Čanak: Evropa nas ucenjuje fašistima

P. VASILJEVIĆ - V. C. SPASOJEVIĆ

28. 09. 2011. u 20:55

Lider Lige socijaldemokrata Vojvodine Nenad Čanak o svađi sa SVM, Pajtiću, koaliciji, Kosovu, Evropi: Vojvodina dobila maksimum.. Lagano postajem evroskeptik

DA smo oborili Zakon o javnoj svojini, ugrozili bismo opstanak vlade i dobijanje statusa kandidata za EU, a otvorili bismo vrata za dolazak Nikolića i Koštunice na vlast.

Nenad Čanak, lider LSV, tako objašnjava za ”Novosti” zašto je njegova stranka podržala u parlamentu propis oko kojeg su se proteklih dana ”potukle” pokrajinske stranke:

- Glasanjem protiv, mogli bismo da poništimo sve što je urađeno u protekle tri i po godine. Nije bilo dovoljno razloga za jednu takvu avanturu, naročito ako je većina naših amandmana prihvaćena.

* Koja to dostignuća stranaka vlasti niste mogli da žrtvujete zbog vojvođanske imovine za koju se borite?

- Bilo bi potpuno netalentovano da smo zbog sitnog političkog ćara zaboravili na sve ispunjene dogovore koje smo imali sa vladajućim savezom: završetak saradnje sa Hagom, dobijanje ”belog šengena”, socijalno odgovorna rešenja prema poljoprivrednicima u Vojvodini ili izgradnja mosta kod Beške.

PREMIJERI TAJNO ČAVRLJAJU * KAKO to da se bolje razumete sa Mirkom Cvetkovićem nego sa Bojanom Pajtićem?
 - Pokrajinske institucije decenijama se urušavaju i taj proces se ne zaustavlja. Tu je moj suštinski nesporazum i sa ljudima u pokrajinskoj vladi. Izbegava se parlamentarna debata, preskaču se procedure i sve se, vidimo, rešava čak i nekim neformalnim stranačkim razgovorima između Pajtića i Cvetkovića. Ne vidi se ni kad ni kako su se sreli, ili su možda pričali telefonom? Njihov susret podseća na prijateljsko čavrljanje. Kad ja odem kod premijera Srbije, bar se izda saopštenje i ispoštuje se elementarna protokolarna forma.

* Zašto bar niste do kraja insistirali na zahtevu da Vojvodina dobije i železnicu?

- Dug je spisak stvari koje je pokrajina dobila ovim zakonom, a što su bili i zahtevi LSV. Ali poštovanje štetnog Ustava ograničilo nas je. Dotakli smo ustavni plafon koji je nizak. Zbog toga nije postojala mogućnost da železnica pripadne Vojvodini. Potvrdilo se da Ustav mora da se menja.

* U kojoj meri je vaša svađa sa SVM oko imovine u stvari bitka za pokrajinske birače?

- Kod SVM se osećaju lični politički razlozi u parlamentarnom delovanju kako se približavaju izbori. Mislim da ih boli i to što više nisu na vlasti u Subotici, koja je bila njihovo neprikosnoveno uporište. Zbog toga im ”Liga” i DS predstavljaju snage koje već sada treba prikazivati u lošem svetlu.

* Koliko su osnovane vaše optužbe da SVM planira koaliciju sa SNS?

- SVM je stranka nacionalne manjine i oni imaju filozofiju da moraju da se bore za prava svog naroda bez obzira na to ko je na vlasti. Zato ne čudi mogućnost da mogu u budućnosti da se okrenu i ka SNS ako ovi pobede na izborima.

* Po toj logici, mogli su u vlast i sa radikalima, a to se nije desilo?

- Sa radikalima nisu mogli dok se ovi nisu destilisali. Jer, ”šešeljevci” su imali ideju da sve nesrbe potrpaju u vagone i deportuju. Od kako su Toma i Vučić, što bi rekao Vuk Drašković, ”presvukli ćurak naopako”, postali su prihvatljivi za SVM. Sad mu naprednjaci dođu - nacionalno osvešćene demokrate.

* Jeste li odlučili da li ćete ponovo u predizborni savez sa DS?

- Konkretnih dogovora još nije bilo, ali je velika verovatnoća da ćemo ponovo zajednički izaći na parlamentarne izbore.

* Možete li da zamislite LSV u republičkoj vlasti sa SNS, ukoliko se posle izbora formira nekakva ”velika koalicija”?

- Ne. Ne postoji opcija da LSV bude u koaliciji sa radikalima, niti sa bilo kojim njihovim destilatima. Nas u toj priči neće biti. Ne verujem ni u koaliciju DS-SNS.

* Podržavate li državnu politiku prema Kosovu i Metohiji?

- Politiku koja se zalaže za nenasilje, dijalog, zaštitu ljudskih prava uvek podržavamo. Naša ideja je i da se u prvi plan stave građani Kosova, a ne samo teritorija. Mnogi nesporazumi će nestati kad i Srbija i Kosovo postanu deo EU.

* Kako da se rasplete konkretna kriza na severu Kosova kad se i evropske integracije dovode u pitanje?

- Blokada na administrativnim prelazima teško se može rasplesti dok međunarodni činioci ne pomognu. Zbog čega EU, na primer, kojoj je toliko stalo do mira na Kosovu, nije ucenila vladu u Prištini evropskim integracijama, ako ne napravi carinsku uniju sa Srbijom?!

* Raste li to evroskepticizam čak i kod vas?

- U EU ili nema dovoljno vizionarstva ili nema dovoljno spremnosti da se reši problem na Kosovu. Sede u Briselu kao strogi profesori i ocenjuju da li smo dovoljno učinili u skladu sa njenim udžbenikom. Moram priznati da to kod mene razvija jednu dozu evroskepticizma. Taj skepticizam je još mali, ali postoji.

* Spekuliše se i da bi Budimpešta mogla da nam blokira evrointegracije ako se ne vrati imovina potomcima Mađara koji su bili na strani okupatora...

- Neki ”patrioti” kažu - ako treba da biramo između Kosova i Evrope izabraćemo Kosovo. A LSV kaže: ako biramo između EU i rehabilitacije onih koji su naše sugrađane streljali i bacali pod led, onda ćemo se ozbiljno zamisliti. Razmislićemo kakva je to EU i želimo li u nju uopšte da uđemo. Mora da postoji crvena linija. Apsurdno je da nas EU kojoj je jedan od ugaonih kamena antifašizam, ucenjuje sa fašistima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (78)

Pedja

28.09.2011. 21:16

Da se vežem za poslednje pitanje, fašizam u Mađarskoj je u velikom porastu što se oseti i u severnoj Vojvodini, grupe razgoropađenih mađarskih nacionalista se više ne skrivaju već otvoreno ističu svoje težnje o reviziji trianonskog sporazuma i uskrsnuću velike Mađarske. Beogra se dotle zanima samo sa kosovom dok sve destruktivne snage u Srbiji to koriste i rade protiv nje i njenog naroda.

Branivoje Jevtovic

29.09.2011. 01:27

@Pedja - Zato su digli spomenik Madjarskom Nacisti sto pobi srbe u Vojvodini,a sad govori o fasistima

johnny

28.09.2011. 21:28

Ovog coveka nikad nisam voleo, ali mu je ovde skoro svaka na mestu. Fantasticnoj konstataciji da nas EU ucenjuje sa fasistima, treba dodati i da nas ucenjuje i sa banditima (u Pristini)!

MatijaBG

28.09.2011. 21:41

Bravo Nenade.Nista nam ne mogu.....demokratska Srbija uvek dodje do pobede,nebitno tezim ili laksim putem.Srbija gaazi prema kandidaturi,pred vratima smo ulaska u EU i nema stajanja.Eto srece da te vise slusaju,a i da su te slusali 5.oktobra 2000/te,drugacije bi danas bilo.

peria

29.09.2011. 06:55

@MatijaBG - Kad matija podrzi Nenada to moze znaciti da se nenad jedi, podrzavaju ga i ges osobe. mislim da ako vidi odrece se tvoje podrske javno.

Gale

28.09.2011. 21:41

Ovaj čovek je podrzao vladu sa SPS-om koji je tako pljuvao da je to strašno, bahati se sa onim sneznim sankama po Novome Sadu, ne znam kako ga nije sramota. Da je pameti u ovom narodu da ovaj čovek ne dobije ni jedan jedini glas.

goran.s

28.09.2011. 21:52

G Canak, hocete li po ovom ili novom Ustavu ono zasta se se izborili prebaciti u nadleznost Banata,Srema i Backe kako bi blagodeti regionalizacije jos vise priblizili gradjanima?!

Joksim bre

28.09.2011. 22:00

Rauju me Cankovi strahovi, posebno onaj ... otvoroli bi put za dolazak Kostunice na vlast ... ! A smeta mu u Ustav zbog zeleznice i sl., sto govori da je Ustav odlican.

Милан-Сириг

28.09.2011. 22:21

Ко је теби дао за право да у име нас грађана о било чему преговараш?Ти водиш минорну странку која цензус може само да сања ,а понашаш се као да си главни.Дали је то игде у свету могуће?

ptica fenix

28.09.2011. 22:52

Tri puta sam procitao tekst.Zarje moguce da su ovo Canakove reci.Ako je tako kao sto kaze onda bravo

Čedomir Činić

28.09.2011. 23:41

pravite zakon samo srbi koji rade za drzavu ili njene interese kao i pojedine manjine imaju prava, ovo nije diskriminacija?

Veselin Kovijanic

29.09.2011. 00:09

Kako se iz ovih komentara jasno vidi nivo Srbije!? Covjek govori o situaciji kakva je sada. Svi komenttori, ili se cude rijecima ili pominju "cud". E moji mali (kako bi vam to puno znacilo kada bih vas oslovio sa "veliki"), kad naucite da slu sate nekog i da pri tom odvajate bitno od nebitnog, i da postujete (sa)govornika, onda ce "vase velicine" moci da nauce nesto. "srbi su nebeski narod" i sve ovo nam je neko napravio. Ovo je velika zavjera! Pazite da nema u komsiluku neko sa Antarktika.

Rambo jači od Rokija

29.09.2011. 00:51

G-din Čanak je zakleti pobornik poštovanja ljudskih prava ali me interesuje zašto se u ovom interviju nije osvrnuo na povećanu rasnu netrpeljivost u Temerinu i napad Mađarskih delikvenata na rasnoj osnovi. Baš me interesuje njegov komentar po ovom pitanju. Interesuje me zašto ligaši neizmerno mrze izbeglice iz Republike Srpske Krajine jel glavni razlog to što su došljaci? Setite se da su svi Vojvođani došljaci samo je pitanje perioda kada su se pojedine zajednice doselile.

Sofronije

29.09.2011. 01:59

Evo gospodina "DI SU NAŠI NOVCI" progovara, budi se..Budi svoje autonomaške ideale..osvanuli bilbordi u Novom Sadu, njegove male trgovačke stranke o nekoj Vojvođanskoj naciji, o kakvoj je sad naciji reč, da to Nenad Čanak i njegovi džeparoši neće možda da izmisle novu naciju i to baš pred sam popis stanovništva

Ivan

29.09.2011. 03:42

Neverovatno kako ljudi koji zive izvan Vojvodine nista ne razumeju kad jedan original pokrajine progovori. Strasno.....zato se Srbija i dezintegrise....

Milojko

29.09.2011. 05:56

Nenada Čanka mnogi u Srbiji ne vole, neki čak i mrze. Reći ću vam zašto - zato što nije licemer, što kaže ono što hoće a ne ono što bi se slušaocu svidelo. Kamo sreće da je više takvih, tada bi se moglo formirati javno mišljenje. Javno mišljenje se ne može formirati od poltrona, već od različitih ličnih mišljenja. Kad sedite u kafani na grupnom piću, smete li da izdvojite svoje mišljene drugačije od većine ili se plašite kazne? Upitajte se jeste li kukavica.

Čedomir Činić

29.09.2011. 07:10

uredu mogu da razumem da kazete to sta vidite i osecate i na osnovu toga odlucujete o razlicitim politickim pitanjima, pitanje je dali vi mozete da prihvatite i da neko sedi sa strane i posmatra na koji naci se radi, danasnja politika je otvorena scena, ljudi koji poznaju proces vide greske, a sad ako se ista situacija ponavlja vise puta zared to vise nije slucajnost, nesto se krije iza toga.

istina

29.09.2011. 09:16

Moram na ovim mukama da se smejem.....kome sve ovo prica Canak , mozda onim svojim jedan posto glasaca....pa i vrapci na grani sve to znaju , mi to vidimo vec deset god. a Canak moze maglu da prodaje Matiji BG i slicnima , europa nas zeljno ocekuje !!!

prepoznati

29.09.2011. 09:30

bilo sta da covek radi da ostvari svoj cilj u bilo kom smislu da napravi napredak, da prepozna izvor neceg ili ono cime je opterecen ili neko nekog opterecuje mora da ostvi trag da bi pronasao izvor.

Lara

29.09.2011. 09:43

Lazni car Scepan Mali, samozvani monarh voljene mi Vojvodine se opet oglasava! I kad vam se ucini da mu je neka rec na mestu, ne slusajte ga! Znamo ga mi ovde i suvise dobro, njegova diktatura je beskonacno velika, a broj glasaca minoran, ko ga drzi na vlasti, da nam je samo znati?! Nije se ni cuditi sto mu je Milo Djukanovic jedan od najbojih prijatelja, svaki od njih tezi stvaranju svoje licne drzave, samo sto je Milo za sad uspesniji!Ne bih Madjare, nego njega o onaj voz o kome govori.

bane bgd

29.09.2011. 10:58

@Lara - U pravu si Lara, da li verovati Čanku čiji je prijatelj  Milo Đukanović. Ne može neko da se predstavlja kao moralista i demokrata a ovamo su mu ovakvi prijatelji

Shonan

29.09.2011. 09:44

Ustav je dobar i ne treba ga menjati jer je svaka partija ugradila deo svog programa u njega i samim tim je dovoljno dobar za sve i dovoljno los za sve sto znaci da je idealan.

aleksandar

29.09.2011. 09:45

Gospodine Čanak i vaša je krivica za ovo što se dešava u Temerinu, sve ove godine ste tolerisali mađarski fašizam, za vas su uvek unapred Srbi bili krivi za sve i svašta. E pa sada obuzdajte divljanje mađarskih fašista dok još nije kasno po Vojvodinu i sve njene stanovnike. Na vama je odgovornost gospodine Čanak.

gashi

29.09.2011. 09:59

Bližaju se izbori .Gospodin Čanak, kao, i svi političari voli da zaboravi.!Kosovo, več je Ucenjeno.Ahtisarijevim Planom. Nije nastao (rastao u Prištinskom vrtu) nego kod onih koji i Beogradu .diktiraju ista pravila.E sad ako Srbi, ne prihvataju ,to je sasvim nešto drugo.Ali Morače .Kad tad.!!!

Lazar III

29.09.2011. 10:36

@acogz - ...njima ne fali...ALI NAMA FALI MNOGO TOGA! (Pitanje Ti je u fazonu> BURUNDI i SVAZILAND>>>mogu biti velesile?)

Edo

29.09.2011. 11:23

@acogz - Njima nista, jer imaju 10x veci bruto nacionalni dohodak po glavi stanovnika u odnosu na Srbiju. Zato su i nezavisni, ali su civilizovani i zive u pravnoj drzavi.

MatijaBG

29.09.2011. 12:38

@acogz - I Norveska i Svajcarska ce jednog dana uci u EU.Tako je Island bio protiv dok nije naisla kriza ,a sad klece da udju...zato tisina,idi po Seseljeve bajke i citaj,nije danasnji svet za takve.

EU gradjanin

29.09.2011. 13:19

@acogz - acogzAli postoji jedan mali problem...Srbija nije Norveska ili Svajcarska....

lolzinjo

29.09.2011. 10:30

Godim Canak pogledajte se u ogledalo i nasmejte se dok citate vase izjave ! I recite dok se gledate s osmehom : " Na ovom svetu , TO , nije istina " !

Miloje Jovanovic Miki

29.09.2011. 10:46

Nikad vise odluka i zakona za dobrobit Vojvodine i nikad manji standard vojvodjana, nikad toliko bede i siromastva a genijalni dometi Nenada i drugova se ne vide...

Lala

29.09.2011. 11:27

G.Canak,Upravo je interes nas Srba, da ne prihvatimo kolektivnu odgovornost celog naroda za zlocine. Jer, ako su nam svi Madjari krivi zbog racije, onda i drugi mogu reci da su im svi Srbi krivi zbog Srebrenice, Vukovara,... a da ne spominjemo 1944/5, kada je u ime osvete zbog racije pobijeno 10 x vise Madjara u Vojvodini, a njihova imovina konfiskovana.

Srdjan

29.09.2011. 11:56

@Lala - Da li je i koliko Madjarska platila ratne odstete ?Oduzimanje zemlje Madjarima i Nemcima i njihova deportacija je bila vid ratne odstete.

Umnjak

29.09.2011. 11:36

Nekako nisam imao želju da čitam i u Novostima šta ovaj čovek priča. Ali, ipak. Ostaje da mu treba poručiti - to što on tek sada saznaje i saopštava - mi smo znali, pa i govorili, pre 15 godina.

dan osman

29.09.2011. 12:54

@Budapest - hoce, hoce al' kad Madjarska dobije izlaz na sredozemno more...

Serban

29.09.2011. 17:24

@Budapest - Dragi Madjar, valjda, pomoci cu tebi i tvojima ako povratite Agram kojeg smo vama oduzeli. Imaces dosta pomoci

Princ Ferdinand

29.09.2011. 17:29

@Budapest - Bačka i Banat nikada nisu ni bili u Mađarskoj, već u Austrougarskoj, u kojoj su imali status Srpskog Vojvodstva. Što bi nama rekli u vezi Kosova, MI Vama kažemo u vezi Vojvodine- Prihvatite realno stanje na terenu. Inače koliko ste sada jaki, ostaćete i bez Budimpešte jednog dana.

fakundo

04.10.2011. 21:24

@Budapest - ... kao srbija bez Slovenije, Hrvatske, Bosne, Makedonije, CRNE GORE i Kosova?????? ... Vranja? .... Beograda????

Lady D

29.09.2011. 12:13

Naravno da Čanak nije ugrozio opstanak Vlade, jer se cenjkanjem , kao na pijaci, izborio za svoje amandmane. Verovatno da zato i strahuje od dolaska opozicije na vlast, jer sumnjam da bi mogao tako da trguje. Sramno!

Apsolutisticka demokratija

29.09.2011. 15:00

Grckoj ce da oduzmu suverenitet, komesari EU sa neogranicnoj moci ce da preglasaju narod, a vi pricate npr. o demokratiji i narodu ko suveren drzave ili o slobodi kretanja. Grci nemaju vise para da putuju.

BivsiYU

29.09.2011. 15:02

Nenadu Čanku preporučujem da ide u penziju. Dosta je na političkoj sceni, bolje neka svira i pjeva da mu život bude ugodniji. To važi za mnoge Srbiji .

faust

29.09.2011. 15:10

Gos' n Čanak, šta to rade vaši dragi Mađari po Vojvodini ? Da li je to možda uvođenje neke vrste tihe strahovlade od strane Mađara i vojvođanera a koja je uperena protiv Srba u Vojvodini. Da li je to šiptarski scenario sa Kosova ? Napadi i prebijanje Srba dok se ne odsele. Ako se ovako nastavi zapaliće se Vojvodina. Gos' n Čanak smirite vaše drage Mađare i vojvođanere dok ne bude kasno.

Kobac

29.09.2011. 15:10

Ma da nas EU ucenjuje samo sa fasistima bilo bi dobro ali tu je mnogo drugih tema koje bodu oko. Za EU vi iz redova vlasti ste najbolji puleni kada je u pitanju rasparcavanje Srbije. Bolje od vas nisu mogli da nadju. Skupila se elita sa sloganom ZES i za dobijene pare zamajavace narod dok brod tone. Patriotizam se ne stice preko noci i autonomaske fotelje. Ili te roditelji vaspitavaju u duhu tradicije ili ne. A cinizam kojim zraci Canak prosto iritira tesnu kozu.

boban

29.09.2011. 15:18

Nenad Čanak je tek sada shvatio kakve su namere Eu prema Srbiji. Dobro jutro Nenade, videćeš ti još novih neprijatnih iznenađenja iz EU. Bićeš ti Nenade još veći evroskeptik nego što si sada. Sve dolazi na svoje.

Mia

29.09.2011. 15:28

Pa dobro ste se setili . Do sada ste stalno govorili da od Evrope nema nikakvih ucena i uslovljavanja. Sada ste ipak videli da tih ucena i uslovljavanja ima ite kako. Međutim građani Srbije su ucenjeni i od Evrope i od same naše vlasti. Valjda ćemo se tih ucena osloboditi na sledećim izborima.

baunti

29.09.2011. 16:48

@Mia - Trebaju mu glasovi umjerenih nacionalista, tj, narodnjaka. Nije ni on cvjecka, nego je svjestan kako je SNS tj. SRS prosao na zadnjim izborima.

Brane

29.09.2011. 17:12

Veoma istinito! Tragicno je da ovo Zapadni svijet spoznaje ali to sa namjerom cini jer ima jednostavan cilj: "kreirati haos!". I zasto onda uopste razmisljati o pravdi bilo koje vrste. To jacem danas nije cilj. Cilj je da se stvori pogodno tlo za manipulacije u geo-politickim okvirima na regionalnom pa i svjetskom nivou. To znaci da nas nece mimoici buduci ratovi u bilo kom stupnju zagrijanosti. To znaci da Zapad svjesno neopravdano pomaze fasisticke snage da bi ostvarili svoje ciljeve.

Marko Petrovic

29.09.2011. 21:12

@Brane - Brane, bravo ! Briljantno ! Staro "pravilo" : zavadi pa vladaj ! u potpunosti se sprovodi. Nazalost sve se desava u kratkom vremenu. Narod mora da prepozna vukove u jagnjecoj kozi.

strudla

29.09.2011. 19:34

@Stojan - imate pravo da neko prepozna neku osobinu covek mora da je sam genetski obdaren, za to sta navodi ili ima dobru podkovanost da to prepozna, vi ste dobro upoznati prepoznali ste farbara, znaci to je taj koji farba nebo i patose dunav, a prepoznaje fasizam.

Bata Dosen

30.09.2011. 05:19

@Stojan - Strudla , upravo tako i TACKA , sledi veliko slovo . To samo onako o prepoznatljivosti

Gliga_D

29.09.2011. 17:52

Финансијери, благо сам застранио, дајте ми једну вашу ињекцију да се вратим на прави колосек.

Glasao samz a pogresne

29.09.2011. 17:57

Ne da sam postao evroskeptik, zbog ucena koje nam evropa postavlja, vec sam pun nepoverenja iu vladu, koja se sasto ji od mnogo stranaka koje gledaju svoje fotelje, dok narod ispasta. Narod nije nista dobio a mislim da ne da necemo dobiti nista, vec da cemo izgubiti i evropu i kosovo i to sve zbog losih politicara na vlasti...

Bata Dosen

29.09.2011. 18:07

Citajuci ovaj intervju neodoljivo me podseca na drage stare Banatske Vetrenjace . Izbori su na Pragu i zamislite da nedobijete ni 0,5 % Glasova ??

Stevan

29.09.2011. 18:46

Ne da sam postao evroskeptik nego cu i glastai za SNS. Da li je to mogao neko da zamisli pre godinu dana?

stankop54

29.09.2011. 20:43

Ne da sam euro skeptik vec bi smeo i da se kladim ako donesu odluku nekad da nas u nju prime narod ce to odbiti na referendumu.Politicari nek ispunjavaju njihove ucene jer za njih nema alternative.

Dejan

30.09.2011. 11:25

Ovaj Canak je prevrtljiv.Okrece se kako vetar duva.Bitno je sacuvati fotelju ....po svaku cenu:

maja

30.09.2011. 14:35

Ja sam iz Zrenjanina(Banat).Imam jedno pitane za Vas: gosn Canak DI SU NASI NOVCI???Isti ste kao i svi drugi politicari.Svako otima gde god stigne..Zrenjanin ste ojadili i sve odvukli u Novi Sad.

bačka

03.10.2011. 20:08

Stvarno nije lako svariti ove političare. I ovog treba poslati na mirnije mesto, što dalje od ljudi, od politike, na neko pusto ostrvo, da reši svoje probleme. On je opasan za sve nas.