Na dva točka u smrt
10. 08. 2011. u 20:58
Godišnje u Srbiji pogine više od sto motorista, najviše mladih od 18 do 25 godina. Vozačima motora preti čak 45 puta veći rizik da poginu, od drugih
NA dva točka u smrt je od početka godine otišlo 25 motociklista. Zastrašujuća statistika kaže i da je među poginulim motoristima najviše mladih uzrasta od 18 do 25 godina. Stručnjaci upozoravaju da vozačima motora u Srbiji preti čak 45 puta veći rizik da poginu u nesreći nego drugim učesnicima u saobraćaju, a kao glavnog krivca navode lošu edukaciju.
Za prvih sedam meseci ove godine motoristi su učestvovali u 731 saobraćajnoj nezgodi, u kojima je teško povređeno 230 ljudi, a lakše 451. U poslednje tri godine motociklisti čine trećinu poginulih u Srbiji, a godišnje ih strada više od stotinu.
Za oko polovinu ovih nezgoda odgovorni su motociklisti, dok za drugi deo odgovornost leži na drugim učesnicima u saobraćaju, pre svega vozačima putničkih automobila.
- Najčešći propusti motorista su velika brzina i pogrešan odabir putanje - kaže Vladimir Jevtić iz Komiteta za bezbedost u saobraćaju. - Mnogi od njih se ne drže pravila i provlače se između vozila. Velika je odgovornost i vozača automobila koji ne znaju kako da se ponašaju prema motociklistima. Najčešće ne obraćaju dovoljno pažnje na motore, koji se zbog brzine i veličine mnogo češće nađu u "mrtvom uglu" retrovizora.
U većini evropskih zemalja postoje nepisana pravila o delu puta kojim se kreću motori, što nije slučaj u Srbiji. Oni najčešće, kao u Italiji, voze sredinom puta, između traka, ali ima i primera poput Londona gde voze žutom trakom zajedno s taksistima i vozilima javnog prevoza. Pored nepisanih konvencija, u Srbiji za motoriste nema ni adekvatnih pisanih propisa.
- Još čekamo na pravilnik koji će na pravi način da reguliše obuku vozača motora - priča Jevtić. - Sada motociklista čim dođe u policijsku stanicu dobije tablicu koja važi 25 dana. U međuvremenu polaže test koji je isti kao za B kategoriju i praktični deo koji je više nego jednostavan. Zato na ulici imamo toliko dece koja su samouka i koja vožnjom ugrožavaju sopstvene i tuđe živote.
Divljanje i bahato ponašanje jednog broja motorista poseban je problem. Vozeći na jednom točku, kaže statistika, motociklisti čak 300 puta povećavaju rizik da poginu, ali i da ozbiljno povrede druge vozače ili pešake. Mnogo je na ulicama i neiskusnih vozača koji nabavljaju jake motore koje ne mogu da kontrolišu.
MERE ZAŠTITE
DA bi se zaštitili, motoristi obavezno moraju da nose kacige, ali i drugu zaštitnu opremu.
- Što više zaštitnih elemenata ima na sebi veće su šanse da će motociklista prilikom udesa preživeti i izbeći teže povrede - objašnjava Jevtić. - Zabluda je da se najčešće povređuje glava prilikom pada s motora, jer češće stradaju noge i ruke. Pored toga, veoma je važan i izbor kvalitetnog vozila.
"CRNA" STATISTIKA U 2011.
* motoristi učestvovali u 731 udesu
* na licu mesta poginulo 25 motorista
* teže povrede zadobilo 230 ljudi
* s lakšim povredama prošla 451 osoba
zeza
10.08.2011. 21:32
Mora da nesto opet smsljaju ovi nasi dusebriznici na cemu ce da nam jos otmu para, kad naprasno toliko razmisljaju o motociklistima.
@zeza - Jedina zemlja u galaksiji Je srbija gde nemora motorciklista Da ima kacigu
@zeza - O cemu ti pricas?! Tako je mozda u Beogradu u ostalim gradovima odrase za ne nosenje kacige. Cacak, Uzice, Pozega, Kragujevac, Kraljevo, Velika Plana, Smederevo i jos dosta gradova gde ima bajkera i moto skupova, svi moraju da nose kacige jer u suprotnom im pisu prijave. Tako je i u Hrvatskoj a kada sam bila u Sarajevu niko ne nosi kacigu niti ih zaustavljaju.
Onaj ko zaista zna da vozi motocikl postuje i sebe, i svoju mashinu i druge i -ostaje ziv. Frajeri koji ginu i josh povlace druge da ginu - e, to nisu frajeri. Slicni njima treba i trotinet zabraniti da voze, zauvek .
A to što izgubiš kontrolu nad motorom zbog rupe na koju naletiš, zakon ne reguliše, lopovi!
Komentari (10)