja je vladalo za "fijatom 500 L" posle "stimulacije" FAS od 3.000 evra. Ipak, procena kojom se "barata" da je FAS prodao oko 500 automobila svakako nije "konačna". Jer, sa cenom od 10.990 evra "šumadinac" će kao magnet privlačiti kupce.

Zato i prvi čovek Srpske asocijacije uvoznika automobila, Petrović, još ne želi da potvrdi "cifru" od 1.500 prodatih automobila.

Beogradski sajam je inače samo jedan od 13 sajmova automobila u svetu ove godine. Mnoge zemlje i gradovi su otkazali svoje salone zbog velikog pada prodaje.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

a4

31.03.2013. 22:43

Zar nije Alvirko neki dan rekao da je od prisutnih posetilaca negde oko 38 posto potencijalnih kupaca, ako se ne varam? Kao da smo Kuvajcani, medju 13 sajmova, bre.

Ja

01.04.2013. 11:18

U poslednjih 10-tak godina promenio sam nekoliko automobila. Nijedan nije kostao ispod 30000. I ni jedan nije kupljen u Srbiji.Cena novog vozila u startu je u Srbiji znatno veca nego u Nemackoj.Plus sto za godinu dana u Nemackoj cena vozilu padne za cetvrtinu, a vi uzimate auto koji je prakticno nov, sa par hiljada predjenih kilometara.

srbin

09.04.2013. 12:15

@Ja - aJDE!!! u Srbiji menjas vozila od 30 000 i više, sigurno ti biznis cveta? Nije te sramota!!!

Aca

01.04.2013. 16:41

U Nemackoj su nova vozila skuplja za 10 do 20% u odnosu na ista ta vozila u Srbiji, sa istom opremom.