Vozačima godina donela samo troškove
01. 10. 2011. u 20:57
Ovu godinu će vozači upamtiti po novim i većim izdacima. Za registraciju potrebno čak 13 uplatnica
ODLUKA Ministarstva infrastrukture da i dalje drži na ledu „obaveznu upotrebu zimskih guma“ izazvala je žestoke reakcije stručnjaka za bezbednost saobraćaja, ali su je vozači u Srbiju zdušno pozdravili! Praktično, produžena je važnost prošlogodišnje uredbe, pa će i ove zime biti dovoljne zimske gume na pogonskim točkovima ili „šare dubine najmanje četiri milimetra“ na svim točkovima.
Mnoge je ova odluka ogrejala kao ozeblog sunce, jer će vozači u Srbiji ovu godinu pamtiti po velikom broju „novih harača“.
Shodno novom zakonu o saobraćaju, svi vlasnici vozila u našoj zemlji već su morali duboko da zavuku ruku u džep. I to ne samo za višestruko uvećane kazne.
Ove godine menjaju se (i još se menjaju) tablice, a to „zadovoljstvo“ košta 2.000 dinara. Naravno, da bi saobraćajac koji kontroliše saobraćaj znao da je vozilo sa novim tablicama i registrovano, uvedena je i nalepnica. Lepi se na šoferšajbnu, iznutra i košta 400 dinara.

Ovo nije kraj izdacima. Obavezna je bila i nabavka „fluoroscentnih prsluka“. U jeku „popularnosti“ cena im je sa stotinak dinara porasla prvo na 200, a onda čak na 500 dinara.Sada se prsluci opet mogu nabaviti po cenama do 200 dinara. Ali oprezno sa njima, jer ako ste ga kupili „kod Kineza“ i ako nema etiketu na kojoj piše „SRPS EN 471:2007“ - ne važi!
- da se vozimo bar 10 odsto manje nego lane. Doduše, plaćamo najskuplje gorivo u regionu, koje je uz to, po kvalitetu, na samom svetskom dnu, jer od 100 rangiranih zemalja Srbija je na 93. mestu, u društvu Azerbejdžana i Kirgistana. A i prodaja novih automobila je opala za 25 odsto.
Propisani su još uže za vuču, komplet rezervnih sijalica i komplet prve pomoći. Ova poslednja stavka je izazvala neviđenu tržišnu utakmicu, jer je čak sedam proizvođača dobilo „napismeno“ od nadležne Agencije za lekove da je njihov komplet prve pomoći urađen u skladu sa važećim standardom. Nažalost, vozači se od ovoga nisu ovajdili jer u Srbiji žestoka konkurencija, kao što je to slučaj u svetu, ne znači da su cene kompleta prve pomoći otišle nadole. Oni i dalje koštaju kao na početku, od 1.400 do 2.500 dinara. Zanimljivo da je ovaj iznos viši nego u Nemačkoj, čiji kompleti prve pomoći, inače, ne važe u Srbiji, uz obrazloženje da „uputstvo za upotrebu nije na srpskom jeziku“.
Svi koji su krenuli da registruju automobil morali su, osim para, da imaju i veliku dozu strpljenja jer je bilo potrebno ispuniti i uplatiti čak 13 uplatnica!
Prvo uplatnica za tehnički pregled (cene se razlikuju od tipa vozila). Zatim se bira jedno od osnovnih osiguranja. Cene su tu iste. Za vozilo do 1.200 kubika i 60 KS ono iznosi 7.543 dinara. Treća uplatnica je za „Porez za upotrebu motornog vozila“. Iznos - 1.680 dinara. Slede taksa za „javne puteve“ od 150 dinara i uplatnica za „komunalnu taksu“ - 1.908 dinara. Adminstrativna taksa je 1.400 dinara. „Eko taksa“ je 286 dinara. Sad uplata za nove tablice. Ali na dve uplatnice! Prvo uplaćujete Zavodu za izradu novčanica i kovanog novca (ZIN) 990 dinara, a MUP 1.001 dinara. I za nove saobraćajne dozvole potrebne su dve uplatnice. Prva za račun ZIN 673 dinara, a drugu za račun MUP 527 dinara. Za nalepnicu opet dve uplatnice. Jedna ZIN-u (215 dinara), a druga MUP Srbije (185 dinara).
Voja
01.10.2011. 21:09
Sramota je da se vozaci u Srbiji primoravaju da kupuju komplet prve pomoci koji je dupo skuplji nego u Nemackoj. Uzgred, prva pomoc u Evropi nije obavezna nego se samo preporucuje za one koji znaju da je upotrebe. Pored svih placanja koje moramo da obavimo jedini se od svih zemalja guramo u redovima, kao da MUP placa nama a ne mi njima. Organizacija je i dalje ocajna, nalepnice za staklo su loseg kvaliteta, a vozaci sve to placaju i, kao i za pasose, i dalje uzivaju u guzvama ispred saltera.
Ne samo vozačima , nego svim građanima je ova godina donela samo troškove. Država je povećavala cene , uvodila razne poreze ,a plate i penizije su neznatno porasli, pa je standard i onako loš u ovoj godini pao na niske grane.
Sto kukate,i dalje je na putu veliki broj automobila.
Apsolutno se slazem sa Saletom. Na svim vaznijim putevima i po gradovima i mestima su i dalje VEEEEELIKE guzve. tako da... NEMA KRIZE!! Nije svima obavezno voziti se kolima. Sem onima kojima je to posao ili vezano za posao(ali ne da se samo odvezu( i to sami u kolima) na posao.))
Zasto taksa za javne puteve?Cemu to?Nek objasni neko ako zna/moze sta je to komunalna taksa?Isto vazi i za administrativna taksa,sta je to?A porez na upotrebu motornog vozila,bez komentara.I na kraju jos 30 dinara x 13 uplatnica koju uzima posta.
Komentari (5)