Filip Vujanović: Braća probleme mogu da reše

Dubravka VUJANOVIĆ

27. 06. 2011. u 19:58

Predsednik Crne Gore: "Sve što se Beograd i Priština dogovore, mi ćemo da prihvatimo. Nadam se da će pravoslavni vernici razumeti da je Crna Gora nezavisna"

Srbija još nije oprostila Crnoj Gori priznavanje Kosova. Nikad joj nije do kraja oprostila ni nezavisnost. Tim pre što u srpskoj javnosti ne može da se pređe preko utiska da Crna Gora pravi državnost na antisrpstvu. Da se u državnim dokumentima navodi da je Srbija 1918. godine okupirala Crnu Goru. Da se sveštenstvo žali na progon.

- Bilo bi tragično da se u Srbiji dogodi anticrnogorstvo. Bilo bi tragično da se u Crnoj Gori dogodi antisrpstvo - ovako predsednik Crne Gore Filip Vujanović, u ekskluzivnom razgovoru za „Novosti“, preseca sve ove navode.

* Crna Gora bi imala štošta da prigovori Srbiji. Pre svega, gorak utisak da Srbija nedovoljno poštuje njenu državnost i da se često odnosi prema njoj kao da joj je i dalje stariji brat.

Predsednik Crne Gore na sve to kaže:

- To smo mi - Crnogorci i Srbi. To je Balkan. Menjajmo se da bismo afirmisali naše bliskosti, a ne udaljavanja i nesporazume. U interesu sadašnjosti i budućnosti.

* Zajedničku budućnost i jedni i drugi vidimo u EU. Crna Gora je na tom putu ugrabila neki korak više. Kad očekujete vaše evropsko finale?

- Uvek sam smatrao i smatram da se ne treba opterećivati dinamikom pristupanja EU, već obavezom ispunjenja njenih standarda. Od nas zavisi kada ćemo te standarde dostići i steći uslove da budemo u EU. Kada će Crna Gora postati deo evropske državne porodice ne zavisi samo od nas nego i od brojnih okolnosti unutar EU na koje mi ne možemo uticati. U okviru sedam prioriteta koji su preduslov za početak pristupnih pregovora uveren sam da će šest biti ispunjeno, a veoma se nadam i sedmi - donošenje izbornog zakona. Očekujem da će se intenzivirati razgovori unutar parlamenta i da će i taj uslov biti blagovremeno ispunjen.

* Odnosi u regionu Srbiji su postavljeni kao jedan od uslova za evropske integracije. Sa Crnom Gorom oni nisu na najboljem nivou. Mislite li i vi da može više?

- Može i mora. Doživljavao sam i doživljavam da Crna Gora i Srbija treba da budu dve najbliskije države, ne samo u regionu, nego i globalno. Mnogo je toga što nas istorijski vezuje. Sadašnji i budući interesi su nam bliski, što može biti osnova da partnerski i politički promišljeno formulišemo zajednički interes. Polazište svake ozbiljne državne politike je da afirmiše bliskosti, a prevazilazi razlike. Na Balkanu bliskosti, posebno one koje su intenzivne, često dovode do nesporazuma. Nekada se očekuje da bliski, da budem figurativan, bratski odnosi, znače odsustvo nesporazuma. Zaboravljamo da i braća nekada imaju različite interese, pa se udalje, ali sa obavezom da, upravo zbog bliskosti, to brzo i prevaziđu. Tako i razlike u odnosu na neke prirodno drugačije političke interese i prioritete ne smeju da udalje dve bliske države. Obaveza je obe državne politike da afirmišu kvalitete zajedništva i prostor vezivanja, a ne razlika, često veštačkih i nepotrebnih.

NE PLAŠIMO SE “VELIKE ALBANIJE“ * Predsednik Tadić tvrdi da je ideja stvaranja „velike Albanije“ realnost. Taj „projekat“ u granicama nije mimoišao ni Crnu Goru. Jeste li spremni da se oduprete mogućim tenzijama, jer broj albanskih građana nije zanemarljiv u Crnoj Gori?
- Mi nemamo rizik od projekta „velike Albanije“. Crna Gora je afirmisala vrednosti građanske države, a albanske nacionalne partije i Albanci doživljavaju Crnu Goru kao svoju državu. Crna Gora im omogućava puno ostvarenje i očuvanje nacionalnog identiteta na nivou najviših standarda. Zato sam ubeđen da ne postoji bilo kakav rizik koji bi bio suprotan interesima Crne Gore.

* Od Srbije se traži da izgradi dobrosusedske odnose sa Kosovom. Mislite li da će

sledeći zahtev Beogradu biti priznavanje Kosova i da je to put koji Srbija neće moći da izbegne?

- Raduje me dijalog između Beograda i Prištine. Bilo bi korisno da je otpočeo ranije i da se vodi intenzivnije. Sve što se bude dogovorilo, u njihovim međusobnim odnosima, za Crnu Goru će biti prihvatljivo. Šta će se dogovoriti neka opredele oni koji razgovaraju. Mislim da Crna Gora ne treba ništa ni da sugeriše, ni ocenjuje, ni predskazuje. Uvek smo bili osetljivi na sugestije van Crne Gore, pa je, valjda, prirodno da ih ne činimo drugima.

* Posle hapšenja Mladića, Srbija je očekivala više podrške od Evrope. Mislite li da je to i zaslužila?

- Hapšenje Mladića moralo bi da bude veliko ohrabrenje za njen put napred. Ubeđen sam da će se ispunjenje te obaveze adekvatno vrednovati, da će Srbija dobiti status kandidata i ući u pregovarački proces.

* Vaš uslov za izgradnju diplomatskih odnosa sa Kosovom je povratak raseljenih i status manjine za crnogorski narod na KiM. Jeste li se u odnosima sa Prištinom približili ostvarenju tog cilja?

- Više puta sam saopštio da je priznanje crnogorske zajednice uslov za razmenu ambasadora. Takav stav saopštila je i Vlada Crne Gore. Uveren sam da se na Kosovu preduzimaju adekvatne normativne aktivnosti da bi se crnogorskoj zajednici priznao status manjine. Prema popisu iz 1981. godine, nakon albanske i srpske, crnogorska zajednica bila je po brojnosti treća na Kosovu. Sada, uz Srbe, svoje autentične predstavnike u parlamentu Kosova imaju i Bošnjaci, i Turci, i Romi i Aškajlije, i Egipćani, i Goranci. Svi sem - Crnogoraca! Na poslednjim parlamentarnim izborima svi su dobili svoje poslanike u kvoti manjina. Svi sem Crnogorci. Zato što su napustili Kosovo, brojni od njih van Kosova nisu mogli ni da glasaju. Takođe, oni koji su mogli, u odsustvu garantovanog predstavljanja u parlamentu, očigledno su bili demotivisani. Upravo je rezultat ovih parlamentarnih izbora na konkretan način pokazao da je nužno da se crnogorska zajednica prizna kao manjina i da im se obezbedi autentično predstavljanje. Nadam se da će se to uskoro dogoditi.

* Priština nije omogućila ni povratak raseljenih, bar kao znak dobre volje za podršku koju ste joj dali rizikujući negativne reakcije zbog priznavanja...

- Što se tiče povratka izbeglica na Kosovo proces ima pozitivne, ali svakako nedovoljne, efekte. Ali je nesumnjivo otpočeo, i to kako državnim, tako i aktivnostima Podgorice i Peći. No, ponoviću, razmena ambasadora je moguća kad se Crnogorci priznaju za manjinu na Kosovu i obezbedi im se autentično predstavljanje u parlamentu Kosova.

SUSRET SA TADIĆEM * Kada ste poslednji put bili u Beogradu? Imate li kontakte sa srpskim državnim vrhom?
- Bio sam pre više od dve godine, kada sam imao zvaničnu posetu Srbiji. Imam sadržajnu, konstruktivnu i prijateljsku komunikaciju sa predsednikom Srbije Borisom Tadićem. Ta saradnja je, uz poštovanje pune ravnopravnosti, u funkciji partnerstva i dobrosusedstva. Srešćemo se u sredu ponovo, na sastanku Procesa saradnje zemalja jugoistočne Evrope, kojom Crna Gora trenutno predsedava, a Srbija preuzima predsedavanje. Tu će biti predsednici država i vlada, a to je i najvažniji skup koji se održava u Crnoj Gori od trenutka proglašenja njene nezavisnosti.

* Srbija je otvorila konzulat u Herceg Novom. I dalje, međutim, postoji želja za otvaranjem još dva takva predstavništva. Kakav će biti vaš odgovor?

- Imajući u vidu veličinu Crne Gore i kvalitet komunikacija, uveren sam da konzularni poslovi mogu sasvim kvalitetno da se obavljaju u konzularnom odeljenju ambasade i jednom konzulatu. Zaista ne vidim smisla, niti potrebe da neka država ima više od jednog konzulata u Crnoj Gori.

* Da li su i koliko zategnuti odnosi Podgorice i Beograda uticali na privrednu saradnju? Kako se ona može poboljšati?

- Privrednu saradnju moramo poboljšati. Potrebno je ohrabrivati što slobodniju i intenzivniju komunikaciju građana. Maksimalno intenzivirati saradnju dve vlade i koristiti mogućnost zajedničkih projekata, posebno infrastrukturnih, koji su nesumnjivo veliki izazov i sjajan prostor saradnje.

* Važan deo odnosa dve države je pitanje državljanstva. Očekujete li da ovaj problem uskoro bude rešen?

- Ne očekujem uskoro, ali verujem da će se rešiti. Ministri unutrašnjih poslova, Brajović i Dačić, konstatovali su koncepcijski različit pristup. Odložili traženje rešenja. A ono mora da postoji. U korist interesa građana obe države. U korist dobrih odnosa. U korist prevazilaženja osetljivih statusnih pitanja. Očekujem da će se, u duhu dobrih namera i napora, ovi razgovori nastaviti.

* Prema nekim procenama, više od trećine građana u Crnoj Gori na popisu su se izjasnili kao Srbi. Hoće li to uticati na status kojim su nezadovoljni?

- Ne znam kako se ko izjasnio, niti imam posebnog interesovanja za to. Crna Gora je građanska država u kojoj se mora poštovati svaka nacionalna pripadnost i manjina. Nacionalni, verski i jezički popisni iskazi treba da budu u funkciji statističkih i naučnih istraživanja, a ne stvaranja ili produbljivanja podela.

BLIZU SMO NATO * U Srbiji se vodi oštra polemika oko pristupanja zemlje NATO. U Crnoj Gori nema tolike podeljenosti. Hoćete li uskoro ostvariti taj cilj?
- Svakako da je NATO mnogo otvoreniji za pristupanje od EU. Ali, to, naravno, ne znači da je ulazak u NATO ni lak ni brz. Ulazak u NATO za Crnu Goru znači potvrdu ispunjenja ne samo bezbednosnih, nego i važnih političkih i ekonomskih standarda, koji se u značajnoj meri podudaraju sa standardima EU. Stoga je ulazak u NATO garancija ostvarenja političkih i ekonomskih standarda koje očekuje i EU. Zato je integracija u NATO za Crnu Goru jako važna, konstatovao bih, čak, i presudno značajna, za integraciju u EU. Ulazak u tu intituciju preporuka je koja će biti kapitalno vredna za ubrzanje evropskih integracija. Smatram da je Crna Gora u visokoj zahtevnosti NATO, dostigla njegove brojne standarde. Blizu smo članstva, a kada ćemo biti, ne zavisi od nas nego od spremnosti NATO za novim proširenjem.

* Jeste li zadovoljni kako se u Crnoj Gori ostvaruju atributi državnosti i posebnosti, pogotovo kada je reč o jeziku? Imate li osećaj da postoji otpor da se on sprovodi? Da li vi lično upotrebljavate nove slovne znakove?

- Nova normativna jezička rešenja crnogorskog jezika omogućila su dubletne forme i ravnopravnost jotovane i nejotovane forme crnogorskog jezika. Ja ću nastaviti da govorim nejotovanim crnogorskim jezikom, poštujući pravo onih koji su se opredelili za jotovani. Pozivao sam i pozivam da nas to dodatno ne deli, već da to doživimo kao različitost koju je donelo novo vreme.

* Odnose dve države dodatno opterećuje vaš pristup crkvi, i nastojanje da se

crkva u Crnoj Gori ujedini, kao i odnos prema crkvenoj imovini. Poslednjih dana srpsko sveštenstvo, pa i sam vladika, žale se na progon...

- Prirodno je da je obaveza svake države da prevazilazi podele koje mogu da ugroze stabilnost, prosperitet i međunarodni ugled jedne države. Podela među pravoslavnim vernicima, koja je među crkvama često imala i ima visoku tenzičnost, predstavlja podelu koja se ne sme ignorisati. Naprotiv! Zato mislim da je, poštujući odvojenost države i crkve, i kanonsko pravo i ustrojstvo, odgovorno ukazati na nju.

* Jeste li zagovornik ideje da se crkvi u Crnoj Gori promeni status, da ona dobije autokefalnost?

- Pravoslavnu mitropoliju crnogorsko-primorsku sam uvek nazivao njenim pravim kanonskim imenom. Pravoslavna mitropolija crnogorsko-primorska se protivila godinama, pa i protestovala, zbog toga što je nazivaju Srpskom pravoslavnom crkvom u Crnoj Gori. Protivila se, konstatujući, istina nedovoljno uporno, da je takvo označavanje ove crkve tendenciozno i u funkciji udaljavanja vernika Crnogoraca od te crkve. U avgustu 2005. godine njen pravni savet se izričito protivio medijskom korišćenju izraza SPC u Crnoj Gori, označivši da je to zlonamerno zamenjivanje naziva Pravoslavne mitropolije crnogorsko-primorske. Nadam se da će se među pravoslavnim vernicima sve više razumeti da je Crna Gora zauvek nezavisna i da su vernici Pravoslavne mitropolije crnogorsko-primorske i Crnogorci i Srbi koje ne treba deliti.

* Gde je tu mesto za kanonski nepriznatu crnogorsku pravoslavnu crkvu?

- Crnogorska pravoslavna crkva ima puno pravo i slobodu svog verskog delovanja. Ona jasno poštuje Crnu Goru i crnogorsku naciju. Crkva u Crnoj Gori mora da se prilagodi novoj realnosti. Bez mešanja države, samospoznajom i uvažavanjem te realnosti.

* Koliko se Crna Gora danas razlikuje od one koju je vodio Milo Đukanović, na čelu tadašnje Vlade? Jesu li vaše konsultacije s njim sada ređe, i da li se on pita prilikom

donošenja važnih državnih odluka, sa mesta šefa partije?

- Sa Milom Đukanovićem me vezuje dugogodišnje prijateljstvo koje nam je pomoglo da sa dužnosti predsednika i premijera, sarađujući, prođemo kroz brojna iskušenja koja su se pred Crnom Gorom postavljala. To prijateljstvo je pomoglo uspesima kakve želim svima, želeći istovremeno da drugi ne prolaze kroz iskušenja kakva smo mi imali. Neka ovo bude moj odgovor.

* Svejedno, delovalo je da će događaji iz Budve, koji još nemaju epilog, dovesti do oštrih podela u partiji. Da li se to dogodilo? U Predsedništvu partije promenili su se neki ljudi?

- Nova imena u Predsedništvu samo su izraz želje za podmlađivanjem kadra i davanja više šanse damama. Kongres je pokazao puno jedinstvo i eliminisao sve spekulacije o bilo kakvoj podeljenosti. To je najbolji demanti svih spekulacija.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (97)

fk vosa

27.06.2011. 20:49

@maki - pa ima i toga ,a jeste li vi onaj narod sto izdadoste sve generale i sve sto vam je donekle valjalo sve ste prodali , e viva montenegro , nekada sam plakao kada smo se rastali a sad mi je milo ...

filipo

27.06.2011. 21:57

@maki - fk v Zna se ko je isporucio nase generale i ko brlja oko privatizacije. Ali nista od toga nije vas Crnogorce dotaklo. Slazem se sa tobom i meni je milo a pogotovo posle vaseg priznanja "Kosove".

LIMAN009

29.06.2011. 01:32

@maki - Не каљај и не злораби свето име старе даме из Новог Сада.САМО НА ПРЕД ВОЈВОДИНА!!!!!!!!!!!1

Anka Cetinjanka

27.06.2011. 20:36

Srbin Vujanavić iz Crne Gore pametuje bez efekta. Retorika bez vrednosti, niti se on bil šta pita niti ga ko pita, Milo je Karleone! A Crkva jedna, srpska u sprskoj Crnoj Gori! A ko to kaće da žće Crna gora zauvek da bude nezavisna, zar sad nije zavisna od albanskih glasova Ili zar nije zavisna od Vatikana i Hrvatske! Vujanoviću Srbine, šta si napisao u popisnoj prijavi?

herceg novi

27.06.2011. 20:38

recu vam samo da je ovo velika ljudina koja govori onako kako bi trebalo da bude da smo braca srbija i crna gora a od ostalih politicara u crnoj gori nemozete bas cuti te rijeci vec govori mrznje...bravo filipe!!!

SRBIN CG

28.06.2011. 00:08

@herceg novi - Mislis visok je pa velika ljudina?Ne mlati,znamo kako vladaju i kako ucjenjuju sirotinju pred izbore......ne vjerujemo vam fico,ucaureni smo,35%Srba fico uz sve ucjene,idemo jos dalje fico ne mozete nas sve kupiti.

Srban

27.06.2011. 20:45

Crna Gora se odvojila od Srbije kad je privatizacija u Srbiji uzela maha. Smanjenjem broja društvenih i državnih preduzeća, smanjila se mogućnost rodovsko-plemenskog zapošljavanja od portira do direktora...Privatnim vlasnicima, ipak, trebaju radnici i pametni menadžeri, a ne filozof-rukovodioci...

filipo

27.06.2011. 20:46

Fitjo, ti si brat onima koji su te izabrali a ne nama. Sta ti trazis u nasim novinama? Donekle mozemo mozda da pricamo samo o biznisu i nista vise dok se ne popravite Dokazali ste svoju nezavisnost zabijajuci nam noz u ledja ("starijem bratu?).Nauci razliku izmedju crkve i drzave. Tanak si govornik i tvoja prica ne prolazi.

rara

28.06.2011. 01:37

@Miladin Filipovic - e sve mi je jasno kad njega citiras...kod nas toga lika ne slusaju ni one babe po selima!e moj prijatelju

MatijaBG

27.06.2011. 21:19

Srbij i Crna Gora moraju d imaju maximalno dobre odnose i to najbolje moguce.Imajuci na umu da skoro 35% gradjana Crne Gore se izjasnjava da je srpske nacionalnosti,crnogorska vlast nikad nebi smela zanemariti.Srbij mora maximalno da brine za svoje gradjane,li nikad nesme imati teritorijalne pretenzije prema susednim zermljama,pre svega mislim na BIH i C.Goru.Sto se Crkve tice,ona mora biti nezavisna od politike i treba maximlno da ima korektne odnose sa CPC.CPC ima pravo na svoje postojanje!

Србија

27.06.2011. 22:54

@MatijaBG - Слово x тј. икс не постоји у српском језику,ЕВРОПЉАНИНЕ!

Dejan J

28.06.2011. 06:09

@MatijaBG - Kakav si ti cinik,CPC nema prava na postojanje jer je nepriznaje ni jedna Pravoslavna Crkva

dan osman

28.06.2011. 12:09

@MatijaBG - u svemu se slažem osim u tome da "CPC " ima pravo na postojanje. To je sekta ! Ona nije priznata ni od jedne pravoslavne Crkve. Odbacuje je kao nepriznatu - Ruska, Grčka, Bugarska, Rumunska, Jerusalimska, Srbska, Vaseljenska patrijaršija.... odbacuju je rimokatolička " crkva"...

onamo-namo

27.06.2011. 21:49

ko ti je brat... s krivokapicem? nasa braca su srbi iz stare hercegovine, boke, brda... vi montenegrini iz vase lepe makedonije bracu trazite oko kumrovca

CRNOGORAC S PONOSOM

28.06.2011. 01:36

@onamo-namo - a vidi se da si nacitan i obrazovan...sad ce ti seselj iz haga pa ces malo da rusis beograd,a do tada prati farmu i velikog brata!i ne zaboravi da glasas za svog favorita:)))

srban

28.06.2011. 17:39

@onamo-namo - Zašto svaki crnogorijaner misli da je njegoš, i da će se njegova "pametna" reč večno pamtiti?

bata srba

27.06.2011. 21:53

Nije Crnogorski narod povukao granicu i pokrenuo raspad zajednicke drzave, vec politicari koji su lobirali u narodu i propagirali neka cuda da ce se dese..ajd neko da mi objasni razliku izmedju Crnogorca i Srbina..nema..(osim da jedni vole vise da psuju mater a drugi oca).. a sta se tice crkve to vam je kao sa cetkicom za zube..najbolja cetkica je ona koja se i koristi..znaci Srbi i Crnogorci u svoje crkve i manastire i na post, a manje po kaficima i restoranima na pivo i cevape!!!!

crnogorac-srbin

27.06.2011. 22:10

kad budu nestali nacionalisti nestace i svadje,crna gora je nezavisna i oko toga nikad nece biti rasprave,crna gora je osramocena za dok je vjeka i vjekova sto je priznala kosovo,samo da ostanemo braca i sve ce biti u redu...izmedju srba hrvata i crnogoraca nema razlike svi poticu od jednog pretka...tako da vi koji nemate skole nemojte se javljati....sacuvajmo pravoslavlje...kroz nekoliko godina sve ce biti kako treba...sad ce albanci nama da oduzmu teritoriju kao ks

SRBIN CG

28.06.2011. 00:02

@crnogorac-srbin - Od takvih kao sto si ti se treba paziti "cg je nezavisna i oko toga nece nikad biti rasprave" odvali crnogorac i osta ziv! Hoce i te kako ce biti,za 2000 pokradenih glasova zna se cijih ste se odvojili?Nema vise crnogorac-Srbin brasnjaru,vi nam nijeste braca od 97-me,gotovo.Srbijo majko nijesam pogrijesio,sto sam ti vjeran ostao!!!

koska

28.06.2011. 10:30

@crnogorac-srbin - Ma nikada nece biti u redu i nikada vise nece biti isto. Vas noz koji ste nam u ledja uboli proboo nam je srce. Kamo lepe srece da nikad sa vama posao nismo imali. Daleko vam lepa kuca. Ali idu bolji dani za Srbiju

kolubara

27.06.2011. 22:40

srbija se nije odvojila od srbije i crne gore,a crnogorski kadrovi dominantni u srbiji,i posle tvrdnje da srbija prema crnoj gori i njihovij drzavnosti ......interesantno je da na beskonacne besmislene optuzbe crnogoraca niko iz srbije ne odgovara.vrlo je lukava politika crnogorsko-crnogorska.srbija placa crnoj gori cak i narodne heroje ,o mnogobrojnim kadrovima crnogorskim zaboravljenim na vaznim mestima ni govora.srbi iz srbije moraju poceti da stite interese srbije .

cg

28.06.2011. 01:34

@kolubara - pa poceraj me u crnu goru brate!kod nas se zna red-dodjes u moj grad i moras da postujes moja pravila!

Aleksandar

27.06.2011. 22:55

Licemerstvo i nista vise. Ako smo "braca", zasto ste toliko zurili da se odvojite? Zasto ste priznali Kosovo i time nam naneli neprebolnu ranu? Zasto forsirate neki izmisljeni jezik, kanonski nepriznatu CPC, latinicu umesto cirilice, zasto ste cak i zastavu promenili.... da ne bi imali veze sa Srpstvom, Srbima i Srbijom. Crna Gora jeste nezavisna i Srbija protiv toga nema nista... Crna Gora je i 1878. godine bila nezavisna. Srbija je protiv falsifikovanja identiteta i istorije. Daleko vam kuca!

nk

28.06.2011. 01:29

@Aleksandar - daleko tebi kuca prijatelju!kad ti ne shvatas zasto drugi bjeze od tebe,onda treba dobro da se zamislis!crna gora nikad nije bila niti ce ikada biti dio srbije!shvati to!mene boli briga sta se desava u srbiji,ne interesujete me,nemojte da dolazite na more kad vam ne valjamo,gledajte farmu i pink i ne brini za nas identitet.ja sam srbin ali ce mi uvijek biti blizi komsija albanac i ovi nesretnici koji se izjasnjavaju kao crnogorci od tebe koji si u surdulici!u tome je tvoj problem.cuvaj svoje

dan osman

28.06.2011. 12:04

@Aleksandar - U Crnoj Gori ima oko 45 posto Srba, i to je realnost. Srbija kao ozbiljna zemlja treba da vodi računa o svojim gradjanima u crnoj gori. Treba još da dodam da su Srbi i crnogorci braća i to braća po krvi i po veri tako da ih ne može posvadjati nikakav nk, bk ... pozdrav

terazijski Srbin

27.06.2011. 23:02

Turisticka sezona ide sada su izjave "bratske" dok ce od septembra krenuti sa izjavama tipa "Srbija je remetilacki faktor u CG". Kakvi licemeri. Sklonite se sa nasih ekrana, dugo smo vas gledali.

Milos

27.06.2011. 23:14

Da mi smo braca iz interesa crnogoraca!Uvek se neko seti da na pamet soli pred turisticku sezonu...Ni Dzabe u Cg na more,Grcaka je zakon...

Milan Jelusic

27.06.2011. 23:23

daleko vam lepa kuca. za sitne pare ste prodali i srbiju i crnu goru. koje cojstvo i junastvo. evo vam siptara, nove brace nama ste inace balast. srbija vas je hranila, skolovala, dopustila da se sirite u srbiji. sada nadjite novu budalu da izigrava ludu srbiju.

Sumadinac

27.06.2011. 23:32

Smatram da nijedna zemlja za mene nije prava zemlja, niti je nijedan stanovnik njen, onaj koji je dozvolio da u sopstvenoj ulici mora da zna Albanski, a pritom njegov komsija Albanac pritom ne zna srpski. To sam zatekao u Crnoj Gori kad sam poslednji put bio. Ako neko od Vas ne vidi, nek se popenje na brdo, tako je nekad Njegos govorio. Zao mi je sto sam smatrao da smo isti do skora, ali vise nista nije isto, verujte mi. Ne vredi im i 40 slova da izmisle, siptari ce ih unistiti.

slavko

27.06.2011. 23:52

Izvinite ali ste nam nabili noz u ledja a sad bi da nam opet budete braca,srpski narod je dobar ali nije glup="daleko" vam bela kuca

M.Mladenovic

28.06.2011. 00:17

Pravoslani narod veoma dobro razumije,Filip takodjer razumije ali se pravi blesav.Na ishitrenom putu ka zapatu gazite i bacate sve pod noge.Ja cu ti reci "brate" dosli ste u tu poziciju samo po zelji zapada da opkoli Srbe ko Rumun. i Bugarska.Zna se da se drzava netreba da mjesa u Crkvena pitanja nema tu nikakvih obaveza,na zapadu vjernici mogu podici crkvu i niko im od strane drzave nece nametnutu kako ce se oni zvati.Ako hocete neku svoju vjeru eto vam je,pustite druge vjern.da zadrze svoju v

Marko29-Crna Gora

28.06.2011. 00:58

Ovaj čovjek ne predstavlja većinsku Crnu Goru jer je on i njegova partija na vlasti lažiranim i pokradenim glasovima gradjana.Ovo je najveca sramota i ljaga na častnu i ponosnu Crnogorsku istoriju.

drale

28.06.2011. 10:40

@Marko29-Crna Gora - što to veliš čoče? zar ima u Cnoj Gori nesoja? Ajde! pa ,opet ćete glasati za Miiila. Bitni su evrići ,ako vam ih ne ukine EU uskoro, no sreća pa ima rezervna valuta lipa, iz lipe njohve

giga74

28.06.2011. 01:58

citajuci ove vase komentare razmisljam kako ste u pravu i jeste ali? zar nije Crna Gora bila Srpska SPARTA...vjeruj te mi danas biti Srbin u C.G. isto sto i Srbin na Kosmetu,razlike nema tj. nemozemo se olako odreci onoga napac. Srpskog korpusa sto zivi u C.G.pardon Montenegru. Znam da Srbi iz Srbije imaju prezir prema C.G (opravdano)ali nemoj te zapostaviti da ipak tamo ima ljudi koji se deklarisu kao Srbi oko35% sto nijedan od naroda nema toliki procenat

Boki

28.06.2011. 04:06

Zalostan primerak politicara koji su pocepali srpski narod radi svojih malih feudalnih poseda. Nema nimalo slucajnosti da su svi takvi potekli iz Crne Gore.

Gvozden

28.06.2011. 05:22

U pamet se Srbi i Crnogorci! I ovaj intervju ima za cilj sirenje raspre medju bracom. Braca smo nego sta smo. Zar da zbog Mila i Filipa mrzim Njegosa, Beckovica, Petra Bozovica, Deju Savicevica i mnoge druge umne i plemenite ljude. Nikada! Nase nejedinstvo usrecuje samo neprijatelje nase. Nemojte da se posle stidite izgovorenih reci. Ni ja nisam brat Filipa Vujanovica, ali sam brat Crnoj Gori i Crnogorcima. I uvek i vazda! U pamet se Srbi i Crnogorci!

Kaodaje Vazno

28.06.2011. 06:53

'Ajde Srbi, smirite se malo. To nam je losa osobina - svasta kazemo. Prije nego sto nesto napisete mislite sta je najbolje za nas narod. Ispeci, pa reci. Ima nesporazuma, problema itd. Covjek vam je dao svoju argumentaciju na vrlo pristojan nacin. Imam i ja momenata kad sam ogorcen na Crnu Goru, ali znate sta - braca su braca, ne valja ih gubiti. Zar nismo proizveli dovoljno nacija u poslednjih 50 godina? Ako se potpuno razbratimo - stvaramo neprijatelje. Kome to treba?

Desimir Mrdovic

28.06.2011. 07:04

Do prvih civilizacijskih spoznaja dosao si studirajuci u Beogradu, gdje si se kao i mnogi od nas prvi put najeo lijepoga bijeloga hljeba . Na sve ste to pljunuli. Vasih postupaka i kvazi uspjeha na planu evrointergracija gradjenih na antisrpstvu stidjet ce sde i deveto koljeno. Ima izreka u Crnoj gori ko je gladne godine pojeo g.... site se kajao. Vama je svako kajanje kasno a crn obraz nesto sto ostaje i sto vjekovi nikada nece izbrisati. Sa vama je suvisna svaka saradnja...

deda Stanko

28.06.2011. 13:09

@Desimir Mrdovic - Grešite. Filip Vujanović nije došao da studira u Srbiji, već je rođen u Beogradu,gde je završio osnovnu, srednju, i pravni fakultet. I prvo zaposlenje je stekao Beogradu. Ako je čovek rođen u Srbiji,ispoveda pravoslavlje, šta drugo može biti no SRBIN, no vrag je došao i takvima isprao mozak pa postadoše najžešći CRNOGORCI. Odricati se svojih korena je velika sramota i greh.

zvezda91

28.06.2011. 07:13

Braca !!!! A koja se to braca razilaze i odvajaju kao da nisu !!!!!! Zalosna vam majka sa vasim Albancima i Hrvatima u toj nekoj novoj Crnoj Gori !!!!!!

Djole

28.06.2011. 07:53

Može ali samo dići Kineski zid prema Crnoj Gori ! Ostavio bih samo jedna vrata koja bi se otvarala samo u smeru Crne Gore da ovi ovdašnji se varte kućama.

Branko Miljkovic

28.06.2011. 08:01

Koja crna BRAĆA prodane duše.I vama će uskoro ŠIPTARI kucati na vrata ali onda više neće biti BRAĆO SRBI POMAGAJTE . Što dalje od nas!!!!!!!

ljubica

28.06.2011. 08:02

Vujanovicu vama su braca Hrvati,mi Srbi smo za vas jade,paradajz turisti vi ste nama vec nekoliko puta zabili noz u ledja.

Era

28.06.2011. 10:48

@Max076 - Max076 28. jun 2011. 08:24 #1604559 U pravu si, i jos da dodam, na MNE sam potpuno zaboravio i ne interesuje me. Naka sami resavaju svoje Plemenske sukobe. Srbija ce, bez obzira na trenutne poltrone "Kauboja" i tkzv. Europe, uvek ostati SVOJA i SLOBODNA!!! Amerikanizacija ovde ne prolazi!!!

Srban

28.06.2011. 09:49

Daj, šta se ložite. Kad Filip kaže "braća" ne misli on Crnogorci i Srbi, nego Crnogorci i Albanci...On misli na dogovor oko statusa Crnogoraca na "Kosove".

Slobo

28.06.2011. 09:51

iskreno, ja nemam nista protiv njihove nezavisnosti, ali imam nesto protiv toga sto se odricu svojih predaka i formiraju novu istoriju, novi jezik, novu crkvu, samo da ne budu ono sto u stvari jesu: pravi Crnogorci

koska

28.06.2011. 10:07

Sta traze od nas ,,okupatora,,. Neka gledaju sebe i svoje interese i nek nas ostave vec jednom na miru. Njihovo misljenje nam nije potrebno. Istorija ce reci sta su uradili. Daleko im lepa kuca. ,,Idu bolji dani za Srbiju,,.

maki

28.06.2011. 10:17

oni misle da samo oni imaju more? sada mogu da biram gde hocu spanija,Grcka,Turska,Kipar itd... Crno Gorsko more je proslost za turiste iz Srbije.Oni sada imaju nove goste albance

gagySA

28.06.2011. 10:31

Samo da odam priznanje tim 35-38% Srba kojji se dole izjasnjavaju kao Srbi i molim Vas da ih ne stavljamo sve u isti kos. Ne treba bojkotovati CG more ali treba opstine gdje vladaju ovi. Da posjetim da u HN 70% gradjana se izjasnjava kao Srbi. Ja vec kad biram onda idem na hercegnovsku rivjeru.Pozdrav iz Srpske...

drale

28.06.2011. 10:35

proces antisrpstva u CG je završen uspiješno. A, nadam se da je i proces anticrnogorstva u Srbiji završen još uspiješnije.Nikad niste ni bili ljudi, to je svima jasno, bilo je potrebno malo eurića i da se sve razjasni. Ovaj tvoj jadni pokušaj ublažavanja loše situacije u odnosima crnogoraca i Srba nije prošao. Ne postoji način da se to popravi.

Tihi

28.06.2011. 10:44

Draga braco,Ne busite na kraj srca. Politika ce slijediti svoju odluku i ici u ovom ili onom pravcu u datom trenutku ali mi obicni ljudi ne smijemo zaboraviti da jedni drugima budemo ljudi.Nema antisrpstva medju narodom u Crnoj Gori i steta bi bilo nam to sto nema ni anti-albanstva uzimate za zlo.T

KisnaGlista

28.06.2011. 11:39

@Tihi - Vidi Tihi, nismo mi braća, a izgleda da nikada nismo ni bili. Ne može meni biti brat onaj ko mi u najtežem trenutku za mene okreće leđa, ko moje krvne neprijatelje proglašava za počasnog građanina svog glavnog grada i počasnog doktora milogorskih nauka, ko okupirani centar moje duhovnosti i moga bića proglašava nezavisnim jer njemu tako odgovara . Sad si rekao da smo braća i zaboravi više na to.

dan osman

28.06.2011. 11:59

@Tihi - obični čoveče, Srbija želi samo bratske odnose sa Crnom Gorom i ništa više. To što političari u Crnoj Gori stalno iznalaze probleme koji realno ne postoje , e to nije problem Srbije.Srbija je zainteresovana samo za Srbski narod u Crnoj Gori a kojeg ima oko 45 posto ( i taj broj stalno raste).Srbija je zainteresovana da taj narod ima svoju crkvu koja je bila i ostala jedina crkva na prostoru CG.. pozdrav

laguna

28.06.2011. 10:53

Odavno na jednom mjestu ne vidjeh vise, blago receno, ruznih komentara. A zbog cega? Cime su Crnogorci "zaradili" ovakve komentare? Sta su to lose uradili? Ako Crna Gora i Srbija imaju razlicite interese ili vidjenja, zar to moze biti razlog za ovoliki broj ruznih komentara... Drzava, crkva, nacija sa crnogorskim prefiksom nije anti srpska tvorevina ni zavjera, samo obicna razlicitost dva pravoslavna naroda...Svako dobro i u pamet se braco Srbi

Indijanac iz Paracina

28.06.2011. 13:08

@laguna - Moj brat se ne odrice moje vere tako sto izmislja neku novu, moj brat ne progoni mog vladiku, moj brat ne potpisuje sa vatikanom ono sto ste vi popisali,.... pozdrav svim Srbima u C. Gori !!!

xxxv

28.06.2011. 10:59

Jaka drzava i jak politicar,ko su oni? ni sami neznaju ko su zato ih treba ignorisati zauvek!

brat

28.06.2011. 11:43

Braco srbi,,,,vi mucite sve brige ovoga svijeta...zato i jeste dje ste... da nije neko od vas dozivio neprijatnost u cg,ne niko nikada i ne daj boze da dozivi ikada..pustite vi nas, sto vas smetamo , nasa crkva , jezik, vas ne dira niko...sto mene treba da interesuje sto se uci kod vas iz istorije...vas alo niko u cg ne mrzi, ne znam cemu prica....ja sam inace iz cetinja, pa ovako pricam,..

srban

28.06.2011. 17:36

@brat - A "đe" ste to vi jado...hahahaha..pa vi Crnogorijaneri stvarno niste ni za kakav ozbiljan razgovor...hahahaaaha...!!!

zoran

28.06.2011. 11:43

Odjednom smo bracA.Kakva braca podrzavaju otcepljenje Srpske drzave i priznaju druge.Sramota.I u kojoj ste crkvi krsteni da vas pitam,koji jezik goovrite ?Nemojte da prosipate vodu,svima ce biti sudjeno.

Slobo NK

28.06.2011. 11:53

Filip je jedan od najčestitijih ljudi u politici CG. Potiče iz ugledne i obrazovane porodice, visokog je obrazovanja, poštenih namjera i čiste prošlosti. Zašto takvog čovjeka dočekujete 'na nož'? Ako pokazujete odbojnost prema takvim ljudima, kako ćete očekivati pomake prema prijateljstvu? Ja sam Crnogorac, ali Filipovog tipa, govorim jezik kao i uvijek. Dok sam studirao zvali su me Crnogorac, a ne Srbin iz CG, poštovali se i 'razumjeli. Nije bilo takvog odbacivanja i udaljavanja.

Rašo

28.06.2011. 11:54

Kakav cinizam od ovihcrnogorskih političara?On kaže da ce oni poštovati sve što se Beograd i Priština dogovore e onda će i Srbija poštovati sve što se Podgorica i HERCEG NOVI dogovore.Dok su ovi na vlasti pravi prijatelji Srbije Crne gore trebaju bojkotovati njihovo more i stime dokazati da nisu vredni nikakvog poštovanja(čojstva,ali ga oni odavno nemaju).

Драган

28.06.2011. 12:01

Каква бре браћа???Нисмо ми никаква браћа!Тако превртљиве браће се одричемо!Што се мене тиче, према Црној Гори(ци) треба подићи зид

dragan

28.06.2011. 12:03

draga Braco, Strasno je da se politicki jezik zadrzao na istom nivou kao i pre 20 godina. Sede glave, (prazne po svoj prilici) decenijama ponavljaju iste recenice, price, i mi to jos uvek citamo, jer se nadam o da ce doci do nekakvog pomaka.Malo rasdikalnosti u srpskoj politici j epotrebno, kako bi se postavila jasna granica izmedju naseg i njihovog. Tako sto bi nam vratili ime i jezik, i to je sve, jer bismo time sebe vratili nama, dakle, sacuvali svoje. Jezik je nas identitet.

Indijanac iz Paracina

28.06.2011. 13:05

Sada kada je dosla sezona i kada je malo turista u C. Gori onda smo braca, posto ste potpisali silne sporazume sa hrvatima i vatikanom predlazem da oni dodju i letuju kod vas !!!

Po Dela

28.06.2011. 13:06

A sto se ne bi dogovorili sa Albancima i lepo podelili bratsk(u)i Crnu Goru izmedju sebe. Lepo Albanijanima lepo Srbijanima :)

Paun

28.06.2011. 13:36

Kada F. Vujanovic kaze "Braca" ja kao Srbin to razumem: on prica o gradjanima Crne Gore kao braci koja treba da se razumeju i dogovore. Kako je Crna Gora jedna od nasih prvih suseda treba da komuniciramo i saradjujemo. U to slucaju i nas sused treba da razume nase potrebe, interese i namere. Ako se ti elementi poklope bice dalje saradnje; ako ne svako se resavati svoj problem zasebno. Ta "bratska" prica je zavrsena.

vreca

28.06.2011. 15:44

A oj ljudi, bas ste ludi sa grbace skinuli smo vrecu, a ja more Crne Goreja videti necu!!!!!!

Miroslav Catic

28.06.2011. 18:00

Ne, G-dine Vujanovicu vi ste braca sa Albancima i Hrvatima. Nama ste zabili noz u leca kada smo se najmanje nadali.

bokeljka

28.06.2011. 21:51

mi nismo srbijanci...mi smo srbi iz cghetjeli vi ili ne,ima nas srba u cg mnogo(vise) koji vas vole postuju i smatraju bracom I ZALIMO ZBOG OVE SITUACIJE DANASNJE

orac

29.06.2011. 00:12

@bokeljka - Srbi se ne zale nego rade na federalizacije CG. Travunija, Zeta, Duklja i Primorje ko predlog.

sscg

29.06.2011. 07:37

@bokeljka - Svi Srbi Crne Gore (pravoslavne, katolicke i muslimanske veroispovesti)-ujedinite se!!!!!!

Sekula

29.06.2011. 12:34

Crnogorcima neću oprostiti izdaju koju su učinili po drugi put u istoriji - a koja je nas Srbe skupo koštala - u životima, frustraciji i ekonomski. Evo sad samo ovo ekonomskog - ja sam generacija iz Jugoslavije koja je 10 GODINA svakog meseca iz koverte odvajala 10% ličnog dohotka i uplaćivala direktno Crnoh Gori. Da li možete da pretpostavite kako se osećam sada posle ovako kukavičkog izdajstva i da sad ne vidim prebijene pare od tog uloga!! I, kakve su sad moje želje njima tamo!?

toni1970

01.07.2011. 18:45

e moji Srbi,sad vam više ni Crnogorci nisu dobri...svi su se odrekli ludosti i gledaju u budućnost samo vi i dalje gurate po svome...podsjećate me na Sjevernu koreju...