Karađorđevići traže Dedinje

V. TALOVIĆ - M. LOPUŠINA

09. 08. 2011. u 20:58

Potomci kraljevske porodice u Srbiji sa nadom očekuju usvajanje Zakona o restituciji. Aleksandar Karađorđević zahteva da dvorski kompleks dobije status privatne imovine

Imovina Karađorđevića opet je u žiži javnosti: dok iz crnogorske opozicione Nove demokratije traže da se dinastiji vrate oduzete vile i imanja u Crnoj Gori, u Beogradu su potpredsednik Vlade Božidar Đelić i princ Aleksandar razgovarali o imovini koju Karađorđevići potražuju u Srbiji. Dogovoreno je da zastupnici prestolonaslednika Aleksandra dostave dodatne komentare na Nacrt zakona o vraćanju oduzete imovine i obeštećenju, koji je trenutno na javnoj raspravi.

- Postoje precizni spiskovi oduzete imovine i oni će biti ponovo podneti nadležnim organima, kako Vlada zahteva, jer je i nama, kao i mnogim građanima Srbije, imovina nelegalno konfiskovana 1947. - kaže za „Novosti“ prestolonaslednik Aleksandar Karađorđević.

Zadovoljan je, kaže susretom sa potpredsednikom Đelićem. - Ali, videćemo kako će u budućnosti izgledati sam proces povraćaja imovine, jer treba uraditi još dosta toga. Nacrt zakona prvi je korak, ali vrlo važan, koji je napravila Vlada.

Za porodicu Karađorđević sporna je odrednica u Nacrtu zakona o restituciji - „Izuzeci od vraćanja u naturalnom obliku“ koja kaže da je „Dvorski kompleks na Dedinju, uređen posebnim zakonom kao i druga kulturna dobra od izuzetnog značaja u državnoj svojini“. To, praktično, znači da dvorski kompleks, koji od 2001. godine koristi prestolonaslednik sa suprugom i sinovima, nije predviđen za vraćanje, pa je prestolonaslednik od Vlade Srbije zatražio izmenu i vraćanje dvorskog kompleksa kao porodične imovine.

Vlada Srbije proletos je donela poseban zakon o dvorskom kompleksu, u kome on ostaje u svojini Republike Srbije i proglašava se kulturnim dobrom od opšteg interesa, ali taj propis u Skupštini Srbije još čeka na usvajanje.

Karađorđevići u Srbiji, ali i u bivšim jugoslovenskim republikama, potražuju sve ono što im je Ukazom Josipa Broza Tita iz 1947. godine konfiskovano, a što su, prema rešenju Srpskog suda Beograda, od kralja Aleksandra na ravne delove nasledili njegovi sinovi Petar Drugi, Tomislav i Andreja.

Pravni naslednik imovine je i knez Pavle, odnosno njegova deca, kneginja Jelisaveta i knez Aleksandar.

Prema državnom popisu imovine, Karađorđevići su u Srbiji u vreme progonstva, imali dvorac Dedinje i Beli dvor u Beogradu, sa ogromnim parkom i šumom. Pripadala im je i dvorska bašta u Rakovici od oko deset hektara, staklenici i zgrade. U Bulevaru kralja Aleksandra, imali su kuću i 14 ari okućnice, a u Krunskoj 7 pomoćne zgrade i 20 ari placa.

Karađorđevićima je pripadala i kuća u Sarajevskoj 7, sa 14 ari zemlje. Bili su i vlasnici vile u Tolstojevoj 2 i oko sto ari zemlje. Lično vlasništvo kneginje Olge na Topčiderskom vencu 6 bila je vila i oko hektar zemlje.

U Topoli i okolini imali su više razbacane imovine, ali manje vrednosti: kuća s dućanom i placem, još jedna kuća s placem, mehana s placem, plac stare mehane, vodenica sa livadom, ciglana, tri vinograda, voćnjak, dve bašte, njive i livade. U Kragujevcu i okolini pripadali su im: dva dela kuće i plac, čair, dućan, šljivici, njive i vinograd.

Ukupna vrednost nepokretne imovine Karađorđevića, koja je, prema arhivskim spiskovima posle Drugog svetskog rata konfiskovana, procenjena je na 159.621.969 dinara. U vreme konfiskacije, 1947. godine, dolar je vredeo 56 dinara. To je gotovo tri miliona dolara, što je u to vreme bila ogromna suma. Po rečima člana Krunskog saveta Dragoljuba Acovića, potomci Karađorđevića polažu pravo na ogromnu imovinu širom bivše Jugoslavije.

- Očekujemo da se vrati sve što je oduzeto i što može da se vrati, ili da se nekako nadoknadi. Pravni zastupnici su sve prijavili na osnovu Zakona o prijavljivanju i evidentiranju oduzete imovine, sad čekamo zakon.

Sada svoj krov nad glavom u Srbiji, i to privremeni, pored Aleksandra Karađorđevića i njegove porodice, ima samo Linda Karađorđević, supruga pokojnog princa Tomislava, koji je i preminuo i sahranjen na Oplencu. Njoj je dodeljena prostrana vila na Senjaku, ali samo na korišćenje.

Kneginja Jelisaveta, kćerka kneza Pavla Karađorđevića, podstanar je u Beogradu, iako je pravni vlasnik vile „Crnogorke“ na Dedinju. Svi ostali Karađorđevići, kada su u Srbiji, borave u hotelima.



UJEDINJENI

Na pitanje „Novosti“ koga je sve zastupao u razgovoru sa potpredsednikom Đelićem, prestolonaslednik kaže:

- Moja porodica potpuno je ujedinjena, kao i svi građani kojima je imovina oduzeta posle Drugog svetskog rata.

PRAVNI NASLEDNICI

- Naslednici su svi biološki potomci kralja Aleksandra i kraljice Marije - kaže Dragoljub Acović. - Pojedinačni odnos između njih i njihovih naslednika zakonom je regulisan.

Zakonski naslednici su prestolonaslednik Aleksandar i pravni sledbenici prinčeva Tomislava i Andreje Karađorđevića. Na osnovu toga prestolonaslednik ima pravo starešinstva, rečeno nam je u Kraljevskom dvoru.

Pravni naslednik je i knez Pavle, odnosno njegova deca kneginja Jelisaveta i knez Aleksandar.

POSEBAN ZAKON

DVORSKI kompleks na Dedinju izuzet je iz Zakona o restituciji, ali u skupštinskoj proceduri od aprila čeka poseban propis o ovom zdanju. Tekst predviđa da se velelepno zdanje besplatno i dugoročno ustupi porodici princa Aleksandra Karađorđevića, a da iz državnog budžeta ide novac za obezbeđenje, struju, vodu, održavanje parkova i šuma, restauraciju zdanja...

Ipak, u okviru vlasti nema sloge oko usvajanja ovog propisa. Deo poslanika ne želi da Karađorđevići koriste kompleks, a da ne daju ni dinara za kiriju i navode da Srbija nije monarhija. Zbog nesuglasica, propis će do daljeg biti u fioci i ne zna se kada bi mogao biti usvojen. Inače, za održavanje dvora iz budžetske kase potrošeno je 445 miliona dinara.

ZADUŽBINA NA OPLENCU

Jedino je Zadužbina kralja Petra Prvog na Oplencu sada u vlasništvu porodice Karađorđević. Registrovana je kao udruženje građana, koje, iako je kulturna ustanova, ne dobija dotaciju države.



Sutra: Imovina u bivšoj Jugoslaviji

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (92)

gogi

09.08.2011. 23:08

@Antirojalista - Treba da im se vrati sve što im je uzeto, i čak da im se nadoknadi šteta.Vratio se da začuva šta može. Mi smo bili gospoda dok je bila monarhija. Sada smo bagra. Kupimo otimamo ni reda ni rada.

Vesperzijan1

09.08.2011. 21:28

Па вратите им али нека сами одржавају двор онда. И овако живе на нашој грбини већ колико ?

pravedan

10.08.2011. 08:42

@Vesperzijan1 - A nije vam smetalo što je Tito 50 godina jahao po srbima i posle rata pobio sve kvalitetne srbe? A tek njegove silne vile koje su gradjene godinama i u koje nekad nije ušao, pa opet o toršku srbije? Crkva na Oplencu je izgrađena od para koje je još Karađorđe ostavio. E moji srbi, uvek bolji svi drugi od nas samih.

Orvel

10.08.2011. 17:56

@Vesperzijan1 - Da njegov predak,kukavicki nije pobegao i ostavio narod na milost okupatoru,ni Tito ne bi mogao da odradi to sto je uradio.Za to vreme njegov predak se provodio po belosvetskim kockarnicama,normalno zlatom koje je pokrao od naroda.

SRBIN CG

09.08.2011. 21:35

Za Kralja i otadzbinu!!!!! I ovima ovdje po cg uzmite sve sto je vlasnistvo nase slavne dinastije!!! Zivjela Srbija,zivio Prestolonaslednik!

Radomir Pavicevic

10.08.2011. 09:15

@SRBIN CG - Srbone iz CG ti daj ono tvoje. Ja sam Srbin iz CG i Djed mi je jedan od osnivaca narodne stranke i prvi sekretar Crnogorske skupstine koja je samo posle sest meseci raspustena i Kralj je uveo apslutnu diktaturu i ubijao sve napredne i skolovane ljude koji su trazili demokratiju i parlamentarizam.Dinastija Petrovica i u Srbiji i Crnoj Gori su bili najvisi diktatori u Evropi.Najvise su opljackali svoj narod i pobjegli kada je bilo gusto.Ovima davati sto ni jezik neznaju svojeg naroda. Nedamo nista

SRBIN CG

10.08.2011. 11:32

@SRBIN CG - Ja kada citam tvoje komentare prosto ne znam ni ko si,ni sta si? Hvalis Marovica a Srbin si? Sa Arkanom si navodno bio super? Tvoji ucestvovali u osnivanju stranaka.......kazes da su ti vodeci ljudi dzave bili na Krsnoj Slavi,pa ko si ti covjece!? Velicas Vojvodinu i to zamalo zaboravih.......

Radomir Pavicevic

10.08.2011. 13:25

@SRBIN CG - Sve ti je ovo tacno samo nijesam nikada hvalio Marovica.A ako hoces bas da znas ko sam ,od Bijelog sam pavla Dukadjinskoga vojvode. Uzmi knjigu Jovana Markusa Narodna stranka i videces sliku mojega Djeda Milije Pavicevica prvog sekretara Crnogorske skupstine i jednog od osnivaca narodne stranke.Postujem svoju tradiciju svoje pretke svi su mi bili Srbi pa sam i ja nadam se da ce i potomci, za sada jesu. Dinastija je diktatura nevalja nijedna pa eto vidis ni ova u Engleskoj.

DULE

10.08.2011. 04:41

@isim - Vrlo je tesko diskutovati na ovu temu sa ljudima ka sto si ti. Moras samo da znas da je u doba Kraljevine dinar bio konvertibilan i pokriven zlatom, ciji je veci deo nestao u procesu i posle dolaska velikog nam sina nasih naroda i narodnosti. Kraljevska porodica je imala svoje investicije i legalne izvore prihoda a ne kao neki bivsi i sadasnji kao sto rece..

Liliane

10.08.2011. 11:09

@isim - Slazem se sa Vama,ali ne zaboravite da su to zlato oni odneli sa sobom,a bas ih je bilo briga za narod.

Mika

09.08.2011. 22:48

Toliko o brizi Karadjordjevica o srpskom narodu i o Srbiji. Ocigledno im je vise na pameti sopstveni imetak i materijalne stvari, nego bilo sta drugo. Svi ti koji promovisu, traze i podrzavaju vracanje monarhije u Srbiju nacisto su smetnuli pamecu. Karadjordjevici ce biti samo jos jedna OGROMNA usta koja ce jos vise sisati narod ukoliko monarhija ponovo bude uspostavljena. Setite se samo nametaka, poreza i haraca iz proslosti..... Cime su oni to zasluzili da ih srpski narod ponovo izdrzava?

panter

09.08.2011. 22:58

Gospodine Karadjordjevicu, ta imovina je vasa koliko i moja. To vam je narod dao, narodu i pripada. Mozete da koristite, ali vase nije.Zao mi je....

Srbin

09.08.2011. 23:02

Dole Kralj!!! Zivela Republika!!! Dvorski kompleks i celokupna nepokretna i pokretna imovina su u vlasnistvu naroda...kakav Aleksandar, kakvi Karadjordjevici.....

miroslav

09.08.2011. 23:04

pa da kralj aleksandar je bio toliko bogat,a kosti naših junaka na kajmakčalanu psi su raznosili godinama.za nihovo zajedničko groblje nije imao novca?

Filip Jovanovic

09.08.2011. 23:12

Ti prestolonasljednice nauci srpski jezik, pa onda tek trazi dvorove.

Republikanac

09.08.2011. 23:16

Prvo da nauci srpski jezik, pa da sam napise molbu pa da mu tu istu molbu odbiju po kratkom postupku. Uuuuuuaaaaa kraljevina, carevin ili bilo koja druga vrsta povladjenog parazitskog soja, FUJ!

misko

09.08.2011. 23:21

Oduzeli su mu i Kosovo,hoce li i to traziti da mu se povrati,od koga ce to da trazi ,mozda da mu pomognem,od rodbine iz Britanije.

srba

09.08.2011. 23:39

vratiti im imovinu kad i oni vrate imovinu gradjana srbije,obaveznice ,papire od vrednosti i 30 tona zlata

Miks011

09.08.2011. 23:42

Gledam veceras kosarku: Srbija-Hrvatska, nasa himna i zastava na kojoj pise: S verom u Boga, za Kralja i Otadzbinu. Pa ko je ovde lud? Vise potrosi ova grupa Nuklearni otpadi za godinu dana, nego sto su nas Karadjordjevici "kostali" od kada zive u Srbiji. Koji smo mi uzas od drzave.

Marko

09.08.2011. 23:48

Neradnici i paraziti,crpe i uzimaju od naroda a deca neznaju da se prekrste ili progovore 2 reci srpskog,sramota!!!

Ilija

10.08.2011. 00:00

U svim drzavama istocnog bloka koje su bile monarhije, bivsi monarsi koji su pobegli pred Nemcima su izgubili sva prava, ukljucujuci i imovinska. Da li je Slovenija koja je clanica EU vratila imovinu na Bledu, Crna Gora Milocer ili dvorac kralja Nikole njegovom nasledniku?

srbin

10.08.2011. 00:07

dosao da opeljesi narod ,ko je on uopste,sta jke ucinio za drzavu zadnjioh 40 godina

Aca Banjac

10.08.2011. 00:09

.Ako sva oduzeta imovina bude pošteno vraćena starim vlasnicima,Srbija će steći imovinsko pravnu sigurnost a sami tim i budućnost kao i poštovanje EU. I kao što reče pretstolonaslednik Aleksandar Karađorđević svi smo mi (kojima je imovina oduzeta silom oružja) potpuno ujedinjeni da se izborimo za ono što je SAMO naše,naše pred bogom i pred narodom

Liliane

10.08.2011. 10:59

@Aca Banjac - Ali ono sto on smatra da je njegovo,nije njegovo vec narodno,jer su narodu dusu vadili i tako se obogatili !Pitam se kako ih nije sramota da traze nesto,a da ne vrate svo zlato narodu koje odneli kad su pobegli.Gde im je ponos?Traze i hoce sve,a sa bogatstvom ne znaju sta da rade.

Bole

10.08.2011. 00:40

Znači 1941 su zbrisali prvim avionom sa vladom i širokom familijom.Narod izbombardovan i osakaćen preživljavao klanicu rata 4 godine...Da su ljudi od časti,tražili bi da svima bude vraćena oduzeta imovina a oni bi trebalo da zadnji stanu u red!

ZORICA

10.08.2011. 00:42

Pa moze on da trazi sta god hoce, drugo je pitanje na sta stvarno ima prava.A cini se da nema skoro nikakva uosatlom ako ni zbog ceg drugog, onda zbog toga sto Srbija nije kraljevina i formalno-pravno ne priznaje njegovu titulu. Ali ako nauci srpski, mozda se i smilujemo.

bane

10.08.2011. 01:38

Za nekoga ko i posle decenije nije naucio Srpski jezik ,veoma dobro zna sta mu je po nasledstvu pripadalo ,ali da li je zaboravi da on duguje srpskom narodu gomile zlata i novca koje je njegova familija sklonila na,, sgurno mesto" ,i on bi kao ,,legalni "naslednik to trebao da vrati Srbiji i narodu,ako to bude razumeo ,posto ne govori Srpski ,a sebe sa pravom naziva Srpskom princom,koji nije potreban sirotom narodu.Jos jedan PARAZIT.

Sima

10.08.2011. 02:12

Stvarno ne razumem sta bi to prestolonasledniku drzava trebalo da vrati. Koliko smo upoznati, prilikom preuzimanja prestola, finansijsko stanje kralja Petra I je bilo na nivou crkvenog misa, tako da ne vidim od cega su mogli steci bilo kakav imetak, osim od narodnih para. Osim toga, preporucujem Karadjordjevicima da sa za svoja "prava" najpre izbore u Sloveniji (bili su i njihovi vladari), uvazenoj clanici EU, koja je zakon o restituciji usvojila pre 20 godina, a galantno ih otkacila za Bled.

Jabre

10.08.2011. 02:13

Vratite vi nama Srbiju koju ste uništili praveći državu za Hrvate, Slovence i Muslimane ! Vratite Srbiji 1 300 000 života koje ste žrtvovali za Hrvate, Slovence i Muslimane ! Vratite ujedinjenu Srbiju koja je postojala 1918 !Bez toga idite u Jugoslaviju njihov ste princ a ne Srpski, i dokažite da su vaši predci sagradili dvor parama od svog rada a ne od seljaka i radnika.

mars nazad u jazbinu

10.08.2011. 02:49

tamo gde si bio do juce tamo se vrati ponovo ,kakav crni predstolonaslednik,pogjegli ste kad je bilo najteze.tebi su englezi mozak isprali a takih mi imamo dovoljno u Srbiji.

SRBIN CG

10.08.2011. 11:23

@mars nazad u jazbinu - Ti si sramota srpskog roda!!!!! Zbog takvih nam se i ovo posrnuce desava! Da neces josku broza za presjednika????

pajo

11.08.2011. 03:04

@mars nazad u jazbinu - sta fali joski brozu ?a nije ti ovo cg i sverc cigareta i iti nauci crnogorski trebace ti

Bata Dosen

10.08.2011. 04:19

Samo kada su u pitanju Karadjordjevici primenjuje se drugacija demokratija . Kada su u pitanju Poslanici ( Brozovi pioniri ) onda se radi po drugoj demokratiji i mora im se vratiti svojina od Babe i Dede . To je njihovo i nikog ne interesuje jel Srbija Monarhija ili sadasnja diktatura , Poslanici su svoje pokupili i vise nego sto su imali zato su tamo gde su a ne zbog sposobnosti ili spreme u diplomatiji . To ce biti uslov za ulazak u EU MatijaBGa .

Bata Dosen

10.08.2011. 04:30

Za odrzavanje Dvora potrosenoje 445 Miliona din. Ko je taj Dvor Koristio 60 takGod. i kome je placao Kiriju i interes na kiriju ??? Ako su poslanici diktatura ??Onda je i Srbija diktatura ili mozda Monarhija koia im ne odgovara .

Milan

10.08.2011. 07:23

Kakav crni prestolonaslednik?!? Ciji "presto" on to nasledjuje?!? I to mu je sigurno babo sam stekao mukotrpnim radom! Sutra prekosutra ce tadicevi naslednici da traze skupstinu i Siv! E pa ne moze to tako!

Nik

10.08.2011. 07:33

Ovu stetocinu sto prije ''najuriti'' iz Srbije !!! Za njega je Srbija samo koliko moze` potrpati u dzepove ,' fuj' !

david14

10.08.2011. 07:35

kakav kralj, kakvi bakraci, nama treba nemacka diktatura, drugacije ne ide

ljubica

10.08.2011. 07:55

A cijim novcem da odrzava sve to,ili mozda hoce da ga srpski narod izdrzava kao pretke.Jadan kralj i kraljevstvo koje on bude vodio ali izgleda da ce mu to ostati samo zelja i snovi.

SRBIN CG

10.08.2011. 11:20

@ljubica - Uveo bi zakon da ga izdrazavaju partizanski potomci,isti oni sto su ga protjerali i po zavrsetku rata otimali imovinu srpskim domacinima i inteligenciji a bogami i seljacima! Eto ti da ga izdrzavaju!

Radomir Pavicevic

10.08.2011. 13:11

@ljubica - Koga su covjece proterali. Otac mu je pobjegao sa zlatom i sve to prokockao po svetskim kasinima. On nije ocu ni na sahranu dosao. Izmedju sebe niko nisakim ne govori. Svadjaju se ko ce vise da otme od ovog naroda, a nijedno od njih nezna Srpski. Klasicni foliranti, dosli su da zive na grbaci naroda.

miroslaav

10.08.2011. 08:04

Pa stvarno sramota nije niko protiv sto im je nesto vraceno da imaju gde zivet al ja neznam sta oni jos traze prvo nemogu naucit srpski jezik vec toliko godina su po srbiji zar ih nije malo sramota kad izadju u javnost sa takvim izgovorom a sad bi sve da uzmu pa i to sto je imala dinastija nisu kupovali nego od naroda tako treba da su zadovoljni sa ovim sto su dobili,neka samo vide kolko je siromasnih i gde zive pa malo neka se i postide,ja mislim da su dosta dobili.Pozdrav.

somborac

10.08.2011. 08:08

1. NEka čovek nauči jezik države za koju pretenduje da bude "kralj"2. Dati mu dvor i ostale objekte, pa lepo neka plaća porez na tu imovinu i održavanje iste

zoran

10.08.2011. 08:26

Vrati se u Englesku, niko te ovde nije zvao!!! Pojavljuješ se samo kada treba da se slikaš i kada trebaš da "pokupiš kajmak"!!!

ZoranNG

10.08.2011. 08:35

Kad nauče Srpski jezik, onda može a li uz samostalno održavanje i uz klauzulu da ne mogu da ih prodaju nikome i nikada.

SRBIN CG

10.08.2011. 11:17

@ZoranNG - Da ga nisu protjerali sledbenici  zagorca a ocigledno i tvoji sve generacije Karadjordjevica danas ponosno i pravilno govorile srpski jezik!!! Neka su oni nama zivi i zdravi a vi se stidite,zato nam se i ovo desava.Trebao je Káradjordje da sjedi i da mi naslednici Nemanjica (sto i nismo toga dostojni) danas se zovemo mujo,haso itd! Sram neka je neke ovdje sto komentarisu,pa zamislite hrvati da imaju svoju dinastiju?

Sasa

10.08.2011. 12:23

@ZoranNG - Ma daj bre ne pricaj gluposti. U Niksicu su se neki obogatili od drzavnog zlata koje "dinastija" nije mogla da utrpa na avion! Treba njima svima videti ledja. Zivela Republika Srbija

mile

11.08.2011. 03:00

@ZoranNG - pa hrvati su pametni pa nemaju dinastiju karadjordjevic da ih maltretiraju sa glupostima !ovaj tvoj  big patriota i srbin sve dok ne mazne lovu nece se smiriti i ako ih toliko volis nosi ih kuci

sls

10.08.2011. 08:45

Tekovina demokratije je poštovanje privatne svojine,Aleksandar Karađorđević traži ono što pripada njegovoj porodici pa zar je to greh.Mnogi koji sad uživaju u čarima lagodnoga života niti oni niti njihove porodice nisu pravi vlasnici te imovine ,pa niko nepravi pitanje kako su došli do te imovine.Srbija je bila kraljevina ali narodna i dok je to bila teritoriju je samo širila a od kako je postala republika teritoriju samo smanjuje.Aca srpski liberalni savet

Radomir Pavicevic

10.08.2011. 09:08

I ovo sto je dobio nije zasluzio, ni on ni onaj iz Crne Gore.Njihovi preci su opljackali narod a kada je zagustilo pobegli su sa zlatom iz zemlje i ostavili osiromasen narod da gladuje i bori se protiv okupatora.Sada da im se daje ono sto je narod decenijama stvarao a narod gladuje.Za toliko godina nijesu mogli ni jezik da nauce. Da im je bilo stalo do svoje drzave i naroda bar bi svoj jezik naucili.

ganeza

10.08.2011. 09:22

U ovom sarenilu samo njima potaman i slicnima...u raskorak sa vremenom...ok. hajte onda formirajte komisiju o nelegalnom bogacenju i pljackanju Vozda Karadjordja ... pa da namirite ostecene ...

gradjanin

10.08.2011. 09:39

Zaduzbina na Oplencu nije vlasnistvo porodice, vec kako samo ime kaze, je zaduzbina. Imovina (vinogradi, vile, hotel) zaduzbine je konfiskovana na osnvu dve lazne izja.e svedoka. Sudski spor oko toga traje vec vise od 15 godina, svaki put na prvostepenom sudu u Topoli se donese pozitivna odluka, ali je sud u Kragujevcu obori. Jedna sudija iz Kragujevca posle 5. oktobra rece: "dok smo mi ovde nista nece dobiti". Verovatno je taj sudija simpatizer "demokratske unije zdravog razuma"...

Dragan Petkovic

10.08.2011. 09:44

Naterati ga da sam pred sudijom napiše zahtev na jedno 20 stranica sa obrazloženjem na čistom srpskom jeziku, ako to odradi i to sve pročita naglas onda mu dati imovinu!Kako ga bre nije sramota!

gradisha

10.08.2011. 09:49

ajde!!! nije valjda? a odkuda je njima? oteli jadnoj raji kao i ovi danasnji kraljevi...

Vladan Jova

10.08.2011. 09:59

Dotični gospodin živi već 15-16 godina od kad ga je Drašković dovukao u Srbiju na leđima ovog napaćenog naroda, Sem toga što ništa ne plaća, ni struju ni vodu ni obezbeđenje, gorivo, dobijao je od države i ogromnu apanažu sve ove godine i to zašta? Nije naučio jezik dedova, sinove je dao u englesku vojnu akademiju, vređa svoj narod na skupovima umesto da preko drugih kraljevskih kuća povede borbu za Kosovo i Metohiju. Sve mu je već plaćeno kroz apanaže od naših para!

Zoran

10.08.2011. 10:33

To bi možda i moglo da 1941. niste pobegli i ostavili narod, ali sada zaista ne može, čak i kada biste dokazali da je sva imovina stečena na pošten način.

Pera

10.08.2011. 10:52

Treba ih vratiti odakle su i dosli.Njihovi preci su pokrali sve od naroda kao i ove danasnje demokrate sto rade.Nista nije njihovo,sve je to od napacenog naroda.Prokleti su ti Karadjordjevici.

nemanjaIX

10.08.2011. 11:10

pa ni njima nije sa neba palo!!! ko zna koliko je srba zakukalo zbog svog tog imanja, svako preslisavanje istorije je korak nazad, sta bi bilo da su na primer francuzi tako radili pa da pocnu da cackaju sta je kome pripadalo, verovatno bi i oni sada bili na nasem mestu, "pred vratima" evropske unije... vise od 20 godina smo izgubili u pokusaju da se izmirimo sa prosloscu, na koliko smo jos spremni?jos ovo, ta zemlja je i dalje u srbiji!!! od koga je oni sada traze nazad, ciji su oni kraljevi?!!

Zivko D Milovanovic

10.08.2011. 19:11

@nemanjaIX - A koliko je Srba zakukalo pod Titovim jarmom? To nema veze,jel? Pa ljudi moji sta se to desava u mojoj domovini? Kralj Pera se prevrce u grobu kad vidi ove komunisticke bolesne duse? Koliko Srba i srpske dece je umrlo u komustickim kazamatima pod vasim voljenmi Titom? Pitaj se Srbine, pitaj se? Tito=imperator! To je ok, jel?Moje komentare ne objavljujete verovatno zato sto dolaze iz Engleske? Zasto? Nisam komunista i nikada necu biti. Ja sam Srbin od majke Srpiknje i oca Srbina!

nemanjaIX

11.08.2011. 08:46

@nemanjaIX - tito i komunisti, kralj koji je mucio vojsku da se kukavicki povlaci a njega da vuklja na ledjima po sajmanima, kakve to sve ima veze sa srpskom imovinom koja je i danas u srbiji?!!ovde zive i rade ljudi kojima je danas stalo samo do parceta hleba, kakvi kraljevi i komunisti, kakve glupostimoja poenta je da nas od 1987-e drze sa tom pricom o pomirenju , restituciji i lustraciji, sire nam nacionalnu svest dok nam uskracuju sve ostalo!poenta je da je to bilo a mi smo danas i imamo vece probleme

kibura

08.12.2011. 06:53

@nemanjaIX - A koliko je Srba zakukalo pod " Kraljevim" jarmom.Pa nije to samo tvoja domovina.A i tvoj kralj Pera je cekao u Italiji da ubiju prethodnog Kralja da bi se popeo presto koji mu nije prpadao.U znak zahvalnosti onima koji su ga doveli na vlast organizovao je da streljaju Apisa kao fukaru.Ni sin mu nije bio bolji.Nisu mu valjale Srpske zene za Kraljice, a na kraju da bi postao "Veliki" balkanski kralj zrtvovao je Srbiju zarad njegovih bolesnih ambicija.I na kraju;tone zlata su maznuli bezeci .

kibura

08.12.2011. 07:08

@nemanjaIX - Kada su sprckali sve to bogatsvo setili su gde ima jos pa da se ogrebu.I onda imaju zagrizle obozavaoce koji bi da ih pomazu, ali preko tudjuih ledja.Sto se mene tice ti ih pomazi koliko ti volja,no se bojim da i ti nisi jedan u redu koji ceka svoj deo kolaca. Ni ja nisam komunista,i ja sam od Srbina i Srpkinje ali od vas "Rojalista" mi se povraca.

Radomir Pavicevic

10.08.2011. 11:14

Dokazao je da je iz diktatorske dinastije Petrovica. Rekao je narodu na kosovo da cuti. I njemu nesto dati a narodu kaze kao psima da cute.

Slavonac

10.08.2011. 11:15

OK, ako hoce navedene stvari neka se pojavi na neki veci verski ili drzavni praznik pred narodom ili na televiziji i to onoj evropskoji neka proba da izgovori "Čukančetom ću te, čukatnčetom ćeš me" pa da vidimo doklen je dogurao...i kako ga nije sramota bre, toliko zlato poharali i sad se pravi blesav a još bi uz to da Srbija bude monarhija. Nama samo moze pomoci čovek kalibra Putin i niko više. Pozdrav svom napaćenom narodu ove zemlje.

PM

10.08.2011. 12:06

I medjusobno se mrze zbog dela ko ce sta da dobije jer ih ima malo vise. Jedne druge teraju i izbacuju kad dolaze u goste iz straha ko ce sta dobiti . A na dvoru je jadno personal koji tamo radi je zeljan da cuje srpski jezik uglavnom je sve na engleskom i svadja je tamo redovna .Bar da su slicni drugim dinastijama kako u engleskoj uvek uzmu za zenidbu engleskinje i sve ostaje u zemlji .A kod nas se vrzmaju koje kakvi kepeci

ljubica

10.08.2011. 12:10

E ako dirnu u osinje gnezdo odnosne dedinjske kvadrate jer tamo sada zive vazni ljudi Kradjordjevici ce vrlo brzo postati persone non grata.

Dusan Bekic

11.08.2011. 10:46

@ljubica - U pravu si Ljubice i sad pošto su se toliko umorili dok su to svojim radom stekli hteli bi da mi i za njih radimo kao da nemamo dosta "NJKV" u Srbiji

zoza

10.08.2011. 14:40

u tekstu postoji elementarna materijalna greska. aleksandar karadjordjevic je samo princ, netacno je da da je prestolonaslednik. to moze da bude samo ako u zemlji postoji presto koji ce on da nasledi. dovoljno je sto je on samog sebe proglasio za istog. a kakav je potvrdjuje i podatak da se vozi u mercedsu na cijim tablicama pise NJKV - njegovo kraljevsko visocanstvo...

dragan

10.08.2011. 14:49

a mog cukun dedu sto ubise komunisti 1945?ko ce mom dedi da vrati oduzeto?msm mogu da vrate al u narednih 20-30 godina.dzaba sve.ko ima pare ima i advokate,sudije pa tako da ne treba niceg da se plasi a mislim na vlastodrsce a prevashodno mislim na preki sud.sta da vrate karadjordjevicima?kraljica engleske je ostala u engleskoj u vreme invazije 3 rajha sa zeljom da deli sudbinu svoga naroda.gde je nas kralj otisao?lose mu bilo dok je bio ziv?lose je i danas karadjordjevicima bez dedinja?zivote..

pajo

11.08.2011. 02:53

@marko - hahahah pa imitira onog princa a ti svhati da nas taj tvoj princ uopste ne interesuje i ako ga toliko volis nosi ga kuci pa pricajte na engleskom grckom ili sta prica taj novopeceni patriota uzgred pitaj ga gde je jugoslavensko zlato

Zivko D Milovanovic

10.08.2011. 18:03

Prosto ne mogu da verujem, sudeci po komentarima, koliko jos ima Titovih obozavaoca i komunista u Srbiji! Kilicali ste Titu i njegovoj bandi dok je on uzivao u Belom Dvoru i ponasao se kao kralj! Ma kakv kralj - to je bio rimski imperator. Moram da priznam, nije imao krunu na glavi, ali ona njegova marsalska kapa bila je ukrasena zlatom i dijamantima! Oduzeta imovina mora da se vrati svoji bivsim vlasnicima, blio da su to obicni gradjani ili clanovi kraljevske kuce! To se zove PRAVDA!

mile

11.08.2011. 02:49

@Zivko D Milovanovic - pa ti nemoj da verujes ali tito je ostavio sve narodu njegovi naslednici nisu dobili nista voze po 1 zastavu 128 ili juga 55 i zive u 60 m2 stanu licno su mi pokazali te ljude a i ti si ih mozda sreo u gsp raspitaj se , srbija je bila ponosna dok je tito bio na vlasti a ovi samozvani monarhisti su pobegli sa zlatnim rezervama ostavili narod na cedilu , samo neka objasne od cega su ziveli od cega su se skolovali i gde su ziveli sve vreme i na mnoga druga pitanja !patriote za lovu!uf

gago

10.08.2011. 20:43

A kako je On prestolonaslednik ka je njegov otac abdicirao u korist tita?Moze da bude princ i da svi kraljevi potomci imaju ista prava.

SvrbiGa

10.08.2011. 20:55

Ma kakvo Dedinje, on hoce Srbiju. Da bude nasa kral i nas deca i njegov deca da bude lepo svi u Srbija zivi...

Pravda

10.08.2011. 22:54

One koji su ga vratili osuditi a izdaice proterati odakle su dosli.Kakva dilema povratka imovine.Toje sve Srbsko jer narod je to sve placao odakle im tolike pare i zlato naravno narod je sve to placao.Prema tome ako neznate sta da radite napravite muzeje ili neke ustanove koje ce narodu Arbskom moristiti.

Nenad

11.08.2011. 08:39

Dvor je izgradio narod narodnim parama dok je bila monarhija. Nakon prestanka monarhije ostaje narodu odnosno drzavi. Sto se ostale prave privatne imovine tice treba da se vrati vlasnicima ali treba I da se utvrdi dali su oni u medjuvremenu ostetili drzavu!

seljakLA

11.08.2011. 18:19

Alekasndre, trazite sta je vase i nikome nista ne oprastajte,, ssto je vase vase je" sta zna narod nego da bleji.

Vladimir Radonjić

15.08.2011. 13:54

Ne samo što treba da se vrati imovina već treba i vlast Karađorđevićima.Želimo parlamentarnu monarhiju.