Ljajić: Hag bio paravan za Kosovo

Danijela MILINKOVIĆ

11. 08. 2011. u 20:58

Ministar rada i socijalne politike o prljavoj kampanji, odgovoru na krizu, nepravednom odnosu Evrope: Status kandidata siguran, ali ne i datum pregovora. Kampanja će biti prljava, a naprednjaci će to iskoristiti

VEĆ sada je sasvim očigledno da će predstojeća kampanja biti oštra i vrlo prljava i da će se, nažalost, u velikoj meri voditi i među strankama koje sada čine vladajuću koaliciju. Strahujem da će partije na vlasti najveći deo energije trošiti na međusobna sukobljavanja, umesto da je usmere prema opoziciji.

Zbog toga su, kaže ministar rada i socijalne politike i lider SDPS Rasim Ljajić, reakcije na njegov predlog da stranke vlasti naprave dogovor o međusobnom nenapadanju u kampanji i da na izbore idu u tri kolone, bile kao da je ”udario u osinje gnezdo”:

- A tri kolone su već faktičko stanje u vladajućoj koaliciji, očigledno je da će SPS ići sa svojom listom, URS sa svojom, a da će DS takođe okupiti deo stranaka. Mislim da su kritike koje su usledile imale za cilj da diskredituju mene lično, a ne samu ideju. To je još jedan znak da je već počela bitka za glasove, što neće doneti ništa dobro nijednoj od stranaka, ni koaliciji kao celini.

* Kome će vaše razmirice ići naruku?

- Očigledno naprednjacima. Oni će imati idealan manevarski prostor da likuju i dolivaju ulje na vatru u našim međusobnim optužbama. I dalje tvrdim da je nekorektno da sedimo u istoj vladi i razmenjujemo oštre polemike, jer se manje-više borimo za slično biračko telo.

* Očekujete li da se sukob vodi ne samo oko preotimanja glasova, nego i oko ciljeva -da li je to Evropa, Kosovo, borba protiv krize...

MINISTARSKI STAŽ
* OSTAJETE li pri odluci da ne budete ministar u sledećoj vladi?
- Da. I Srbiji i Vladi potrebni su i novi ljudi i nova energija.

- Ne očekujem sukobljavanje oko ključnih političkih tema, već prizemne svađe u borbi za glasove.

* U kojoj koloni vidite sebe?

- Pregovaraćemo sa svima koji nas pozovu, obavićemo krug razgovora i sa sindikatima, koji su već najavili da bi mogli da se politički angažuju, i tek nakon toga donećemo odluku.

* Već su vas svrstali uz lidera URS Mlađana Dinkića...

- Najviše bih voleo da na izbore idemo sami. Ipak, realan sam čovek, mi smo mlada stranka, suviše je rizično. Ali, sasvim sigurno nećemo po svaku cenu ulaziti u neke aranžmane, još manje smo zainteresovani da po svaku cenu budemo deo vlasti.

* Strahujete li da bi vlada DS i naprednjaka bila ”smrtna presuda” za sve manje stranke?

- Ja tu vladu ne isključujem.

HLADNA GLAVA
* Znači li to da se poslednjim nasiljem na Kosovu zapravo namerno vezuju ruke Beogradu - da bude primoran da prekine dijalog, a zatim da bude optužen da koči taj proces?
- Naši građani imaju puno pravo da budu nezadovoljni ponašanjem EU, zbog dvostrukih standarda, često nepravedne politike koja je vođena prema Srbiji. Ali, sada moramo da delujemo krajnje racionalno, hladne glave da pristupimo čitavom procesu. Moramo da kažemo da EU ostaje naš spoljnopolitički prioritet i da tu nema dileme. Ne bi bilo pametno da se konfrontiramo sa Evropom. Ipak, postoje i neke crvene linije ispod kojih ne možemo da idemo.

* Da li to znači da među njima već postoje kontakti i pregovori, a da vi to znate?

- Do te vlade može doći ako to bude jedini način da se matematički obezbedi stabilna većina. Po mom mišljenju je gore rešenje imati tesnu većinu u parlamentu, od 127 poslanika, nego vladu koju će činiti DS i SNS. Naravno, to bi bila vlada iz čiste nužnosti, da se ne bi išlo na nove izbore. I DS i SNS će, sasvim sigurno, težiti da dođu do stabilne većine, bez učešća druge stranke.

* Hoće li izbori biti, kako kažu u DS, na proleće i da li će se glasati za sve nivoe vlasti?

- O datumu još nije bilo razgovora u koaliciji. Najrealnije je da budu u prvoj polovini aprila, i to izbori na svim nivoima.

* Završili smo saradnju sa Hagom, a skoro da nije bilo poštene pohvale iz Evrope...

- Nažalost, obistinile su se moje slutnje da je haški uslov bio samo paravan za Kosovo. To je bilo evidentno dan posle izručenja Karadžića 2008, kada se na sastanku Saveta ministara EU u Briselu gotovo nisu ni osvrnuli na to. Kada smo izručili Mladića, odmah su tražili Hadžića... To je svojevrsna hipokrizija koju Evropa demonstrira prema nama. Kosovo sada izbija kao glavni uslov, i to građanima moramo otvoreno reći.

* Jesmo li već pred izborom Kosovo ili Evropa?

- EU insistira na rešavanju kosovskog pitanja, ali to u ovom trenutku nije formulisano kao izbor između KiM i članstva u Uniji.

* Ali, da li će taj uslov biti tako tvrdo postavljen u kasnijim fazama integracija?

- Iskreno, građanima ne bih smeo da garantujem da neće!

* Ima li Vlada strategiju ukoliko ne dobijemo status kandidata i datum za početak pregovora?

- Čak i da nismo uhapsili Hadžića, zbog izručenja Mladića dobili bismo status kandidata. Ali, datum je još neizvestan, jer EU očekuje konkretan napredak u pregovorima Beograda i Prištine. Borimo se da ga dobijemo, ali lopta, nažalost, nije u našem dvorištu.

* Jeste li zadovoljni kako je Vlada do sada reagovala na krizu na severu Kosova?

- Lako je sad tražiti slabe tačke i kritikovati odluke koje se donose. Nalazimo se u veoma teškoj situaciji, gaseći požare nasleđenog problema.

* Da li je rešenje u podeli Kosova ili je već sada na delu integracija severa sa teritorijom koju kontrolišu prištinske vlasti?

- Milošević je bio poslednji srpski političar koji je mogao da diktira rešavanje kosovskog problema, jer je imao faktičku vlast i na KiM. Tad je propuštena velika šansa za mnoge solucije koje su povoljnije od ove koju imamo sada. Da je tada neko Albancima ponudio podelu, verujem da bi se većina izjasnila za to. Sad imamo nove okolnosti i pominjanje podele je potpuno kontraproduktivno.

* Nismo više u poziciji da biramo?

- Mi ne treba javno da govorimo o bilo kom konačnom rešenju, jer su naše pozicije slabe, pa se čak i najbolje ideje u startu osujećuju. Treba da nastavimo pregovore sa EU, da učinimo sve da poboljšamo kvalitet života ljudi na KiM, da ih zadržimo tamo, jer samo zahvaljujući njima smo i u poziciji da pregovaramo. Ne pomaže da se busamo u prsa, organizujemo mitinge, iz Beograda šaljemo verbalnu podršku. Stalno moramo da imamo dijalog sa ljudima koji žive na Kosovu.

* Može li se dogoditi da izborni rezultat bude pravi šok za vlast?

- Moramo da uradimo sve što možemo, ne razmišljajući kako će se opredeliti birači. Šta će bilo kome dobar izborni rezultat i vlast, ako nas zapljusne još žešći talas krize, stanu EU integracije, situacija na Kosovu se zakomplikuje. Iskreno, ne daj bože nikome da u toj situaciji bude na vlasti.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (68)

Dejan

11.08.2011. 21:36

Na prvi pogled je pravo cudo kako je ovakva Vlada opstala ovako dugo, sa tolikim medjusobnim "sukobima"...A onda malo razmislim, i postaje jasno da su to vestacki sukobi, kako bi partije na vlasti izbegle polarizaciju birackog tela, koja im ovoga puta ne ide u prilog.Ali tesko da ce im to uspeti, jer vecina sve njih rezonuje kao vladajuce partije, tako da ce glas za jednu "kolonu" biti glas za sve njih.

Zoran

11.08.2011. 22:00

1. Treba zabraniti predizborne koalicije2. Podići cenzus na 10%3. Sve je to džabe, svi su oni isti, jedino im je važno kako da potrpaju što više novca u svoje džepove i da zaposle što više rođaka, prijatelja i članova stranke. Jedino rešenje je da narod uzme stvar u svoje ruke!

kiki

11.08.2011. 22:17

@Zoran - Nazalost to nije moguce.Vlast cine predstavnici naroda koji donose odluke u ime vecine koja ih je izabrala.Problem je sto ti predstavnici naroda ne vode racuna o opstem dobru nego o svom licnom prosperitetu.Da nije tako, ne bi direktori javnih preduzeca u ovom uzasu kupovali besne sluzbene automobile.Vlast treba menjati na svake cetiri godine.Taman nauce kako da vade pekmez iz tegle, novi izbori i nova vlast.To nam je jedin sansa.

Gale

12.08.2011. 08:57

@Zoran - @ zoranne,nego treba zabraniti POSTizborne koalicije,da se hipokrizija konacno bar malo umrtvi i da se konacno jasno vidi ko se na koga u skupstinskoj sali dere a ko s kim u restoranu kafu pije.mada i ovo resenje je samo vrh ledenog brega u resavanju naseg drustv-moralnog propadanja...

Vladimir

11.08.2011. 22:00

Ja samo ne razumijem o kakvoj vi evropi govorite,i cemu se nadate.Pa zar ne vidite da su u takozvanim evropskim zemljama neredi i bankroti.Pridruzivanje cemu,dok se Srbija raspada,oni je kao pridruzuju evropi.Kad vas siptarija pritisne rado ce mo vam pomoci...Mi srbi iz RS.

Miroslav

12.08.2011. 09:25

@Vladimir - Ma ne možete vi ni sebi pomoći, a ne nekom drugom. Svi smo mi šaka jada i bede. Ali neki od nas umišljaju da "mnogo smo jaki" - pa onda dobiju po nosu od svih redom (čak i od "šiptarije"). Zato - pssssst !

Gotovuša Zlatko

12.08.2011. 09:33

@Vladimir - u pravu si vlado , gde srbija toliko srlja i začim toliko žudi. umesto da bežimo što dalje od evrope mi uporno plačemo za njom. strašno!!!

uki

12.08.2011. 09:54

@Vladimir - Prava Srbija je Srbija dole na Kosmetu i Srbija preko Drine, mi ovde u matici ne smemo zloupotrebljavati to ime. Nismo mu dostojni ,nismo mi odavno vec ni srbi ni Srbija.

Vladimir

11.08.2011. 22:34

Pogledajte vi samo odgovor jednog ministra na poslednje pitanje.Pa sta bi oni da vode zemlju u kojoj samo od sebe tece med i mlijeko.Boze sacuvaj...

Ivana

11.08.2011. 22:42

Njihovim me]usobnim sukobljavanjima nikada kraja, vlada korupcija i kriminal opšti haos. Vlast nema rešenje za izlazak iz krize. Svakim danom je situacija sve gora i gora, 20 godina se političari na vlasti prepucavaju, a ništa ne rade za sopstveni narod.Potrebni su nam izbori, promena političkee strategije kao i nove političke ideje

Igor

11.08.2011. 22:42

Sad ti opet naprednjaci smetaju, nateracete me da ih glasam jer ste tako losi da je to strasno.

Bata Dosen

11.08.2011. 22:55

To o Kosovu su znali i Vrabci na grani , al bitno je bilo satanizovati Srbe u Evropi i svetu

Duki

12.08.2011. 00:32

Očigledno da rasulo vlada u redovima koalicionih partnera na vlasti. Prosto ne mogu da verujem da je u ovakvoj situaciji, kad se svakodnevno događa štrajk za štrajkom, kad je stanje u državi kritično, uništena privreda i prezaduženost zemlje, opasno nestabilna situacija na severu Kosova, njima jedina i najveća briga ta što SNS ubira poene.

slavko radovnovic

12.08.2011. 00:55

Bogati LJaicu!Pa nije moguce da vi srbijanski politicari niste to ranije znali.A sta je paravan za Sandzak.Kad ces ti vec jednom zajedno sa svim ostalim Bosnjacima u srbijanskom parlamentu traziti specujalni satatus za Sandzak.Cujem da je Njemacka vec osnovala Klub prijatelja Sandzaka.

Milos

12.08.2011. 02:24

Nije li Kostunica na sve to upozoravao dok je bio premijer, ali je tada predsednik Tadic rekao da Evropa nema alternativu i potpisao SSP...Kostunica je tada predlagao da se ne poptisuje taj sporazum dok se EU ne izajsni sta zeli od SRbije i u kojim granicama je vidi.

Dragan bgd

12.08.2011. 02:57

Evoga i Rasim poput Djnkica priznaje nesto direktno,nesto indirektno da su ih njihovi partneri sa zapada navukli ili nasankali kako god.Medjutim,zabrinjavajuca briga je negovo vidjenje stvari a opstanak na vlasti,gde on nije jedini iz skrpljene vecine od skoro 20 stranaka.Evo i sad covek kaze da da njihova energija treba da bude usmerena protiv opozicije.Uopste nije vazno u kom kontekstu je mislio.To im je cilj kako da jos jednom izrade narod sa svojim spinovanjima i ostanu na vlasti.NECE DA MOZ

govorim istorijske cinjenice

12.08.2011. 04:18

Kako Hag moze biti 'paravan' za obavezu drzave Srbije dobijenu 3 godine pre dogadjaja na Kosovu ??? Srbija ima Hag kao obavezu tri godine PRE NATO BOMBARDOVANJA jer svi znamo kada je za RM raspisana poternica 1996 a Kosovo bilo 1999.Po meni Hag nije bio paravan za Kosovo nego za nasu vladu da "koci' isporuku RM i GH.Drzava Srbija je punih 16 godina otezala da ispuni ono na sta se obavezala kao clanica UN u medjuvremenu su se pojavili Kosovo i zelja Srbije da udje u UN.

Nenad

12.08.2011. 05:39

To o cemu vi g.Ljajicu sada pricate, moglo bi se nazvati politickim slepilom.Prema tome, bolje je izaci iz politike, nego "tumatati" u magli. Mozda se varam,a to bi za vas bilo katastrofalno.

Milutin

12.08.2011. 06:34

Nije mi jasno kako narod u Srbiji trpi vlast koja vuce brod (Srbiju) u potonuce. Evropa (EU) ide ka raspadanju, sve vise zemalja blizi se bankrotu. Privreda im lici na mehur od sapunice a Srbi slusaju sta im govore kratkovidi vlastodrsci. Uci ce u Evropu:), 'malo morgen', Srbija je u Evropi odavno a EU je samo deo Evrope u kojoj su zemlje koje su bile u ljubavi sa Firerom, izuzev Grcke! Izruciste i poslednjeg Srbina Hagu, na redu su teritorije, KiM, Raska i Vojvodina (u paketu ili po parcelama)!

pinokio

12.08.2011. 07:49

Nažalost, obistinile su se moje slutnje da je haški uslov bio samo paravan za KosovoDOBRO JUTRO,KOLUMBO!!!!!

Dejan Trbojević

12.08.2011. 11:18

@pinokio - pravo tako, kao da se probudio iz  dugogodišnje kome - nesto slično kao Stiven Sigal u filmu "Otporan na metke"

Nihad

12.08.2011. 07:56

Zoran.Tacno tako,to je praksa u svim novonastalim drzavama bivse Juge nema veze koje su partije na vlasti.Svaka gleda da se sto vise nakrade dok imaju priliku i tako u nedogled.Jadne su i bijedne sve ove sluganske drzavice.

rale

12.08.2011. 08:57

Postovani, Pre neki dan sam citao clanak o putovanjima i mestima koje vredi obici. Jedno od tih je i ostrvo/drzava Aruba. Pa pomislih - nacin na koji je ta drzava organizovana jeste da ima guvernera, ali je u isto vreme pod Holandijom i ako je samostalna i ima svoj parlament. Da li bi to mogao da bude model za Kosovo i Metohiju / Kosovo? Kao resenje koje bi bilo obostrano prihvatljivo i za Albansku i za Srpsku stranu. Dosta je bilo gledati u proslost i od aktuelne situacije stvariti problem.

Dejan Trbojević

12.08.2011. 11:13

@rale - Postovani Rale,uporedjenje je po mom misljenju neadekvatno jer KIM istorijski gledano nikada nije bilo srbska kolonija vec sastavni deo Srbije,a to je ogromna razlika!!!

Mia

12.08.2011. 08:58

Dok niste uhapsili Karadžića , Mladića i Hadžića govorili ste da je do glavni uslov za ulazak Srbije u EU. Sada kada ste taj posao obavili onda je problem Kosovo. Posle Kosova će biti nešto treće i tako redom. To je znak da od EU o dogledno vreme nema ništa i građane ne treba sa tim zamajavati.

Лука

12.08.2011. 09:01

Народу кога није брига за његовом територијом не треба ни држава. И пашалук ће на крају и бити. Срамота! Док народ с друге стране Дрине плаче за Косовом, ви играте на Гучи и соли вам памет Расим Љајић!

ALEKSEJ

12.08.2011. 09:04

Ocemu pricas Ljajicu? Moze li bilo cija kampanja da bude prljavija i laznija? Obecali ste 400.000 novih radnih mesta otpusli 540.000 radnika. Obecali 1.000 evra za akcije dali 50. Obecali izgradnju puteva koridora radnike niste platili a i tp tim izgradjenim putevima jezde tamo amo 1.500.000 nezaposlenih. Strasno ste isporucivali Srbe Hagu ali i tu vam stizu nove porudzine.

ljubica

12.08.2011. 09:13

Taj vas cuveni status kandidata a da jos nemate a necete ni dobiti datum znaci isto kao kad student dobije diolomu a posao ce dobiti ko zna kada a mozda i nikada. Kandidat je Turka 30 godina , Makedonija i ko zna kada ce dobiti.

MatijaBG

12.08.2011. 09:14

HAg je bio obaveza prema UN/u i zrtvama,a Kosovo je plod nase nesposobne politiske i ratova Milosevica protiv citavog sveta.Srbija mora insistirati na podeli Kosova,a ne mastati d aje ono citavo Srbija......slazem se da Srbija ne treba vise da popusta po pitanjima ucena za ulazak u EU,ali karta na koju Srbija treba da igra je cinjenica da 6 clanica EU nikad nece priznati Kosovo,tako da to nikad ne moze biti uslov za ulazak u EU!Srbija mora dobiti Sever i kao exteritoriju Strpce i Gracanicu!

ljubica

12.08.2011. 09:15

Pa sto se kandidujes kad kazes ne daj boze nikome da bude na vlasti. Vlast je slatka a donosi i mnogo para, znas ti to.

sop

12.08.2011. 10:24

Sram te bilo Ljajicu i tebi slicnima. Kakvo licemerje, vi narod jako potcenjujete, lazete, igrate veoma prljavo i ocekujete da vam neko poveruje. Brzo ce izbori...

Dejan Trbojević

12.08.2011. 11:02

Ministre,svi razumni gradjani Srbije su odavno shvatili daod ulaska Srbije u EU nema nista.Prema tome veci deo onoga sto ste izjavili ne pije vodu.Izbori su trebalo da budu vec odrzani a ne da se ceka april sledece godine i tako produzi agonija ovog naroda kome je svega dosta!!!

Idealist

12.08.2011. 11:49

@C-Gorac Nole - Svasta...A sta od ovoga sto je je rekao nije istina...I gde su ovi nasi bajni politicari "Srbi" koji tako zeljno putuju u tu evropu, da na kazu ovako nesto konkretno!!! Ovaj covek je realan, vredan i radan, i kamo srece da imamo jos ovakvih!!! Ne ceniti ga zato sto je muslimam je glupo... To sa nacijom nema veze. Eno vam na primer onaj Oliver Dulic...i on nije Srbin...ali je zato on, za razliku od Rasima, veci lopov od svih njih zajedno.

Dragan

12.08.2011. 11:35

Kada se procitaju komentari na ovaj tekst, dodje coveku da zaplace, kolika je politicka nezrelost Srba. Dobro je rekao Ivica Dacic, sve se svodi na epske pesme, i neko imaginarno junastvo. Uz to , drug Tito je odlicno izveo svoj posao ispiranja mozgova. Srbi su tu bili najbolji djaci.Pa komentatori, dovedite vec jednom na vlast Tomu stiropora i njegovog Vucica pa neka vam oni rese sve da budete zadovoljni i srecni.

Lili-Kosovar

12.08.2011. 11:46

misli Ljajic i ostala politicka elita u Srbiji da EU pase trave i samo cekali Mladica i odmahhhh pocinju pregovori za ulazak u EU.sumnjam da je narod u Srbiji tako naivan i pada na ove lazi,mislim da Eu,sa uslovima tek pocinje,,pominju se neki izvodi,te diplome,pa pecati, iitd.znaci realno je ocekivat kao uslov i priznavanje rep.Kosovo, a dal ce doci do toga , od strane Srbije to je vec drugo pitanje ...

filipo

12.08.2011. 18:24

@Lili-Kosovar - EU i nasa vlast zele da primene "tehnicka resenja", hvataj krivinu levo, hvataj krivinu desno, prifati dipljom, prifati pecat, recept za bakljav i na kraju, ko vas sisa - ne treba nam vase priznanje. Usput saradnja sa okupatorom u vidu resavanja "tehnickih pitanja" ce dovesti i do novih priznanja jer na ovaj nacin dajemo svima na znanje da nam nije stalo do KiM.

Jokic Nebojsa

12.08.2011. 12:17

Ostavite vise tog Milosevica i objasnite sada vi narodu zasto lazete i krijete toliko godina oko KiM i zasto nas jos uvek tesko ponizavaju i ucenjivaju EU USA???Doslo je vreme da sada vi svi licno polozite racune Srpskom narodu i razjasnimo stvari.Ili ste vi sadasnji politicari na vlasti nesposobni ili lazovi.

sasa

12.08.2011. 12:55

Za to sto je ova vlast tolike srbe strpala u hag uci ce u istoriju kao vuk brankovic.9

Stankop54

12.08.2011. 13:12

Konacno da prixnas ono sto su vi obicni ludi govorili jos davno kad ste velicali hag.Bilo bio lepo ako bi iskreno rekao i ohagu da je to sud politicki i da postoji samo da satanizuje srbe kao sto je pokazao na delu.I to ce doci na red.Ali vi na vlasti ste taj poso za evropu i ameriku ste odlicno obavili bolje od njih samih pa zato nastoje da vas j..u i dalje.A u evropu ce te uci kad kad se ona bude rasturala.

Neko iz mase

12.08.2011. 13:34

Dobro jutro Kolumbo. Cuj Hag bio paravn za Kosovo. PA to zna ceo srpski narod (ili bar mislim da zna). A od kada to Evropa ima dvostuke standarde?Cuj? I to je ministar. Srbijo, dobro razmisli za koga ces glasati. Posle ce se pokazati da je Kosovo bilo paravan za Vojvodinu, pa Vojvodina za Sandzak, pa Sanzak za Presevsku dolinu, elem beogradski pasaluk sigurno ulazi u EU, ako se ona do tada ne raspadne.Pozdrav iz Republike Srpske

dorijan

12.08.2011. 13:40

Kako Hag moze biti 'paravan za Kosovo' kada mi imamo problem Haga vec 16 godina tj od 1996.. a tada Kosovo uopste nije bilo problem.Niko nama nije kriv sto smo 16 godina otezali da resimo zahtev iz Haga, tjzhtev koji smo imali kao clan UN. Problem s Kosovom je od 1999 a tada je zahtev iz Haga vec bioi star 3 godine !!

Ja

12.08.2011. 14:51

@dorijan - Cuj problem s Kosovom od 1999? Zar nije duze, joz za vreme Tita. Malo nesto nauzi pa komentarisi. Zbog misljenja takvih kao ti ovo se i dogadja.

dorijan

12.08.2011. 16:14

@dorijan - @Ja, da se onda vratimo na 1912 kada je Srbija silom anektirala Kosovo jer pre 1912 Kosovo nikada nije bilo u sastavu drzave Srbije !!

filipo

12.08.2011. 18:19

@dorijan - Jos u Krajini je receno da se "Kosovo u Krajini brani". Dokaz da je obican narod pametniji od nadripolitikanata. Dorijan po tvojoj matematici (ako uzmemo u obzir starost nasih manastira od 700 godina) 2011 - 1996= 700. Dobices Nobelovu nagradu za matematiku, majke mi.

dorijan

13.08.2011. 01:24

@dorijan - Izaberite koji god tremin/ period hocete. Naprimer, vratimo se onda u 5. vek kada stari Sloveni tj jos nisu postali Srbi, Hrvati, tj jos nisi ni hriscani postali, dolaze na Balkan bez igde icega i osvjaju/otimaju zemlju od starosedelaca Ilira tj Albanaca.Niste zemlju za grasdnju manastira dobneli sa sobom na ledjima sa Kavkaza nego je kamom oteli od starosedilaca

filipo

14.08.2011. 10:43

@dorijan - Dorijan Gde su bilo kakvi materijalni dokazi, gradjevine, grncarija, nekropole, ma bilo sta, koji ukazuju da su tvoji miljenici Iliri?

Mina

12.08.2011. 13:40

Ovi nasi politicari kao da su mala deca, a evropa im prica bajke na koje se oni primaju. E ko nasu drzavu vodi! Jasno je da se Srbija samo ucenjuje i zamajava statusom kandidata za EU. I kada bi dobili taj njihov status imali bi ga bogte pita koliko godina i pitanje bi bilo dali bi ikad usli u Evropsku uniju. Umesto da se usredsrede na to da mozemo da zivimo od svoje proizvodnje i rada, oni se bave praznim pricama i lazu ovaj narod! Pogledajte Svajcarsku ona nije clanica Evropske unije!

Bora

12.08.2011. 16:25

@Mina - Ama, nije njima do Evrope, oni bi evropske fondove, ali ni evropljani nisu od juce. Znaju za jadac, pa na sve moguce nacine eskiviraju Srbiju. Niko ne zeli sirotinju.

Branko

12.08.2011. 13:52

G-din LJaic je ,verovatno, najkorektniji nas politicar.Mislim da mu se ovde prebacuje sve i svasta.

Jole iz Temisvara

12.08.2011. 13:53

Dok god je politicara licemera koji nas vode,svakoga dana postajemo sve tuplji i gluplji,fizicki i ekonomski nerazvijeniji.Pitam se samo dokle ?

darko

12.08.2011. 14:22

ovaj ljajic je opsednut hagom i izrucivanjem Srpskih Heroja i Ratnika,svima koji su otisli u taj haski kazamat ovaj isti gore je potpisao smrtovnicu,zar to Gospodo nije izrugivanje Nacije,zamislite jednog Srbina u hrvatskoj da potpisuje naloge za hapsenja i izrucivanje hrvatskim braniteljima,tog vise nebi bilo..ali zato u Srbiji su vise zasticeni neSrbi nego li sami Srbi..

Dusan

12.08.2011. 14:52

Sram vas bilo izdajce jedne, sta treba da ga hvalimo sto rece sve sto znamo odavno ................. a on i ostali godinama rade protiv nasih interesa !!!Doci ce i vama kraj.................................Ustaj Srbijo inace jos malo pa ce nas jesti zive.............................

Nole

12.08.2011. 15:27

@Dusan - ooo Dusane dobro doso takve heroje trazi Srbija davno smo te cekali .!!!!!! hahaha

Rade S.O.S. 820044

12.08.2011. 15:49

Ja sam ovo pricao i pisao odavno.Bice ko i sa Mesicem:"Sve Srpske generale sam poslao u Hag!Zukorlicu zemljace izvoli ocistio sam ti teren"

Deki

12.08.2011. 16:21

Ne razumem zasto drzava otetu imovinu od kriminalaca i raskrinkanih politicara, uzima za sebe, kada je to zaradjeno na teret naroda. Zasto se jednostavno to ne podeli narodu kao na principu akcija? Tako, da kad god padne neki krimos ili politicar, svaki covek oseti uspeh. Ovako pare se vrate drzavi, da bi i dalje imalo sta da se krade.

Nesa

12.08.2011. 16:43

Jedan od retko korektnih politicara, koji realno sagledavaju situaciju i pragmaticno razmisljaju.

Chuck Finley

12.08.2011. 18:31

Auu, ovde sve istoricar do istoricara... Za Ljajica neznam ali sve sto je covek rekao za Kosovo stoji tj. sve je manje vise apsolutno tacno... Kosovo jeste problem koji postoji pre Haga ali je jos od pre nekoliko godina Kosovo daleko veci problem za evropske integracije nego Hag samo je sada Kosovo izbilo u prvi plan..P.S. Kosovo 1912 nije bilo u sastavu Srbije, tacno, ali na umu treba imati da Srbija od 14. veka nije imala samostalnost, a samim tim ni Kosovo koje nikad nije ni bilo samostalno.

gagilac

12.08.2011. 19:17

Lako je jednom biti iskren neka bude iskren prema svima i izađe iz opšte otimačinske vlade.To što Ljajić priča sad smo svi znali pre godinu dana.Ako on nije znao neka pređe u DSS i biće obavešten

Pera

12.08.2011. 19:59

Ja bih se više radovao da si to što piše u naslovu ranije shvatio, možda bih objektivnije shvatio kakve su im namere bile a možda i onu staru koju su primenili kod nas zavadi pa vladaj, a naša tragedija je što se lako zavađamo a teško mirimo.

vladimir

12.08.2011. 23:06

Jeste livi culi za Donju Gradinu?Jeste li se udostojili doci na najvece srbsko groblje?Nikad na parastosu u Gradini nisam vidjeo Srbijansku zastavu.I zato mi nemojte pricatio demokratskoj Srbiji.7000.00 hiljada zakopani,dali je to malo.I pogledajte unazad dvadeset godina,opet smo donji...