Jeftinije za “krševe”
22. 12. 2010. u 21:02
Registracija motornih vozila i plovila biće od Nove godine znatno umanjena za pojedine kategorije. Nisu povećani popusti za nova vozila i ona stara od pet do 20 godina
ODLUKA Vlade da Skupštini Srbije, u paketu ekonomskih zakona za narednu godinu, ponudi i izmene zakona koje se odnose na plaćanje poreza na posedovanje vozila, motocikala, čamaca i plovnih objekata, najviše će obradovati alase i vlasnike oldtajmera, jer je vozni park u Srbiji u proseku star 14 godina.
- Najlošije su prolazili oni koji su vozili automobile do 3.000 kubika, a koji su stari više 20 godina. Takva vozila se obično koriste u seoskim domaćinstvima, za prevoz robe do zadruga ili pijaca. Za njih je, prema starom zakonu, bilo neophodno platiti više od 36.000 dinara. Po izmenjenom zakonu, za ta vozila sada će se plaćati manje od 8.000 dinara - naglašavaju u Vladi Srbije, i dodaju da su i u novom rešenju zadržali dosadašnje popuste za vozila stara preko pet pa do 20 godina.
Inače, aktuelni drakonski nameti smanjili su i broj registrovanih vozila i čamaca u 2010. godini, jer građani nisu imali novca da namire ova velika zahvatanja države.
Međutim, u Nemanjinoj naglašavaju da će se od Nove godine umanjiti i troškovi registracije motocikala sa bočnim sedištem.
- Kod motora jačine od 750 do 1.100 kubnih centimetara porez će se, umesto 12.690 dinara, plaćati 7.000 dinara, dok će za one sa snagom preko 1.100 kubnih centimetara namet biti 10.000 dinara, umesto 31.710 - objašnjavaju u Vladi Srbije. - I na njih se primenjuju popusti po osnovu starosti, i to 15 odsto za one preko pet pa do osam navršenih godina, 25 odsto kod onih preko osam pa do deset navršenih godina, 40 odsto kod motornih vozila preko deset pa do 20 navršenih godina i nova olakšica - plaćanje samo 20 odsto iznosa poreza za motocikle starije od 20 godina.
Vlada je, kako nam je rečeno, shvatila da je zakon kojim se reguliše namet na posedovanje dobara prošle godine prilično oštetio vlasnike brodova i čamaca, a pre svega vlasnike restorana na vodi i alase.
- Oni koji dokažu da im brod služi za obavljanje registrovane delatnosti biće oslobođeni plaćanja poreza na posedovanje plovila - ističu u Vladi Srbije. - Za ostale takođe važe novi iznosi poreza za posedovanje splavova, čamaca ili brodova, na koje će se primenjivati i popusti po osnovu starosti. Tako će za deset odsto biti umanjen iznos poreza na plovila preko pet do osam navršenih godina, 20 odsto za ona preko osam pa do deset godina starosti, odnosno 30 odsto kod plovila preko deset navršenih godina.
POREZ NA ČAMCE
čamac bez kabine do 5 m i motorom do 73,60 kv - 4.500din
čamac bez kabine do 10 m sa motorom do 73,60 kv -10.000din
čamac sa kabinom do 5 m i motorom do 73,60kv - 17.000din
čamac sa kabinom do 15 m i motorom do 73,60 kv -20.000din
POREZ NA MOTORCIKLE
do 125 cm3 1.010 din.
preko 125 do 250 cm3 1.680 din.
preko 250 do 500 cm3 2.540 din.
preko 500 do 750 cm3 5.070 din.
preko 750 do 1.100cm3 7.000 din.
preko 1.100 cm3 10.000 din.
Nestručni komentator
23.12.2010. 00:26
"EKOLOGIJA DRŽAVA je odlučila da u potpunosti oslobodi od plaćanja poreza one koji voze motorna vozila, motocikle, motocikle sa bočnim sedištem i teške tricikle koji imaju električni pogon."Dok će zato da odere kožu s leđa korisnicima TNG-a, dok recimo jedna zatucana Australija vraća 80% sredstava uloženih u ugradnju plina u vozilo.
@Nestručni komentator - Hmm, to vlada zbori...a šta će na to reći skupština?Ne zaboravite da su takve odluke na MM fondu i da oni, svojim kreditima ucenjuju i postavljaju pravila, kako njima odgovara! Njima odgovara što veče potrošnja, što znači sve polovno, starije od 8g na otpad...da, da!!Teško da će dozvoliti drugačije jer su upravo oni proizvođaći tih, novih makina...
MOTORCIKLE - sta vam je to?
A sta znaci ovo:"Međutim, u Nemanjinoj naglašavaju da će se od Nove godine umanjiti i troškovi registracije motocikala sa bočnim sedištem."Ove cene koje se gore navode se odnose na sve motocikle ili samo na one sa tim BOCNIM sedistem?
Zeleo bih da autor teksta da definiciju "krsa". Ne razumem zasto su automobili stari 20 godina "krs" i ko je nadlezan da to, od novinara, proceni. Vozim Toyotu staru 20 godina koja je u perfektnom stanju, cak i u boljem stanju od nekih novijih automobila "Sabac industrije" (prepakovanih polovnjaka), te me ovakav naslov, naravno vredja. Imate krseva od 5 godina, imate i krseve stare 30 godina... Tu je tehnicki pregled da utvrdi da li je neki auto "krs" ili "vrh....
Komentari (9)