Novi incident sa vladinim avionom
04. 03. 2011. u 20:51
Novosti saznaju: U četvrtak uvče ”Lir-džet”, koji je i ranije imao problem, prizemljen u Parizu. Povratak Vuka Jermića kasnio tri sata
POVRATAK srpskog šefa diplomatije Vuka Jeremića iz Pariza, u četvrtak uveče, kasnio je više od tri sata zbog kvara na Vladinom avionu kojim je letela naša delegacija, saznaju ”Novosti”.
To je drugi incident u poslednja tri meseca na ”lir-džetu”, jednoj od dve letelice državne avio-flote. Naime, reč je o istom avionu u kojem su premijer Mirko Cvetković i njegovi saradnici početkom decembra preživeli pravu dramu u vazduhu. Tada je, samo petnaestak minuta po uzletanju, pilot zbog kvara morao prinudno da sleti na Surčin.
Ovoga puta, ministar Jeremić, na sreću, nije ni uzleteo, jer je pilot još na pisti detektovao kvar, koji su mehaničari nakon detaljnog pregleda otklonili, pa je avion u kasnim večernjim satima sleteo u Beograd.
U BUDžET za ovu godinu ugrađena je nabavka još jedne letelice koja bi bila na raspolaganju državnim funkcionerima. Ideja je bila da se avion kupi na kredit, za koji bi bila data garancija države u iznosu od 3,3 milijarde dinara, odnosno 30 miliona evra.
Nakon prvog incidenta, na ”lir-džetu” su urađene detaljne provere i napravljen izveštaj. Kvar je brzo otklonjen i letelica je od tada bila gotovo u svakodnevnoj funkciji.
Tada je ponovo aktuelizovano i pitanje nabavke novog ili polovnog aviona za potrebe države, jer su funkcionerima na raspolaganju dve letelice, i to prilično izraubovane. ”Falkon 50” star je skoro tri decenije, a ”lir-džet” je proizveden 1991. i ima samo pet mesta.
Prema rečima Anete Bulatović, direktorke Avio-službe, oni u svojim finansijskim planovima već tri godine predlažu kupovinu letelice, ali taj predlog još nije odobren.
”Novostima” je u Vladi krajem januara rečeno da će uskoro biti formiran ekspertski tim koji bi trebalo da napravi analizu da li da se avio-flota pojača novom ili polovnom letelicom, i kog tipa. Međutim, ni posle mesec dana tim nije formiran, niti je ova odluka doneta. A ministri i dalje lete na vlastiti rizik.
Vladan Bogdanovic
04.03.2011. 21:23
da kupuju avione a sirotinja nema sta da jede...svakog dana prikazuju na televiziji po nekoliko dramaticnih situacija...narocito se trazi pomoc za razno razne operacije male dece...drzava ne moze ta sredstva da usmeri ka pomoci toj deci...
Preporucujem Vuku Jeremicu da ide vozom. Taj avion je baksuzan. Neko ce slomiti vrat sa njime.
@Vasic - Za svaki slucaj poneti a mislim i da je to i najjeftinije resenje.
Zar nemogu da se voze redovnim linijama u biznis klasi? Za 30 miliona evra ,polovnim avionom ce se voziti sledecih deset godina plus troskovi odrzavanja.... Najskuplji let u biznis klasi na najdaljoj relaciji kosta 3000 evra..To je 10 000 karata ,za 10 godina to su 3 leta dnevno na najudaljenijim relacijama po najskupljoj tarifi ,i nema troskova odrzavanja. Znam da ce neko ostati bez provizije za kupovinu polovnog aviona , ali ako se sklopi ugovor sa nekom kompanijom dobice NESTO,a Srbija,
nastavljam : a SRBIJA popust zbog reklamiranja te kompanije, ili tih kompanija , zbog ukazanog poverenja. Ali 5% od 30 miliona je 1,5 miliona eura i neko nece da ostane bez tih para, makar i propala nasa SRBIJA ....A Srbi moji zbog tih na zapadu regularnih 5% posto, duvanska,hemijska , i ostala ind.prodate su tek tako.. A nasi politicari nemaju nista... Samo tih 5%...Na 29 milijaldi eura to je samo 1,5 milijardi eura...Ma oni jadni nemaju nista voze se pokvarenim avionima..Ako rizikuju zivot ..
Komentari (24)